معروف ترین جاهای دیدنی ارمنستان کجاست؟ | عکس جاهای دیدنی ارمنستان

معروف ترین جاهای دیدنی ارمنستان | پرطرفدارترین جاهای دیدنی ارمنستان

ارمنستان کشوری کوچک است با تاریخی نسبتا کهن. بازدید از جاهای دیدنی از منستان می‌تواند خاطراتی بی‌تکرار برای شما بسازد. با ویکی گردی همراه باشید تا با جاهای دیدنی ارمنستان آشنا شوید و خاطراتی بی نظیر بسازید.

جاهای دیدنی ارمنستان
ویکی گردی:

کوه آراگاتس

جاهای دیدنی ارمنستان

این کوه مقصد محبوب کوهنوردان است. اگر شما هم از طرفداران این رشته‌ی ورزشی هستید و می‌خواهید نفسی تازه کنید پیشنهاد ما در میان قدم به راه بگذارید و به‌سوی کوه آراگاتس حرکت کنید. این کوه آتشفشانی خاموش در قلب خود دارد و اطراف آن‌را چهار قله گرفته‌اند که منظره‌ای جادویی خلق کرده است. همنشینی صخره‌ها و گیاهان شما را به آرامشی بی‌پایان دعوت می‌کند. همچنین در کنار این کوه می‌توانید به رصدخانه اخترفیزیک بیوراکان سر بزنید ذو از قلعه آمبرد بازدید کنید.

صومعه نوراوانک

در 122 کیلومتری ایروان شهری زیبا به نام یغگنادوز وجود دارد؛ که صومعه نوراوانک در نزدیکی آن جای دارد. درست در روبروی صومعه نوراوانک تنگه ای وجود دارد که توسط رودخانه ای با نام آرپا ساخته شده است. این تنگه به خاطر صخره های بلند و آجرهای قرمز رنگش بسیار محبوب است. صومعه با شکوه نوراوانک در تنگه رودخانه آرپا ایستاده است؛ و وجودش منظره تنگه را بیش از پیش چشمگیر می کند. صومعه نوراوانک از دو کلیسای باستانی و یک کلیسای کوچک تشکیل شده است؛ و چشم انداز فوق العاده آن سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. یک امتیاز خوشایند برای میهمانان این است که صومعه در مسیر سایر دیدنی های ارمنستان واقع شده است؛ به طور مثال شما میتوانید در این مسیر از صومعه تاتو و صومعه خور ویراپ هم دیدن کنید.

دریاچه آرپی

یکی از زیباترین انتخاب‌هایی که در میان جاهای دیدنی ارمنستان می‌توانید داشته باشید دریاچه آرپی است.  دریاچه آرپی ارمنستان دارای ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا و مساحت ۲۲۰ کیلومتری است. دریاچه آرپی ارمنستان در استان شیراک، در فلات آسوتسک در شمال غربی کشور واقع شده است. دریاچه در ارتفاع ۲۰۲۵ متری از سطح دریا با مساحت ۲۲۰ کیلومتر مربعی قرار گرفته است. این دریاچه را یک زمین لرزه تکتونیکی آتشفشانی ایجاد کرده است. گردشگران تور ارمنستان اگر تمایل دارند اوقاتشان را در مکانی آرامش بخش و به دور از شلوغی شهر بگذرانند، سری به دریاچه آرپی ارمنستان بزنند. دریاچه آرپی ارمنستان در واقع منبع آبیاری و تولید برق است که منبعش رودخانه آخوریان می باشد. در کنار دریاچه یک پارک جدید در سال ۲۰۰۹ بنا گردید تا از منطقه حفاظت شود.

وانادزور

شهر وانادزور را میتوان از نظر جمعیت به عنوان سومین شهر پرجمعیت کشور ارمنستان دانست که در فاصله حدودا 128 کیلومتری ایروان پایتخت این کشور و در بخش شمالی این کشور واقع شده است.وانادزور را میتوان به جرات یکی از زیباترین شهرهای ایروان از نظر مناظر و جاذبه های گردشگری دانست که خانه ها و کلبه های تابستانی آن از شهرت بسیار بالایی برخوردار می باشند که در اینباره میتوانید در بخش تور مسافرتی ارمنستان اطلاعات مفیدی را در این خصوص کسب نمایید.این شهر دارای مساحتی در حدود بیست و پنج کیلومتر مربع می باشد. نام وانادزور را در سال 1993 بر روی این شهر نهادند که تا قبل از آن با نام قره کلیسا شهرت داشته است. در سالهای 1935 تا 1993 نام این شهر کیراواکان بوده است.

کلیسای گغارت

این کلیسا در دل یک کوه کنده کاری شد و در ابتدا این کلیسا فقط یک محل عبادت غاری کوچک بود که به عنوان یک مکان مقدس شناخت می شد. جالب است بدانید این کلیسا جز میراث فرهنگی یونسکو است و یکی از اصلی ترین دلایل آن هم این است که با توجه به ابزارهای محدود و فناوری بسیار ساده ای که در آن دوران جود داشته است، ساخت چنین مجموعه ای آن هم در دل کوه، اصلا ساده نبوده است و این موضوع در قرارگیری آن در فهرست جهانی یونسکو تاثیرگذار بوده است. این صومعه در قرن چهارم دوباره بازسازی شد.

 

شهر جرموک

جرموک یک شهر آبگرم کوهستانی و مرکز جامعه شهری جرموک در استان وایوتز در جنوب ارمنستان است و در مسیری در 53 کیلومتری شرق مرکز استان یقهگنادور قرار دارد. این منطقه یکی از مقاصد محبوب گردشگری پزشکی در اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد.جرموک بخاطر چشمه های آب گرم و مارک های آب معدنی موجود در این شهر و همچنین وجود آبشار جرموک در این منطقه مشهور است. جرموک به دلیل هوای تازه، آبشار، دریاچه های مصنوعی، مسیرهای پیاده روی، جنگل­های اطراف و استخرهای آب معدنی جذاب است. این شهر در حال بازسازی است تا به یک مرکز مدرن جهانگردی و خدمات درمانی تبدیل شود. همچنین برگزاری مسابقات بین المللی شطرنج بیشماری در این شهر، این مرکز را به یک قطب مهم ورزش شطرنج در منطقه تبدیل نموده است.

شهر دره گل ها

دره گلها یا زاخکادزور ارمنستان نام شهری است در پنجاه کیلومتری شمال ایروان پایتخت این کشور. این شهر زیبا و توریستی به دلیل آب و هوای سرد و برفی در فصل زمستان اسکی بازان را از سرتاسر جهان به خود جلب می کند. البته تله کابین ها، هتل های لوکس، آب و هوای سالم، چشمه های آب شیرین، امکانات تفریحی و آثار باستانی دره گلها یا زاخکادزور ارمنستان در تمام سال قابل دسترسی هستند. در سالهای اخیر زیرساخت های گردشگری در دره گلهای ارمنستان با ایجاد چندین هتل لوکس، استراحتگاه و امکانات تفریحی گسترش چشمگیری یافته است.دره گلها علاوه بر با امکانات برجسته تفریحی و توریستی، به لحاظ تاریخی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. صومعه کچاریس که در این شهر واقع شده، یکی از مهمترین اماکن مذهبی در ارمنستان است و قدمت آن به قرن یازدهم میلادی برمی گردد.

کاسکاد

کاسکاد به معنی آبشارهای کوچک است، ایرانی های که به ارمنستان می روند به خاطر پله های بسیار زیاد این مجموعه آن را هزار پله ارمنستان نامیده اند. کسکاد ۳۰۲ متر طول دارد که برای جا به جا شدن در این ارتفاع باید ۵۷۰ پله را بالا یا پایین بروید. اگر بالک بالایی آن را نیز در نظر بگیرید ارتفاع به ۴۵۰ متر افزایش میابد. عرض مجموعه ۵۰ متر است و هنوز ساخت ۹۰ متر از آن باقی مانده است.فضای سبزی که جیم توروسیان در سر داشت نیز اجرایی شد. باغچه های کوچک در سراسر محوطه پلکان ساخته شده اند که تمام طول سال شهرداری ایروان گل های زیبا را در آن می کارد.

دریاچه سوان

دریاچه سوان، بزرگ‌ترین دریاچه منطقه قفقاز است که از مهم‌ترین جاهای دیدنی ارمنستان به شمار می‌آید و همچون مرواریدی در پهنه کوهستان‌های شرق ایروان جا خوش کرده است. این دریاچه به چشمان آبی ارمنستان و جواهر ارمنستان شهرت دارد و از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در آن می‌توان به ورزش‌های آبی، شنا و آب‌تنی، پیاده‌روی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی همچون کلیساها و روستاهای سرسبز، عکاسی و صرف ماهی کبابی در رستوران‌های ساحلی اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با دریاچه سوان، با دیدنی‌ها، امکانات، اقامت، تاریخچه و وجه تسمیه آن نیز آشنا شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر