روستای آبچالکی | معرفی روستای آبچالکی

رفتی گیلان نمی دونی کجا بری؟ برو روستای آبچالکی! + عکس

تماشای روستای آبچالکی در هاله ای از ابرها در کنار باغ‌های چای و عطر خوش سبزینگی، هر گردشگری را جذب خودش می کند. در ادامه با دیدنی های این روستا همراه ما باشید.

روستا آبچالکی
ویکی گردی:

روستای آبچالکی یکی از زیباترین و فوق العاده‌ترین روستاهای گیلان است که در شهر زیبای لنگرود واقع شده است. روستای  آبچالکی به این دلیل که تمامی شهر لنگرود و ساحل دریای کاسپین از بلندای آن قابل رویت است، به بام لنگرود معروف شده است و در برنامه سفر مردم در بازدید از جاذبه های گردشگری لنگرود قرار دارد. با ویکی گردی همراه باشید تا از دیدنی های روستای آبچالکی بهتون بگیم.

معرفی روستای آبچالکی

معرفی روستا

بام لنگرود عنوان جذابی است که گردشگران برای روستای آبچالکی لنگرود استان گیلان انتخاب کردند. چشم‌انداز زیبای روستا آبچالکی را به بام لنگرود معروف کرده است. از این نقطه یعنی ارتفاعات لنگرود، منظره مسحورکننده‌ای از شهر لنگرود و ساحل دریای خزر نمایان است. ما در این مطلب ابتدا معرفی کوتاهی از شهرستان لنگرود و روستای ابچالکی خواهیم داشت. سپس دیدنی های روستا از جمله منطقه گردشگری ابچالکی لیلاکوه را معرفی می‌کنیم. 

تجربه پاییز گردی جذاب در روستای فشکور!

لنگرود یکی از شهرهای زیبای گیلان است که در ارتفاع ۲۱ متری از سطح دریا قرار دارد. این شهر که بر روی جلگه‌ای سرسبز قرار گرفته در میان کوه و دریا احاطه شده است. لنگرود از غرب به لاهیجان، از شرق به رودسر، از جنوب به املش و از شمال به دریای خزر منتهی می‌شود.

مسیر دسترسی به بام لنگرود، جاده ملاط پرشکوه است. این جاده زیبا که از میان مزارع سرسبز چای عبور می‌کند تا بلندترین نقطه یعنی بام لنگرود ادامه دارد. شهر لنگرود از مرکز استان گیلان یعنی شهر رشت حدود ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس روستای آبچالکی: شهرستان لنگرود، جاده ملاط پرشکوه، جاده آبچالکی

جاهای دیدنی روستای ابچالکی لنگرود

جاهای دیدنی لنگرود مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی را در بر می‌گیرد. ساحل چاف و چمخاله، آبشار ماهی مشو، پل خشتی لنگرود، خانه تاریخی منجم باشی و بقعه دوازده امام مشهورترین دیدنی های لنگرود هستند. روستاهای لنگرود نیز عموماً روستاهای زیبا و خوش آب و هوایی هستند. روستای ابچالکی یکی از روستاهای کوهستانی شهرستان لنگرود است که در ارتفاعات لنگرود قرار دارد.

  • طبیعت روستای آبچالکی

طبیعت گردی

تماشای منظره زیبای شهری سرسبز در کنار ساحل دریا از میان ابرها منظره‌ای خاص و فراموش نشدنی است.

شهرهای مرزی که تو پاییز حتما باید سفر کنی!

  • چشمه روستای آبچالکی

در نزدیکی این روستا چشمه‌ای وجود دارد که مردم روستا در گذشته آن را متبرک می‌دانستند. در حال حاضر با ایجاد سیستم لوله‌کشی از آب چشمه برای تأمین آب روستا استفاده می‌شود.

  • سورتمه لنگرود

روستا

در سالهای اخیر پروژه‌ی با عنوان منطقه گردشگری آبچالکی لیلاکوه آغاز شد. هدف از این پروژه استفاده از طبیعت زیبای این منطقه برای ایجاد منطقه‌ای گردشگری با امکانات تفریحی بود. در همین راستا اولین سورتمه لنگرود در این منطقه احداث شد. طول مسیر سورتمه ۱۲۰۰ متر است و در این مسیر، مناظری از شهرهای املش، لنگرود، رودسر، رحیم آباد، چمخاله و شلمان قابل مشاهده است.

  • بازار محلی و صنایع دستی

بازار

حال و هوای پاییزی رویایی جاده اسالم به خلخال! + عکس

اهالی این روستا سبک زندگی سنتی خود را حفظ کرده‌اند.

یکی از جاذبه های این منطقه گشت و گذار در بازار محلی روستا و خرید محصولات دست‌ساز زنان روستا است.

 

 

منبع: سفر در ایران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر