سوغات تهران | معرفی سوغات تهران

بدون این سوغات تهران به شهرتون برنگرد!!! + عکس

سوغات تهران شامل موارد مختلفی می شود که مربوط به شهرهای فیروزکوه، دماوند، شهریار و مناطقی مانند آبعلی یا دربند هستند. در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم

سوغات تهران
ویکی گردی:

اگه همیشه فکر می کردی که تهران سوغات خاصی نداره و اصلا چیزی به اسم سوغات تهران وجود نداره سخت در اشتباه بودی. شهر تهران به عنوان پرجمعیت ترین شهر کشور و پایتخت ایران یکی از بهترین مقاصد تفریحی و گردشگری بخصوص در ایام نوروز به حساب می آید. سوغات تهران یکی از مقوله های بسیار مهمی است که نباید در سفر به این شهر بزرگ فراموش شود. در این بخش از سایت ویکی گردی قصد داریم شما را با بهترین سوغات تهران آشنا کنیم.

سوغات های خوراکی تهران

سوغات های خوراکی استان تهران شامل موارد مختلفی می شود که مربوط به شهرهای فیروزکوه، دماوند، شهریار و مناطقی مانند آبعلی یا دربند هستند. در ادامه به معرفی مهمترین سوغات های تهران خواهیم پرداخیم.

8 تا از بهترین شیرینی های سنتی خوزستان! + عکس

نان گلاج فیروزکوه – سوغات تهران

کشاورزی و باغداری در فیروزکوه رونق بالایی دارد به همین علت انواع میوه های مرغوب را می توانید در این شهر از باغداران خریداری کنید اما چیزی که به عنوان سوغات این شهر شناخته می شود نان گلاج نام دارد. این نان توسط عشایر منطقه پخته می شود و جالب است بدانید که تقریبا یک ماه نیز ماندگاری دارد. طعم لذیذ این نان باعث شده است تا به عنوان یکی از مهمترین انواع سوغات تهران در فیروزکوه شناخته شود.

سوغات تهران

گردو، عسل و سیب دماوند

شهر دماوند با توجه به آب و هوای خاصی که دارد محل رشد درختان بسیار زیادی است که از جمله آن ها می توان به گردو و سیب اشاره کرد با این حال سیب دماوند شهرت بیشتری دارد. در این منطقه انواع درختان سیب دیده می شوند اما سیب گلاب معروف ترین نوع درخت سیب در این منطقه است. عسل این منطقه نیز با توجه به اقلیم شهر دماوند از کیفیت بالایی برخوردار است و می توانید آن را به عنوان سوغات تهران خریداری کنید.

۱۰ تا از خوشمزه ترین خوراکی های سنتی یزد که برای سوغاتی عالین! + عکس

سوغات تهران

کشمش شهریار

شهریار یکی از مناطق خوش آب و هوا در تهران است و باغات انگور آن شهرت زیادی دارد. البته محل خوبی هم برای کشت چغندر، گوجه سبز و غلات است اما بیشتر به انگور و کشمش بسیار خوب شهرت دارد. در مسافرت به تهران از خرید کشمش شهریار غافل نشوید. برای خرید این سوغات نیازی نیست حتما به شهریار بروید بلکه در بازارهای تهران بزرگ نیز می توانید آن را تهیه کنید.

سوغات تهران

آلوچه و لواشک های دربند – سوغات تهران

دربند یکی از بهترین مناطق تفریحی در شمال تهران است و کسانی که می خواهند یک مسافرت لوکس و لاکچری به تهران بزرگ داشته باشند حتما سری به این منطقه هم می زنند. در این جا هم می توانید سوغات تهران را خریداری کنید. سوغات دربند شامل آلوچه، ترشی و خوراکی های ترش و ملسی است که طرفداران خاص خود را دارد.

سوغات تهران

سوهان تهران

همه ما سوهان را به عنوان سوغات قم می شناسیم اما شهر ری نیز نوعی سوهان را به عنوان سوغات این شهر تولید می کند که طعم دلپذیری دارد. شما می توانید ضمن زیارت حرم شاه عبدالعزیز سوغات این شهر را هم خریداری کنید که به عنوان سوهان تهران شناخته می شود.

معرفی سوغات و صنایع دستی کرمان + عکس

سوغات تهران

دوغ آبعلی

این سوغات تهران در مقایسه با سایر سوغات ها از شهرت بیشتری برخوردار است. امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که اهل سفر و گردشگری باشد و با نام و آوازه دوغ آبعلی آشنایی نداشته باشد. دوغ آبعلی از ترکیب لبنیات این منطقه با چشمه آبعلی درست می شود و یکی از گازدارترین دوغ های کشور است که به صورت کاملا صنعتی با یک طعم سنتی و دلپذیر تولید می گردد. در نقاط تفریحی و گردشگری تهران از این دوغ به عنوان یکی از مهمترین نوشیدنی های موجود در منوی رستوران ها استفاده می شود.

آشنایی با سوغات و صنایع دستی گیلان

سوغات تهران

سبزی کوهی در حومه شهر تهران – سوغات تهران

در برخی از نقاط حاشیه ای شهر می توانید رویش انواع سبزی های کوهی را مشاهده کنید. البته اگر اهل رفتن به دامنه کوه ها یا دامن طبیعت نیستید می توانید آن ها را از فروشگاه های سطح شهر خریداری کنید. قارچ کوهی و گیاهان دارویی نیز از جمله مواردی هستند که به عنوان سوغات تهران عرضه شده و از دل طبیعت جمع آوری می شوند.

سوغات تهران

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر