کویر | کویر های اطراف تهران | سفر به کویر

3 تا از نزدیک ترین کویرهای اطراف تهران که حتما باید بری + عکس و آدرس

اگه قصد سفر به کویر رو دارین و تو پایتخت زندگی میکنین، شما رو با بهترین کویر های نزدیک تهران آشنا می کنیم تا برین و لذت ببرین. با ویکی گردی همراه باشین .

کویر های اطراف تهران
ویکی گردی:

الان که هوا سرده، بهترین مکان تفریحی میشن کویر ها. حالا چی بهتر از این که این کویر در نزدیکی محل زندگیت باشن. قدم زدن روی شن‌ ها و رمل‌ های نرم آفتاب خورده کویر هم حس و حال خود را دارد. حالا خود را روی تپه‌ای ماسه‌ای در حال تماشای غروب خورشید تصور کنید، در حالی که افق دید شما را مرز بی‌کرانی از تپه‌ها و شن‌زارهای بی انتهای کویر پوشانیده! تصورش سخت نیست، مخصوصا زمانی که بدانید کویر نزدیک تهران نیز وجود دارد.

معرفی کویر های اطراف تهران

کویر مرنجاب

جایی که در حاشیه دریاچه نمک و در 40 کیلومتری شهر آران و بیدگل قرار گرفته است. در این کویر کاروانسرای شاه‌عباسی قرار گرفته است که می‌توانید در آن اقامت و شب را سپری کنید. بهترین مدت زمان پیشنهادی برای سفر به مرنجاب، حدود 1.5 روز است؛ چراکه شب‌های پرستاره کویر در مرنجاب به بهترین نوع خود تجربه می‌شود.

باید گفت که به دلیل سفرهای فراوانی که به این منطقه کویری می‌شود، همچنین رعایت نشدن بسیاری از اصول سفر و ملاحظات محیط زیستی از سوی مسافران، کویر مرنجاب بکر بودن خود را تا حدودی از دست داده، اما با این حال همچنان زیبایی‌هایی نیز برای مرنجاب باقی مانده. راه رفتن روی رمل‌های نرم کویر، غرق شدن در آسمان پر ستاره شب‌های مرنجاب، شترسواری، آفرود (با افراد با تجربه و دلسوز محیط زیست) و... از جذابیت‌های کویر مرنجاب هستند.

آدرس کویر مرنجاب: برای دسترسی به کویر مرنجاب، ابتدا باید خود را به آران و بیدگل برسانید، سپس وارد بلوار ارتش شده و مسیر را ادامه دهید. پس از آن به تابلوی مرنجاب بر خواهید خورد که حدود 40 کیلومتر باید این مسیر را ادامه دهید.

ااااا

کویر ابوزید آباد

از دیگر کویرهای نزدیک تهران، کویر ابوزید آباد بوده که مقصد بسیاری از مسافران است. این کویر در نقطه‌ای واقع شده که دسترسی بسیار خوبی به چند منطقه تماشایی دیگر نیز دارد و با سفر به این منطقه می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

ابوزید آباد هم مانند دیگر کویرها دارای رمل‌های نرم، شب‌های پر ستاره و جاذبه‌های کویری دیگر است، اما تفاوت آن در این است که اطراف این کویر، شهر تاریخی نوش آباد، شهر زیرزمینی اویی، آب انبار صفوی و قلعه کرشاهی و مناطق دیدنی دیگری نیز وجود دارد که به دلیل فاصله به نسبت کمی که با کویر ابوزیدآباد دارند، امکان بازدید از آن‌ها نیز برای شما وجود خواهد داشت.

آدرس کویر ابوزید آباد: این کویر در شمال شرقی کاشان و شمال ابوزیدآباد قرار گرفته و بخشی از بیابان بند ریگ محسوب می‌شود.

ابو یزید

کویر مرکزی ایران

مسیر کویرهای نزدیک تهران بیشتر از سمت جنوب پایتخت است. کویر مرکزی ایران کویر نزدیک تهران است که می‌توانید آن را انتخاب کنید. برای دسترسی به این کویر باید از سمت جاده ورامین به سمت جوادآباد رفته و مسیر را تا مقصد ادامه دهید. برای رسیدن به کویر مرکزی ابتدا باید داخل پارک ملی کویر ایران بشوید. جایی که به دلیل وجود گونه‌های نادر گیاهی و حیوانات کم‌یاب، محافظت می‌شود.

کویر مرکزی که از کویر نزدیک تهران به حساب می‌آید، در خود کاروانسراهای مختلفی را جای داده است که از میان آن‌ها می‌توان به کاروانسرای دیرگچین (معروف به مادر کویرهای ایران)، کاروانسرای عین‌الرشید و کاروانسرای قصر بهرام اشاره کرد. توجه داشته باشید که برای رفتن به قصر بهرام و اقامت در آن باید از سازمان محیط‌بانی و محیط زیست مجوز بگیرید.

آدرس کویر مرکزی ایران: برای رسیدن به این کویر باید از جاده ورامین بگذرید و به سمت جوادآباد بروید و از پیشوای ورامین نیز عبور کنید. کویر مرکزی در 300 کیلومتری شرق و جنوب تهران واقع شده و از غرب به کاشان و آران بیدگل منتهی می‌شود.

مرکزی

منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر