کوه خوراکی | کوه گِلَک | معرفی کوه خوراکی

از خاک این کوه به جای ادویه استفاده میکنن + عکس

این همه جاذبه گردشگری که ایران داره یه طرف این کوه خوراکی که داره یه طرف. بیا تا عکس های تنها کوه خوراکی دنیا که تو ایران وجود داره رو بهت نشون بدم.

کوه خوراکی
ویکی گردی:

تنها کوه خوراکی دنیا در جزیره رنگین کمان هرمز قرارداد که نوعی خاک خوراکی به نام گِلَک از کوه‌ها استخراج و به عنوان ادویه استفاده می‌شود. تصاویر زیبایی از جزیره رنگین کمان هرمز که به آن کوه خوراکی می گویند در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و در آن از کوهی به نام «گلک» که از خاک آن در طبخ غذا استفاده می‌شود نام برده شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت. در ادامه می توانید عکس های کوه خوراکی ایران را تماشا کنید.

کوه خوراکی

کسانی که به جزیره زیبای هرمز سفر می‌کنند علاوه بر دیدن خاک زرد، سفید، قهوه ای، قرمز و ... می‌توانند از خاک کوه سرخ که محلی‌ها به آن «گلک» می‌گویند در طبخ غذا استفاده کنند. این خاک مانند ادویه، در قلیه ماهی جنوبی، ترشی، مربا و نان‌های محلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش مهمی در فرهنگ غذایی هرمز دارد.

کوه خوراکی

گفتنی است، از خاک‌های رنگی هرمز در نیمه دو سال فرشی بافته می‌شود و افراد زیادی برای دیدن آن به این شهر سفر می‌کنند و مهم‌ترین درآمد محلی این اهالی از فروش خاک کوه گلک است.

کوه خوراکی

کوه خوراکی

کوه خوراکی

منبع: خبرگزاری میزبان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر