معرفی غار یخی چما | عکس های غار چما | غار نمک چهارمحال و بختیاری | غار کریستالی

رویایی ترین غار کریستالی ایران | غار چما؛ گزینه جذاب برای سفر داخلی

در این بخش از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی غار یخی چما که یکی از زیباترین غارهای شگفت انگیز ایران است را برایتان معرفی می کنیم.

637231_370
ویکی گردی:

غار یخی چما، از آن دسته جاذبه‌های گردشگری است که علاوه بر زیبایی منحصربه‌فرد، با هوای بسیار خنک و سرمای زمستانی خود، حرف‌های بسیاری برای گفتن به بازدیدکنندگان خود دارد. غار یخی چما از جاهای دیدنی استان چهارمحال و بختیاری است. برای آشنایی بیشتر با غار یخی چما، در ادامه با ویکی گردی همراه باشید.

غار یخی چما، یکی از شگفت‌انگیزترین و دیدنی‌ترین غارهای ایران است که در شمال غربی استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد و از جاهای دیدنی کوهرنگ محسوب می‌شود. این غار در نزدیکی روستای شیخ علیخان و ۲۵ کیلومتری چلگرد، از توابع شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

(ویدیو) بزرگترین غار خفاش ایران کجاست؟ + عکس

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز

کوهرنگ، به‌معنای کوه‌های رنگارنگ، خود نشان از زیبایی بسیار این منطقه دارد. غار چما بزرگ‌ترین منبع آب شیرین کشور است. استان چهار محال و بختیاری از مهم‌ترین مراکز اکوتورسیم کشور محسوب می‌شود. شهر کرد، مرکز این استان، به بام ایران معروف است.

غار یخی چما در شمال قله قنبرکش قرار دارد که از قلل مهم شمال غربی زرد کوه است. از شهرکرد تا غار حدود ۱۱۳ کیلومتر راه را باید طی کنید. در مسیر از کنار آبشار علیخان خواهید گذشت که پرخروش و زنده در جریان است. آبشار شیخ علیخان و غاریخی چما، به‌دلیل منحصربه‌فرد بودن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌اند.در مسیر رسیدن به غار یخی چما، حدود ۱۲ کیلومتر راه خاکی پیش روی شما است و پیمودن آن زمان بیشتری می‌برد. در این راه احتمالا شاهد سیاه چادرهای عشایر خواهید بود. شما می‌توانید از صنایع دستی و محصولات غذایی‌شان خرید کنید.

اقامتگاه ایرانمهر شیراز

کوه‌های چهارمحال و بختیاری همیشه آسمان آبی و زیبا و هوا خنک و مطبوع دارند. این خطه از کشور عزیزمان ایران، همچون بهشتی، میزبان گردشگران خسته از آلودگی شهرها و گرمای هوای تابستان است. ساکنان این منطقه بسیار بخشنده و مهمان‌نواز هستند.نزدیک بودن غار یخی چما به جاده اصلی کوهرنگ، یافتن آن را به نسبت آسان کرده است. این غار در نزدیکی امامزاده «آقاسید» قرار دارد. غار یخی چما در مقابل دشتی به همین نام قرار دارد. رودخانه کم‌عمق منتهی به غار چما، مسیر اصلی رسیدن به دهانه مسطح این غار یخی است و از زیباترین مناظر استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

از خاک این کوه به جای ادویه استفاده میکنن + عکس

home_5603_24585_14010829115322_1024

برای عبور از رودخانه، داشتن کفش مناسب برای جلوگیری از لیز خوردن ضروری است. برای دیدن وسعت یخچال غار چما، باید از کوه بالا بروید. ارتفاع کوه زیاد نیست و با مهارت کمی می‌توانید این منظره را از بالا تماشا کنید.

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر