جاهای دیدنی ایران | ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران

10 تا از مکان های مرموز و ترسناک ایران | سفر به این جاهای دیدنی ایران را از دست ندهید!

در ادامه مطلب ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران رو بهتون معرفی میکنیم!

مکان های مرموز و ترسناک
ویکی گردی:

برای آن دسته از افراد ماجراجو سفر به ترسناک ترین جاهای دیدنی ایران قطعا می‌تواند یکی از گزینه‌های هر برنامه سفری باشد. اگر عاشق ترس و وحشت هستین، قطعا می‌دانید که بسیاری از مخلوقات این ژانر از عجیب و غریب ترین جاهای دیدنی ایران سر در آوردند. از خانه‌ها، عمارت‌ها و کاخ‌های تسخیر شده تا قلعه‌ها، زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها، اردوگاه‌های کار اجباری و حتی بیمارستان‌های روانی متروک از این دست هستند که ترسناک ‌ترین جاهای دیدنی ایران هم از همین نوع فضاها هستند.

قبرستان شهریری اردبیل

مکان های مرموز و ترسناک

اگر به تاریخ، بیگانگان و مکان های وحشت آور علاقه دارید، گورستان شهریری در اردبیل برای شما مناسب است. با قدم زدن در اطراف این قبرستان که بدون شک یکی از ترسناک ترین مکان های ایران است، ممکن است در ابتدا متوجه چیز عجیب و غریبی نشوید، اما اگر به سنگ قبرها نگاه کنید، اشکال ترسناکی را خواهید دید که باعث می‌شود باور کنید که از زمین نیستند. موجودات روی سنگ قبرها ممکن است شبیه انسان باشند، اما با دقت بیشتر می‌توان متوجه شد که برخی از ویژگی‎ها متفاوت است. برخی از اشکال حکاکی شده موجوداتی بدون دهان را نشان می‌دهند!

تئوری‌های زیادی در مورد این گورستان وجود دارد و یکی از آنها می‌گوید افرادی که این مکان را ساخته‌اند از جایی غیر از زمین آمده‌اند. کاوش در این مکان‌ها می‌تواند ترسناک، هیجان انگیز و خارق العاده باشد. پس اگر می‌خواهید در سفرهای خود چیز جدیدی را تجربه کنید، باید به اردبیل سفر کنید و از ترسناک‌ترین قبرستان کشور در آنجا دیدن کنید.

 

تالاب ارواح مازندران

مکان های مرموز و ترسناک

در نزدیکی نوشهر استان مازندران، یک دریاچه قرار دارد که یکی از ترسناک ترین مکان های ایران شناخته می شود. درختان مرده وسط دریاچه، مه غلیظی که همواره روی آب حاضر است و صدای حیوانات وحشی این منطقه، خاطراتی مانند فیلم ‌های ترسناک را تداعی می کنند به همین دلیل به این دریاچه لقب تالاب ارواح را داده است. این دریاچه در لیست مکان های ترسناک ایران قرار دارد که در شمال کشور واقع شده است.

 

غار قاتل کرمانشاه

مکان های مرموز و ترسناک

در کرمانشاه غاری تاریک و ترسناک به نام غار پرآو واقع شده است. این غار بزرگترین غار عمودی جهان بوده و به عنوان اورست غارهای جهان نیز شناخته می ‌شود. از آنجا که پنج غارنورد در این غار جان خود را از دست دادند، آن را غار قاتل نامیده‌اند. گفته می‌ شود دو پیکر از این غارنوردان هنوز در غار باقی مانده‌ است که باعث وحشت و ترس از بازدید این غار می شود. بنابراین بازدید از غار پرآو برای همه مردم و حتی کوهنوردان حرفه ای بسیار خطرناک است و به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود.

 

سفید چاه بهشهر

مکان های مرموز و ترسناک

مکانی به نام سفید چاه در شهر بهشهر مازندران واقع شده است که یک گورستان منحصر به فرد است و به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود. در این گورستان خاک به رنگ سفید است و سنگ قبرها عمودی قرار دارند. روی هر سنگ قبر علاوه بر نام و نام پدر، شغل فوت کننده به صورت نمادین نوشته شده است.

 مردم محلی درباره این گورستان باورها و افسانه ‌های زیادی می گویند. آنها خاک سفید این مکان را جادویی می ‌دانند و اعتقاد دارند که به خاطر این خاک، جسد فوت کرده ‌ها هرگز تبدیل به خاک نمی ‌شوند و از بین نمی ‌روند. همچنین در این گورستان جعبه هایی قرار دارد که مردم آنها را طلسم شده می دانند و اعتقاد دارند که اگر این جعبه ها از گورستان خارج شود، شومی به همراه خواهد داشت.

 

دودکش جن زنجان

دودکش جن یا هودو به عنوان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می ‌شود. دودکش جن در نزدیکی ماهنشان در استان زنجان یک پدیده سنگی بزرگ درون یک دشت است که با چند ستون بزرگ روی آن قرار دارد که هر کدام سری قارچ‌ شکل و همچون آدمیان کلاه به سر هستند.

درباره دژی که در زیر دودکش جن قرار دارد، باید گفت که این دژ به دوران ساسانیان برمی‌گردد و به تخت دیو یا قلعه بهستان معروف است. مردم محلی نیز اعتقاد دارند که این دژ یکی از محل ‌های زندگی جن است.

 

دریاچه تخت سلیمان آذربایجان

یکی از ترسناک ترین مکان های ایران دریاچه تخت سلیمان است. این دریاچه در استان آذربایجان ‌غربی، به عنوان یک دریاچه فوق ‌العاده زیبا و مرموز شناخته می شود. این دریاچه از جاذبه ‌های دیدنی محبوب استان آذربایجان است و افسانه‌ ها و باورهای جذابی دارد. وقتی درباره مکان های ترسناک ایران صحبت می شود باورها و افسانه های این دریاچه به زبان می آید.

بر اساس یک باور محلی، این دریاچه به دلیل کوبیدن عصای حضرت سلیمان به زمین شکل گرفته است و در آن عمق، گنجی باستانی و ارزشمند مخفی شده است. در طول تاریخ این دریاچه بسیاری افراد را به سمت خود جذب کرده و آن ‌ها را به دام انداخته است. برخی از این افراد ناپدید شدند و حتی جسد آنان هم به خشکی برنگشته است.

 

دره ارواح قشم

در جزیره قشم یک دره سحرآمیز و زیبا به نام “دره ستارگان” قرار دارد. این دره دارای داستان‌ ها و افسانه ‌هایی جذابی است که ماجراجویان را به خود جذب می ‌کند. بومیان قشم باور دارند که شیاطین جادویی و نیروهای فراطبیعی در این دره به وجود آمده‌اند. از این دره ستارگان یکی از مکان های ترسناک ایران شناخته می شود.

مردم محلی از سفر به این دره در تاریکی خودداری می‌ کنند و اغلب با لبخند مسافران غریبه را از ورود به این دره ترسناک منصرف می‌ کنند؛ زیرا به باور آنان، ارواح، اجنه و موجودات فراطبیعی شب ‌ها در این دره حاضرند.

 

گورستان جن تیس

استان پهناور سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی کشور، گنجینه‌ای ارزشمند از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. از کوه تفتان گرفته تا شهر سوخته، دیدنی های سیستان و بلوچستان ناشناخته، متنوع و جذاب هستند. یکی از این جاذبه‌های پنهان در خاک بلوچستان، گورستان جن تیس است. 

گورستان جن تیس که با نام قبرستان شماره ۱ تیس نیز شناخته می‌شود، همانند نامش مکانی ترسناک به‌نظر می‌آید. اهالی تیس اینجا را مکان دفن اجنه می‌دانند.

 

جنگل جیغ مشهد

اگر فکر می‌کنید صدای جیغ‌ در این جنگل شایعه‌ای است که مردم درست کردند، بدجور اشتباه می‌کنید! صدای جیغ‌ کاملا واقعی است و شب‌ها واضح به گوش می‌رسد. این جاذبه ترسناک در جنوب مشهد قرار دارد و پر از درختان بلند و گیاهان متنوع است. جدا از جنبه ترسناک این جنگل، شما منظره‌های زیبایی را به چشم می‌بینید که فراموش می‌کنید اینجا ترسناک‌ترین جنگل ایران است.

برای اینکه به جنگل جیغ بروید، اول باید به روستای سربرج سفر کنید. این روستا در جنوب مشهد قرار دارد، حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد تا از مشهد به روستای سربرج برسید؛ که می‌شود حدود ۳۲ کیلومتر. این جنگل در دره، کنار رودخانه سربرج و یکی از سرچشمه‌های سد طرق واقع شده است.

 

دخمه زرتشتیان یزد

دخمه زرتشتیان که با نام برج خاموشان و برج سکوت نیز شناخته می‌شود، در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی یزد روی کوه دخمه قرار دارد. این دخمه یکی از نشانه‌های آداب‌ورسوم کهن زرتشتیان است که به مراسم تدفین مردگان آن‌ها مربوط می‌شود؛ رسمی که امروزه منسوخ شده؛ اما این یادگاری را از خود بر جای گذاشته است. این اثر تاریخی در زمره آثار ملی ایران به حساب می‌آید. دخمه زرتشتیان یا برج خاموشان یکی از آثار دین زرتشت در جنوب‌ شرق یزد است که سده‌ها پیش برای تدفین مردگان ساخته شد و امروزه یکی از آثار شاخص زرتشتیان در ایران به شمار می‌رود.

اگرچه دخمه‌های زرتشتیان در تهران، کرمان، سیرجان، اصفهان، تفت، اشکذر، اردکان و دیگر شهرها وجود دارد؛ دخمه‌های شهر یزد به‌دلیل قرارگیری در پایتخت مذهبی زرتشتیان و نزدیکی به شهر و سایر بناهای تاریخی، از بازدیدکنندگان بیشتری برخوردار هستند. همین موقعیت ویژه باعث شده است تا این دخمه در سال ۱۳۸۴ هجری شمسی با شماره ۱۲۷۳۹ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر