پدیده ریزش ابر | ریزش ابر در هیمالیا

ویدیوی حیرت انگیز از منظره زیبای ریزش ابر بین کوه های هیمالیا

پدیده ریزش ابرها از اون اتفاقای قشنگیه که واقعا ارزش دیدن داره. اینجا هم دو تا ویدیوی زیبا از ریزش ابرها رو براتون گذاشتیم.

ریزش ابر
ویکی گردی:

اول از همه بگم که پدیده ریزش ابر چیه؟ در پدیده ریزش ابر ، تکه ابر بزرگی روی زمین سقوط می کند! تراکم این ابر به حدی زیاد است که حتی رانندگان کامیون هم جرات نزدیک شدن به آن را ندارند. ابرها از ذرات بسیار ریز آب تشکیل شده اند و در صورتی که تراکم این ذرات بسیار زیاد شود، ذرات بهم می چسبند و ابر سنگین می شود. در نتیجه احتمال سقوط آن بر زمین وجود دارد و پدیده ریزش ابر به وجود می آید.

در ادامه این مطلب ویدیویی شگفت انگیز از پدیده ریزش ابر در کوه های هیمالیا را تماشا می کنید.

 بد نیست بدانید که هر قطعه ابر کوچک حدود ۵۵۰ تن وزن دارد، یعنی تقریبا معادل وزن ۱۰۰ راس فیل بالغ. اما دلیل آنکه اغلب ابرها سقوط نمی کنند این است که ذرات تشکیل‌دهنده آن به هم متصل نیستند. بین هر دو ذره فاصله بزرگی حدود یک میلی‌متر فاصله وجود دارد. این یک میلی‌متر چیزی حدود ۱۰۰ برابر قطر ذرات است و در عمل می‌بینیم بسیاری از این ذرات در جریان حرکت توده ابر حتی به هم نزدیک هم نمی‌شوند و برخوردی با هم ندارند. در واقع به صورت طبیعی جرم کل ابر بسیار عظیم است، اما جرم تک‌تک ذرات سازنده آن بسیار پایین و ناچیز است.

منبع: رویداد ۲۴
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر