شهرهایی که خورشید ندارن | شهرهای بدون خورشید

مردم این شهرها هیچوقت خورشید رو نمی بینن!! + دلیل

شهر هایی در دنیا وجود دارند که بنابر دلایلی خورشید در این شهرها نمی تابد و آن ها را به نام شهرهای بدون خورشید می شناسند.

شهرهای بدون خورشید
ویکی گردی:

5 شهری که روزهایی از سال تقریبا خورشید در آن وجود ندارد، و به شهرهای بدون خورشید معروف اند. ساکنان برخی شهرهای جهان هستند که به تابش کم نورخورشید عادت کرده اند و به همین دلیل هیچ انتظاری از تابش مستقیم نور خورشید ندارند. شهرهای بدون خورشید نه در تمام روز های سال، بلکه در تمام طول سال چندین روز تابش مستقیم نورخورشید وجود دارد و بجز این چند روز بقیه روزها تابش غیرمستقیم نور خورشید می باشد که تمام این اطلاعات از طریق هواشناسان ما اندازه گیری شده اند که با استفاده از دستگاه های الکتریکی ورز آنها را اندازه گرفته اند. با ما همراه باشید تا 5 تا از شهرهای بدون خورشید را به شما معرفی کنیم.

لندن، بریتانیا

خورشید در حدود 68 روز در سال تابش مستقیم دارد. بله، لندن یکی از این شهرهای ناخوشایند و غم انگیز لیست ما می باشد. شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که در طول سال آب و هوای ابری دارد و به مدت 68 روز در سال خورشید تابش مستقیم در این شهر دارد و بقیه روزهای سال تابش غیر مستقیم نور خورشید می باشد و به این دلیل شهر لندن در بریتانیا یکی از شهرهایی است که گردشگران همیشه تصمیم گردش در این اماکن را دارند.

جاهایی دیدنی آلمان که حس میکنین واقعی نیستن + ویدیو

جونو، واقع در ایالات متحده آمریکا

خورشید در حدود 67 روز در سال تابش مستقیم دارد. جونو یکی از شهرهای ایالات متحده آمریکا می باشد که در عین کوچکی این شهر، از آن به عنوان یک شهر بزرگ یاد می کنند. اکثر این منطقه از کوه ها و جنگل ها تشکیل شده است و می توان علت اینکه ساکنان این شهر بسیار کم است را درک کرد.

کلن، آلمان

خورشید در حدود 65 روز در سال تابش مستقیم دارد. کلن یکی از شهرهای مهم برای کشور آلمان می باشد چرا که یک شهر تاریخی، فرهنگی و باستانی می باشد که در آلمان واقع شده است. معماری Gothic، موزه های معروف، کلیسای جامع و منحصر بفرد، نمایشگاه ها، کنفرانس ها و... در این شهر صورت می گیرند و یکی از کمبودهای این شهر عدم تابش مستقیم نور خورشید می باشد.

بیرمنگام، انگلستان

خورشید در حدود 62 روز در سال تابش مستقیم دارد. بیرمنگام که در انگلستان واقع شده است یکی از شهرهای افسانه ایی پادشاهان گذشته شناخته می شود اما متأسفانه این شهر با سابقه و قدمت طولانی خود، از تابش مستقیم خورشید در روز های سال کمبود دارد و تنها 62 روز در سال تابش مستقیم خورشید در این شهر باستانی اندازه گیری شده است. 2 میلیون نفر از ساکنان این شهر بزرگ در روزهای ابری در طول سال کار می کنند و در روزهایی که خورشید تابش مستقیم بر روی این شهر دارد، به تفریحات و سرگرمی می پردازند و از تجارت خودداری می کنند.

یک خبر خوب برای گردشگران این است که شهر بیرمنگام از شهرهای سرد محسوب نمی شود وتنها هوای آن تا حدودی مرطوب می باشد و موزه های متعدد، آثار معماری در قرون وسطی، باغ های بزرگ گل و گیاه، جشنواره های موسیقی و... در این شهر جذاب و دیدنی وجود دارند.

آشنایی با مهم ترین جاهای دیدنی آلمان + عکس

کیرونا، سوئد

خورشید در حدود 61 روز در سال تابش مستقیم دارد. شهر کیرونا که در کشور سوئد واقع شده است به شهر پرنده سفید معروف می باشد که جدا از شهری که تعداد روزهایی که خورشید در آن به صورت مستقیم تابش دارد کم و محدود است، یک شهر جادویی و خارق العاده ایی است که به تمام گردشگران توصیه می شود. اسم پرنده سفید به دلیل نزدیکی این شهر به قطب شمال می باشد. بنابراین خورشید از ماه می تا جولای در این شهر تابش مستقیم دارد و بعد از این ماه هوای گرگ و میش این شهر را فرا می گیرد و بهترین زمان برای گردشگران ماه می تا جولای می باشد.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر