کافی‌ شاپ افغانستانی ها | کافه احمد ظاهر | کافه احمد ظاهر در تران

کافی‌ شاپ لاکچری‌ افغانستانی‌ ها در تهران | واکنش خبر گذاری ها + ویدیو

ویدیویی منتشر شده که نشان می‌دهد، یک کافی شاپ لاکچری در ایران راه افتاده که علاوه بر آنکه همه پرسنل و المان‌ هایش افغانستانی است، مشتریانش نیز افغان هستند.

کافه احمد ظاهر
ویکی گردی:

به تازگی در تهران کافه رستورانی به نام کافه احمد ظاهر افتتاح شده است. کافه احمد ظاهر در شهر ری تهران موقعیت دارد و برای عموم آزاد است. پس از پخش چند فیلم کوتاه از کافه احمد ظاهر ویدیوی آن وایرال شد و واکنش های زیادی را در پی داشت.

فیلم کافه رستوران احمد ظاهر

خبر گذاری عصر ایران به این اخبار واکنش داد که در ادامه می توانید بخوانید.

کافی شاپ لاکچری افغانستانی‌ها در ایران بسیار هم مبارک است ...

عصر ایران ؛ کاوه معین‌فر - چند روز است که ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده است تحت عنوان «کافی شاپ لاکچری افعانستانی‌ها در ایران» که واقعا واکنش‌ها به آن تاسف برانگیز و ناراحت کننده است.

این که هر کسی بر اساس قوانین کشور می‌تواند یک مرکز تجاری راه اندازی کند دیگر بدیهی تر از آن است که بخواهیم درباره آن حرف بزنیم ولی واقعا این حجم از خشونت، خشم و بی احترامی نسبت به این ویدئو تعجب برانگیز است.

اصلا از این که درباره چنین بحث ساده و انسانی باید بنویسم برایم عذاب آور است ولی از طرف مقابل احساس می‌کنم که در این زمینه کم کاری و غفلت صورت گرفته است که الان شاهد چنین اتفاقاتی هستیم.

از این قضیه هم غافل نیستم که این قضیه ریشه دارتر از این است که فقط با نوشتن چند کلمه در مذمت نگاه نژادپرستانه پشت آن به راه حلی رسید، ولی سیل کامنت‌ها و مباحث مطرح شده تا بدان حد آزار دهنده است که غیر از حیرت، ناراحتی و نگرانی چیزی برایمان نمی‌ماند.

برایم جالب است که اشخاصی به افغانستانی‌ها و یا اساسا هر ملت دیگری چنین حمله کنند به دلیل اینکه آنها هم مثل هر انسان دیگری دارند زندگی می‌کنند و حق دارند زندگی کنند.

از این افراد پرسشم این است در موقعیت مشابه و برعکس واکنش آنها چه خواهد بود؟ این همه رستوران، مغازه، کافی شاپ و ... ایرانی در تمام کشورهای دیگر جهان وجود دارد آیا درباره آنها هم همین رای و نظر را دارند و برای آن جامعه میزبان هم جنین نوع برخوردی را جایز می‌دانند؟

مثلا یک رستوران لاکچری ایرانی در فرانسه، آلمان یا ... وجود دارد و ایرانی‌ها به آنجا می‌روند، آیا حق می‌دهند که فرانسوی‌ها یا آلمانی‌ها به ایرانی‌های مهاجر در آن کشور بتازند و انواع و اقسام الفظ زشت و شرم آور را به کار ببرند فقط چون ایرانی هستند و به یک رستوران ایرانی رفته‌اند تا ساعاتی را با خانواده یا دوستانشان وقت بگذرانند؟

در بسیاری از موارد اینچنینی مدام باید به خودمان یادآوری کنیم من اگر جای طرف مقابل بودم آنوقت چه؟ آیا همین گونه بی رحم و بی انصاف می‌نوشتم؟

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر