روستای درکش | عکس های روستای درکش | معرفی روستای درکش

مردم این روستای ایران هیچوقت نمیرن داروخانه!! + عکس و دلیل

روستای درکش از زیباترین روستاهای استان خراسان شمالی است که در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی کامل این روستای زیبا می پردازیم.

روستای درکش
ویکی گردی:

روستای درکش در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی شهر آشخانه در استان خراسان شمالی واقع شده است. روستای درکش دارای طبیعت جنگلی و کوهستانی و چشمه‌های بسیار است، در میان دره‌ای واقع شده است و رودخانه درکش نیز از میان آن عبور می‌کند. همچنین در جنوب به کوه «آلاداغ» محدود می‌شود. تنها جنگل بلوط منطقه شرق کشور نیز در روستای درکش قرار دارد.

در انتهای این مطلب عکس هایی از طبیعت بکر این روستا را برایتان قرار داده ایم

این روستا یکی از زیستگاه‌های «مرال» (گوزن قرمز) هم هست. موقعیت ییلاقی و هوای خنک این روستا به‌خصوص در فصل تابستان می‌تواند موجب جذب علاقه‌مندان به طبیعت بکر و زیبا شود.

نکته جالب در مورد این روستا این است که گیاه‌شناسان تاکنون بیش از ۳۸۰ گونه گیاه دارویی در آن شناسایی کرده‌اند که حدود ۸۰ نوع آن‌ها بسیار کمیاب هستند. پس بیراه نیست اگر به آن لقب داروخانه طبیعی بدهیم!

تجربه ای جذاب از سفر به روستای آبچالکی! + عکس

علت نام گذاری روستای درکش

ارتفاع این روستا از سطح دریا 1040 متر می باشد و قرار گیری روستای درکش زیباترین روستا ایران در طول یک دره باعث شده این نام را به خود بگیرد.

محل قرار گیری روستای درکش

برای اینکه به این روستا دسترسی داشته باشید باید خود را 30 کیلومتری شهر آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان و 70 کیلومتری بجنورد ، مرکز استان خراسان شمالی برسانید. از جنوب این روستا به کوه های بلند 2455 متری و دره کنداب منتهی شده و رود خانه درکش از بین همه روستا که در دره قرار دارد عبور می کند.

شغل و زبان مردم روستای درکش

حدوداً 200 خانوار جمعیت در این روستا زندگی می کنند که همگی به زبان محلی کردی صحبت می کنند . شغل بیشتر مردم روستا زراعت و کشاورزی و باغداری و دامداری می باشد از محصولات آنها می توان به گندم ، یونجه ، جو، چغندر قند ، و ذرت و از محصولات باغی به گردو،انگور، سیب و هلو اشاره کرد. زبان مردم روستای درکش کردمانجی و مذهب آنها شیعه می باشد.

تجربه پاییز گردی جذاب در روستای فشکور!

گیاهان دارویی روستای درکش

هوای خنک این منطقه و موقعیت ییلاقی مخصوصا در فصل تابستان منجر شده که گردشگران بسیاری به منطقه سفر کنند البته این مزیت به خاطر گونه های متنوع حیات وحش ، باغهای فراوان میوه ، انواع گیاهان شفابخش و دارویی ، چشم اندازهای بکر و تپه های باستانی شامل حال این منطقه شده است.

در این روستا تا کنون ٣٨٠ نوع گیاه دارویی توسط گیاه شناسان معرفی شده که ٧٩ نوع آن از گونه ی نادر می باشد همچنین تنها جنگل بلوط شرق کشور که محل زندگی مرال (گوزن قرمز) متعلق به این روستا می باشد .

رویش گیاهان دارویی در فصل بهار همچون آویشن، کاکوتی و گون موجب می شود تا تعداد زیادی از افراد ساکن در این استان برای جمع آوری این گیاهان به کوه، تپه، جنگل و مراتع این منطقه سفر کنند.

جاذبه های گردشگری روستای توریستی درکش

از جمله جاذبه های گردشگری که در این روستا مشهور هستند می توان به اثار تاریخی ارزشمندی از قبیل "قزلر قلعه" و سردابه هایی زیبا، سر چشمه های پر آب همچون آبشار کنگره زو ، ارتفاعات ، کوه های سر به فلک کشیده درختان جنگلی ، چشمه گلزار و چشمه سردار ، چشمه جنگلی ییلاق ، دره سرسبز کندریزو ، جنگل های فراوانش ، و در آخر مناطق ییلاقی کش گربه ، نرگسلو ، گولک ، تیغ بل با پوشش جنگلی سرسبز شان اشاره کرد.

روستای درکش، به عنوان یک روستای باستانی دارای آثار تاریخی فراوانی می باشد.برج تاریخی سبز علی خان قراچورلو و تپه های فراوان، تاریخی بودن این روستای باستانی را به رخ می کشد.جاذبه های طبیعی دیگر روستای درکش از جمله ، مراتع پهناور و سر سبز اطراف روستا ،کناره های رودخانه زومار و دره کندآب نیز بیانگر زیباییهای توصیف ناپذیر این روستا می باشند.

چشمه های جوشان و آبشارهای در کش

این روستای جنگلی و کوهستانی با چشمه های جوشان و آبشارهای بسیارش در کنار ذخیره گاه جنگلهای بلوط در قسمت شرق کشور قرار دارد .

علی الخصوص که این روستا دارای چشمه های آب شیرین بسیاری نیز می باشد از جمله رودخانه ی درکش یا زوهار نیز در روستا جاری می باشد آبشارهای روستا هم زیبایی آن را چند برابر میکند و زبان را از توصیف قاصر می نماید .این روستا دارای جذابیت های زیادی برای گردشگری می باشد که هر کدام در نوع خود بی نظیر است .

ماجرای روستای مرگ چیه؟ + عکس

تفریحات روستای توریستی درکش

"ببرخان " تنها مکان تفریحی روستای زیبای درکش است که از طبیعت زیبا و غیرقابل توصیف برخوردار است .این مجتمع ،در حاشیه های کوه های سربه فلک کشیده و مه آلود قرارگرفته .و رودخانه ای که از پایین آن میگذرد با درختان جنگلی و بلند که منظره ای حیرت انگیز را به وجود آورده اند که انسان از وصف زیبایی آن عاجز است.

نان محلی و خوشمزه روستای درکش

فتیر مسکه نام نان سنتی بسیار خوشمزه ی این روستا می باشد که مخصوص این روستا است و در هیچ رستوان دیگری طبخ نمی شود !!

اگر به این روستا سفر کردید پیشنهاد می کنیم حتما خوردن این نان خوشمزه را امتحان کنید .برای تهیه ی این نان خوشمزه ابتدا خمیر آرد گندم را با زردچوبه و روغن مخلوط کرده و روی ساج می پزند و بعد لابه لای آن کره میگذارند و میل میکنند.

بهترین فصل سفر به روستای درکش

در تابستان، این روستای زیبا خنکای خاصی دارد که برای فرار از گرمای تابستان پیشنهاد می شود. وجود باغ های میوه، انواع گیاهان دارویی و شفابخش، گونه های مختلفی از حیات وحش جلوه ای خاص و بی مانند به این تفرجگاه بخشیده که هر ساله میزبان شمار زیادی از دوستداران طبیعت است. از ورزشهای بومی و محلی این روستا می توان به کشتی با چوخه اشاره کرد که اگر در فصل زیبای بهار به این روستا سفر کنید حتما تماشا گر این ورزش مفرح خواهید بود.

لیست 8 تا از روستاهای پاییزی اطراف تهران + عکس

عکس های روستای درکش

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر