روستای لک لک ها | روستای لک لک های بروجرد | روستای کپر | معرفی روستای لک لک ها

رفتی بروجرد به روستای لک لک ها حتما یه سری بزن + عکس

یکی از دیدنی ترین روستاهای ایران روستای لک لک ها است که در شهر بروجرد موقعیت دارد. با ما همراه باشید تا عکس های زیبای این روستا را تماشا کنید.

روستای لک لک ها
ویکی گردی:

یه روستایی هست که به روستای لک لک ها معروفه، لک لک هایی که تا قبل از زلزله سال ۸۴ بروجرد، بیشتر بر پشت بام خانه های نسبتا بلند خانه داشتند و بعد از ویرانی های زلزله که بیشترین آسیب را به خانه های روستایی وارد آورد؛ آنها هم متاثر از این حادثه طبیعی شدند و از آن پس، آشیانه هایشان را بر فراز تیرهای بتنی برق ساختند، و باعث به وجود آمدن روستای لک لک ها شدند. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی بیشتر روستای لک لک ها بپردازیم.

روستای لک لک ها

لک لک ها ساکنان ثابت روستای کپرجودکی هستند و اهالی روستا هم حضور و بودن آنها را سال هاست که پذیرفته اند. کوچک ترها و کودکان هم از زمانی که چشم بازکرده اند بیگانه با این لک لک ها نبوده اند و بارها همین لک لک های آرام، موضوع انشای شان بوده است.

دریاچه ای که به جای ماهی عروس داره؟ + تصاویر حیرت انگیز

روستای لک لک ها

امتداد کوچه و خیابان های روستا را که می گیری بر بالای هر تیر بتنی برق ، می توانی آشیانه های بزرگ لک لک ها را مشاهده کرد و تصویری که شمایل این روستا را نسبت به روستاهای دیگر متفاوت می کند همین همزیستی و پذیرش ساکنین محلی با لک لک ها است. تفاوتی که باعث شده است گردشگرانی از سایر نقاط راهی این روستا شوند و حال و هوایی متفاوت را مشاهده کنند.

روستای لک لک ها

روستای کپر جودکی از توابع بخش شیروان بروجرد در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی این شهرستان واقع شده و به دلیل همجواری با تالاب بیشه دالان، لک لک ها در این روستا لانه سازی کرده اند با رسیدن روزهای میانی ماه اسفند لک لک های بیشتری راهی این روستا می شوند.

دریاچه قلبی شکل و صورتی رنگ گلستان + عکس

روستای لک لک ها

حالا سال هاست که روستای کپر جودکی در نزدیکی تالاب بیشه دالان بروجرد به واسطه وجود لک لک‌ها به یک ظرفیت گردشگری تبدیل شده است، رفتار خوب اهالی روستا باعث شده لک‌لک ها اینجا را خانه امن خود بدانند، در اوایل بهار بیش از ۲۰۰ لک لک روی تیرهای برق این روستا زندگی از سر می گیرند.

منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر