دریاچه عروس دریایی | عکس دریاچه عروس دریایی | معرفی دریاچه عروس دریایی

دریاچه ای که به جای ماهی عروس داره؟ | تصاویر حیرت انگیز از دریاچه عروس دریایی

در این بخش از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی زیباترین جاذبه دنیا به نام دریاچه عروس دریایی را به شما معرفی می کنیم با ما همراه باشید.

دریاچه عروس دریایی
ویکی گردی:

دریاچه عروس دریایی در جزایر پالائو از مهیج‌ترین مکان‌های موجود در جهان برای جانورشناسان شناخته می‌شود. دریاچه عروس دریایی  حدود 12 قرن پیش پدید آمده است که در آن حدود دو میلیون عروس دریایی زندگی می‌کنند. دریاچه عروس دریایی به نام ایل مالک هم شناخته می‌شود که در گذشته به اقیانوس آرام متصل بود، اما اکنون این اتصال قطع شده و به جای مناسبی برای تولید مثل و رشد عروس‌های دریایی تبدیل شده است.

دریاچه عروس دریایی

در دریاچه عروس دریایی پالائو همه می‌توانند به راحتی شنا کنند چرا که نیش عروس دریایی‌های این دریاچه بر بدن انسان تأثیر نمی‌گذارد و حس نمی‌شود. زمانی که این عروس‌های دریایی در این محدوده گرفتار شدند و به صورت یک پارچه در سطح دریاچه پخش شدند و تولید مثل کردند، دیگر نیاز به دفاع از خود نداشتند و برای همین توان نیش زدن خود را از دست دادند.

دریاچه عروس دریایی

دریاچه زیبای عروس دریایی در جزیره استوایی و آرام ایل مالک یکی از دیدنی‌های معروف پالائو شناخته می‌شود که بیننده با دیدن تصویر خیره کننده میلیون‌ها عروس دریایی طلایی رنگ در حال شنا داخل این دریاچه، متحیر می‌شود. مجمع الجزایر پالائو از ذوب شدن آخرین عصر یخ بندان به وجود آمدند.

دریاچه عروس دریایی

سطح آب دریا در زمین‌های پست و ناهموار این جزایر بسیار پایین بود ولی با ذوب یخ‌ها این جزایر به وجود آمدند و بین آن‌ها دریاچه‌هایی با آب‌های شور و اکوسیستم مخصوص به خود قرار گرفتند. دریاچه عروس دریایی هم از وقوع همین پدیده به وجود آمد.

دریاچه عروس دریایی

از تفریح‌هایی که می‌شود در این دریاچه انجام داد غواصی کردن در کنار عروس دریایی‌هاست. این موجودات در روز دو بار طول دریاچه را شنا می‌کنند که گردشگران می‌توانند با آنها همراه شوند. البته از غواصی با کپسول هوا جلوگیری می‌شود و هنگام غواصی استفاده از لوله‌های تنفسی پیشنهاد می‌شود.

 

منبع: علاالدین تراول
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر