دره ارواح ایران | معرفی دره ارواح | عکس های دره ارواح | معرفی دره کول خرسان

دره ارواح، یکی از مکان های عجیب ایران + عکس

دره کول خرسان یا دره ارواح ایران در ۳۵ کیلومتری شمال دزفول در مسیر در منطقه سرپله و در همسایگی روستای پاقلعه و بیشه‌بزان قرار دارد.

دره ارواح
ویکی گردی:

دره ارواح هم یکی دیگر از مکان های عجیب ایران در استان خراسان رضوی، در نزدیکی شهر دزفول است. دره ارواح فضای عجیب‌وغریب و مرموزی داشته و به همین دلیل هم در بین مسافرانی که به دنبال یک سفر هیجان‌انگیز هستند محبوبیت بسیاری دارد. مسیر ورودی دره ارواح بسیار زیبا بوده و با درختان نخل و سدر پوشیده شده است. این مسیر یکی از بهترین مسیرها و زیباترین لوکیشن‌های عکاسی می‌تواند به شمار بیاید.

همان‌طور که گفته شد، فضای این دره مرموز و کمی ترسناک بوده و به همین دلیل هم از گذشته تا کنون، داستان‌های ترسناک بسیاری درباره آن وجود داشته است. اما تنها وجود داستان ارواح نیست که تعداد بازدیدکنندگان این دره را کاهش داده است. مسیر رسیدن به دره هم دشوار بوده و به حدود یک ساعت پیاده روی در یک مسیر ناهموار نیاز دارد. به همین دلیل هم مسافران زیادی قادر نیستند تا از دره ارواح در استان خراسان رضوی دیدن کنند.

دره کول خرسان

دره کول خرسان یا دره ارواح کجاست؟

دره کول خرسان یا دره ارواح ایران در ۳۵ کیلومتری شمال دزفول در مسیر در منطقه سرپله و در همسایگی روستای پاقلعه و بیشه‌بزان قرار دارد. کول در زبان محلی به معنی دره است. اما هنوز هیچ کس از دلیل گذاشتن نام «خرسان» یا «خرسون» در ادامه آن، خبری ندارد.

دره ارواح

دره ی کول خرسان یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های دزفول است. این دره مسیر باریکی از میان دیواره های طبیعی بلند است که چشمه های فراوانی از میان آن عبور می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر