کویرهای معروف ایران | معرفی کویرهای معروف ایران

تا بهار تموم نشده به این کویرهای ایران سفر کن | معروف ترین کویر های ایران

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی کویر های معروف ایران می پردازیم که بهترین گزینه برای تفریح در این روزهای بهاری هستند.

کویر های ایران
ویکی گردی:

کویرهای ایران بهترین تفریح واسه آب و هوای الانن. معمولا در فصل زمستان و بهار ، که هوا خنک تر است ، بسیاری کویرهای ایران را برای تفرج خود انتخاب می کنند، اما انتخاب کویری که مقصد درستی برای شما باشد و بتوانید به تفریح مدنظرتان دست پیدا کنید لزوما آسان نیست! با ویکی گردی همراه باشید تا با برخی از معروف ترین کویرهای ایران آشنا شوید.

کویر مرنجاب

کویر مرنجاب در شمال شهرستان آران و بیدگل (۲۶۰ کیلومتری اصفهان) واقع شده است و شامل دیدنی‌هایی مثل دریاچه نمک حوض‌سلطان، چاه دست کن، جزیره سرگردان، و کاروان‌سرا مرنجاب است. این کویر به‌عنوان پرطرف‌دارترین کویر ایران شناخته می‌شود. هم چنین در این کویر امکان اقامت وجود دارد.

کویر خارتوران؛ آفریقای ایران کجاست؟ + عکس

کویر مصر

کویر مصر در ۴۵ متری خور (۴۰۰ کیلومتری اصفهان) واقع شده است.  این کویر امکاناتی شامل کافه، سافاری، شترسواری و … دارد و به‌عنوان پرستاره‌ترین کویر ایران از آن یاد می‌شود.  به همین دلیل که بیان شد، بسیاری از علاقه‌مندان به ستارگان و رصد، برای تجربهٔ یک شب به‌یادماندنی به کویر مصر می‌آیند. هم چنین لازم به ذکر است که این کویر امکان اقامت دارد.

کویر ورزنه

کویر ورزنه در ۱۱۷ کیلومتری شرق اصفهان در روستای ورزنه قرار دارد و از کویرهای معروف ایران است و طبیعت‌گردان بسیاری که آن را می‌شناسند، برای استفاده از طبیعت زیبا و متفاوت آن، به کویر ورزنه سر می‌زنند. این کویر به پرآوازه‌ترین کویر ایران شهرت دارد. هم چنین کویر ورزنه امکانات زیادی من‌جمله کافه، سافاری، و شترسواری دارد و می‌توانید در صورت تمایل شب را نیز در آن سر کنید چرا که امکان اقامت در آن وجود دارد.

کویر ابوزید آباد

کویر ابوزید آباد در ۱۸۰ کیلومتری استان اصفهان به سمت کاشان قرار دارد و از دیدنی‌های این کویر شامل قلعه کرشاهی، آب‌انبار صفوی، شهر زیرزمینی نوش‌آباد، و کاروان‌سرا است.

هم چنین امکان اقامت در روستای ابوزید و اطرافش وجود دارد و این کویر که از کویرهای معروف ایران است به کویر تاریخی ایران شهرت دارد.

کویر متین آباد

کویر متین آباد در ۱۶۴ کیلومتری اصفهان و نزدیکی نطنز قرار دارد. این کویر اولین اکو کمپ کویری ایران است و در آن امکان اقامت شبانه نیز وجود دارد. درصورتی‌که مایل به گذراندن شبی در این کویر و اکو کمپ آن هستید، لازم است که پیش از حرکت اطلاعات کافی را کسب کنید.

3 تا از نزدیک ترین کویرهای اطراف تهران که حتما باید بری + عکس و آدرس

کویر زردگاه(سرسبزترین کویر ایران)

کویر زرد گاه در خراسان جنوبی، شهرستان طبس واقع شده است و به سرسبزترین کویر ایران شهرت دارد. این کویر از کویرهای معروف ایران نزد طبیعت‌گردان و طبیعت دوستان است.

کویر کاراکال(زیباترین و دیدنی ترین کویر ایران)

کویر کاراکال در استان یزد واقع شده است و از کویرهای معروف ایران است. این کویر پوشش گیاهی ندارد و در نزدیک آن فقط نخلستان وجود دارد. هم چنین کویر کاراکال به‌عنوان زیباترین و دیدنی‌ترین کویر ایران شناخته می‌شود.

کویر شهداد

کویر شهداد در استان کرمان واقع شده است و دیرینه‌ای معادل با ۲۰۰۰۰ هزار سال دارد. کویر شهداد به دلیل داشتن تپه‌ها و کوه‌های شنی، رودخانه‌های خشک، درختان توت و گونه‌های گیاهی منحصربه‌فرد، بارز، تپه‌های شنی، بزرگ‌ترین باغ‌های پسته در جهان و غروب‌های زیبا موردتوجه گردشگران و علاقه‌مندان به سفرهای ماجراجویانه قرار دارد.

کویر شهداد یکی از مقصدهای مناسب برای توریست‌های علاقه‌مند به کویرنوردی، سفرهای ماجراجویانه، عکاسان طبیعت و علاقه‌مندان به طبیعت بکر و زیبا است. این منطقه به دلیل زیبایی‌های طبیعی خود و فرصت‌های فراوان برای فعالیت‌های خارج از اتومبیل، بسیاری را به خود جذب کرده است.

جاذبه های کویر مصر | کویر مصر ایران کجاست؟

همان‌طور که مشاهده کردید، کویرهای معروف ایران متنوع و جذاب‌اند و شما می‌توانید باتوجه‌به علاقه خودتان، مقصدتان را برگزینید. هم چنین لازم است دقت کنید که کویر مدنظرتان چه امکاناتی دارد و باتوجه‌به ویژگی‌های آن کویر، مقصد خود را انتخاب کنید.

 

منبع: دلتامگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر