جاده جنگلی سیاهکل | معرفی جاده جنگلی سیاهکل | سفر به جاده جنگلی سیاهکل

جاده‌ای در دل بهشت | معرفی جاده جنگلی سیاهکل برای سفر

جاده جنگلی سیاهکل یکی از پرطرفدار ترین جاذبه های گردشگری است که هرساله گردشگران زیادی را جذب می کند. در ادامه جاهای دیدنی این جاده جنگلی رو معرفی می کنیم.

جاده جنگلی سیاهکل
ویکی گردی:

جاده جنگلی سیاهکل یکی از بکرترین و زیباترین نقاط گیلان محسوب می‌شود کافیست فقط یک بار زیبایی‌های جاده جنگلی سیاهکل را ببینید تا به مسافر همیشگی این دیار تبدیل شوید‌. جاده های جنگلی ایران بسیار محبوب و پرطرفدار هستند و جاده سیاهکل دیلمان یکی از جاذبه های گردشگری مهم و پرطرفدار می باشد. در ادامه زیبایی ها و جاهای دیدنی این جاده جنگلی رو بهتون معرفی می کنیم.

 

جاده جنگلی سیاهکل کجاست؟

جنگل

جاده سیاهکل به دیلمان یک جاده 45کیلومتری است که از میدان بسیج سیاهکل آغاز شده و تا دیلمان ادامه دارد. این جاده یکی از معروف‌ترین جاده های زیبای ایران به حساب می‌آید. مسیر این جاده از میان مناطق کوهستانی و جنگلی عبور می‌کند و بسیار پرپیچ‌وخم است. به همین خاطر برای پیمودن آن حداقل باید یک ساعت و نیم زمان در نظر بگیرید

ته این تونل به بهشت میرسه! | معرفی جنگل صفرابسته + عکس

جاده سیاهکل به دیلمان از میان جنگل‌های سیاهکل عبور می‌کند. این جاده به‌حدی زیباست که دلتان نمی‌خواهد به مقصد برسید. بسیاری از گردشگران در این جاده کنار می‌زنند تا از جنگل‌های بکر سیاهکل دیدن کنند. در این جنگل چندین و چند چشمه و آبشار در مسیر خود خواهید دید. می‌توانید دستتان را روی درختان بکشید و از اکسیژن خالصی که به شما هدیه می‌دهند سپاسگزار باشید. سرتان را که بالا بگیرید، نور خورشید را خواهید دید که تلاش می‌کند از لابه‌لای برگ درختان زمین را لمس کند. پرندگان با حضور شما احساس ترس می‌کنند و در خانه‌های خود از دور شما را نظاره خواهند کرد. صدای آواز آن‌ها از دور در گوشتان طنین‌انداز می‌شود. سرسبزی درختان سوی چشمتان را بیشتر می‌کند.

گاهی هم گردشگران حوصله قدم‌زدن در طبیعت را ندارند. این دسته افراد می‌توانند یک موزیک زیبا در خودرو خود پخش کنند و با سرعت کم از تماشای مناظر جنگلی لذت ببرند. همچنین برخی دیگر از رانندگان در جاده کنار می‌زنند، همان جا یک زیلو پهن می‌کنند و کنار اعضای خانواده خود از هوای عالی لذت می‌برند.

 

معرفی جاهای دیدنی جاده جنگلی سیاهکل

1. جنگل زیبای لاریخانی

جنگل لاریخانی

در 8کیلومتری جاده سیاهکل به دیلمان، جنگل زیبای لاریخانی جا خوش کرده است. این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های ایران به حساب می‌آید. هنگامی که در جنگل لاریخانی قدم می‌زنید، شاید با تعدادی اسب‌های وحشی و پرندگان کمیاب رو‌به‌رو شوید.

تجربه پاییز گردی رویایی در جنگل ابر شاهرود! + عکس

2. آبشار لونک

آبشار لونک

بعد از 20 کیلومتر پیش‌روی در جاده سیاهکل، به آبشار لونک می‌رسیم. این آبشار دوقلو است و 6 متر ارتفاع دارد. دسترسی به آبشار ساده است و نیاز به پیاده‌روی طولانی ندارد. همچنین در نزدیکی این آبشار امکانات رفاهی و خدماتی بسیار برای مسافران در نظر گرفته شده است.

زیبایی شگفت انگیز پاییزی در جنگل النگدره + عکس

3. تی‌تی کاروانسرا

تی‌تی کاروانسرا

در طول جاده سیاهکل، روستایی با نام بالارود قرار دارد. در دل این روستا، یک کارونسرای قدیمی با نام تی‌تی کاروانسرا توجه بسیاری از مسافران را به خود جلب می‌کند. قدمت این کاروانسرا بین 500 تا 600 سال تخمین زده شده است.

منبع: ره بال
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر