سفر به شمال | جاهای دیدنی شمال | سفر نوروزی به شمال

نوروز شمال کجا بریم؟ | بهترین جاهای شمال برای مسافرت در بهار

لیست بهترین جاهای دیدنی شمال برای مسافرت در بهار را در ادامه برایتان قرار داده ایم تا هنگام سفر به شمال دچار شک و تردید برای انتخاب مقصد نشوید.

شمال
ویکی گردی:

جاهای دیدنی شمال که یکی دو تا نیس، اما به نظر شما کدوم یکی از جاهای دیدنی شمال برای سفر نوروزی مناسبه؟ فصل بهار و ایام نوروز، فرصت مناسبی برای گردش در طبیعته. به همین دلیل در ادامه مطلب به معرفی بهترین جاهای دیدنی شمال برای مسافرت در بهار پرداخته ایم.

رامسر

شهر رامسر، بهترین شهر شمالی برای میزبانی از مسافران است. این شهر زیبا دارای تمامی ویژگی‌هایی است که گردشگران را جذب خود می‌کند؛ از مراکز خرید برتر و رستوران‌های محلی، تا ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری. رامسر در تمام ماه‌های سال میزبان گردشگران بوده و دارای مناظر زیبا و طبیعت فراوان است. بهترین زمان برای سفر به این شهر در فصل بهار است؛ از اوایل بهار تا اواخر تیر که طبیعت سبز و هوای دلپذیر این شهر لذت سفر را دوچندان می‌کند. همچنین، در فصل تابستان نیز شهرها و روستاهای اطراف رامسر با هوای خنک و دلپذیر خود، گزینه‌های مناسبی برای سفر هستند.

شهر رامسر یکی از شهرهای ساحلی شمال ایران است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی می‌باشد. در این شهر، مسافران می‌توانند از جاهای دیدنی و طبیعت زیبای آن لذت ببرند. از جاذبه‌های گردشگری معروف این منطقه می‌توان به مقبره حبیب محبیان، روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کاخ موزه رامسر، آبگرم سادات محله، تله‌کابین رامسر، پارک جنگلی صفارود، ییلاق گرسماسر، غار یوغی لوکا، سرزمین گل گاوزبان جنت رودبار و آبشار سیاسرت اشاره کرد.

رامسر

چالوس

چالوس یک مقصد بی‌نظیر برای عکاسان است. زیبایی‌های این شهر از جاده‌های آن آغاز می‌شود. این جاده، با درختان انبوه و مناظر زیبا در هر فصل سال، مکانی عالی برای علاقمندان به طبیعت و عکاسان است. همچنین، نمای جذاب این جاده، با رشته کوه‌های البرز، زیبایی منطقه را چندین برابر می‌کند. چالوس به دلیل موقعیت خوبی که به شهرهای نور، نوشهر، تنکابن و عباس‌آباد دسترسی دارد، به عنوان یکی از شهرهای ساحلی شمال ایران شناخته می‌شود. این شهر، دارای آثار باستانی با تاریخچه‌ای بسیار قدیمی است که نشانگر حضور انسان‌ها در این منطقه دو هزار سال پیش از میلاد مسیح است. آب و هوای معتدل و مرطوب چالوس به دلیل درختان انبوه و جنگل‌های فراوان، آن را بهترین شهر شمال ایران از نظر آب و هوا تبدیل کرده است. جاذبه‌های دیدنی چالوس شامل دریاچه ولشت، دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، شهرک توریستی نمک‌آبرود، ساحل رادیودریا، بوستان فین، کاخ چایخوران، آبشار اکاپل، آبشار سواسره، آبشار هریجان، کوه تخته سلیمان و ... محسوب می‌شود. تعداد بسیار زیاد جاذبه‌های گردشگری در چالوس باعث شده تا این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای شمال برای تفریح و گشت و گذار شناخته شود.

جاهای دیدنی چالوس

نوشهر

شهر نوشهر یک مقصد طبیعت‌گردی جذاب است. علاوه بر ساحل و ویلای زیبای آن، مناطق دیدنی بیشتر آن مورد توجه قرار نگرفته‌اند. آبشار انگاس، تالاب ارواح و دیو چشمه مکان‌هایی هستند که شاید بسیاری از آن‌ها را نشنیده باشند، اما از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی آن شهر به حساب می‌آیند. بازار سنتی نوشهر نیز با داشتن محصولات محلی، سبزیجات و میوه‌های متنوع، یکی از مکان‌های مهم برای بازدید و تجربه نوشهر است.

دریاچه ممرز نوشهر

تالاب ارواح یا دریاچه ارواح در نزدیکی روستای چلندر در نوشهر قرار دارد و یک دریاچه مرموز است که درباره آن داستان‌های زیادی را شنیده‌ایم. بر اساس افسانه‌ها، در گذشته برخی از مردم روستا در این دریاچه غرق شده‌اند و صداهایی که در میان درختان اطراف آن می‌شنویم، صدای ارواح غریق است. پارک سی سنگان در ابتدا با هدف حفظ گونه‌های نادر گیاهی و جانوری ایجاد شد، اما با گذشت زمان، تسهیلات بیشتری به آن افزوده شد و اکنون به یکی از معروف‌ترین پارک‌های ساحلی ایران تبدیل شده است. هر سال، به ویژه در بهار، این پارک جذب گردشگران طبیعت‌گرد می‌شود. اگر شما علاقه‌مند به بازدید از روستاها هستید، می‌توانید به روستای کندلوس نیز سر بزنید.

این روستا به عنوان اولین موزه روستایی در جهان شناخته شده است و گشت و گذار در آن لذت‌بخش است. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی نوشهر، دیو چشمه است که به دلیل آب شفاف و معروف آن به بومیان، از آن محلی‌ها معتقدند هر کسی که آب آن را چشیده باشد، حتما به این منطقه بازمی‌گردد. در سفر به نوشهر نگران اقامت نباشید؛ به دلیل وجود تعداد زیادی ویلا و سوئیت در این شهر، اجاره این اماکن برای مسافران بسیار آسان است.

ماسوله

ماسوله، یکی از روستاهای زیبا و گردشگری در شمال ایران، از توابع شهر فومن است. این شهر با معماری بی‌نظیر پلکانی خود و حیاط بالای خانه‌ها، جذابیت زیادی دارد و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین، صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این منطقه نیز جاذبه‌های دیدنی دیگری هستند. ماسوله در جنوب استان گیلان و نزدیک به آبشار زیبای لارچشمه قرار دارد که ارتفاع آن حدود ۶ متر است. علاوه بر این، ییلاق زودل سر، یک منطقه محبوب کوهنوردان در نزدیکی ماسوله واقع شده است و در فصل تابستان بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

ماسوله

رشت

در فصل بهار، شهر رشت در استان گیلان ایران، با جاذبه‌های دیدنی زیبا و طبیعت خیره‌کننده‌ای رو به رو است. تعدادی از جاذبه‌های دیدنی رشت در بهار عبارتند از:

موزه و خانه میرزا کوچک خان: داستان زندگی میرزا کوچک خان جنگلی با مهمترین وقایع تاریخی اواخر دوران قاجاریه پیوند خورده است. این خانه و موزه نشانه‌هایی از زندگی و فعالیت‌های این شخصیت تاریخی مهم را به نمایش می‌گذارد.

جاهای دیدنی رشت

موزه میراث روستایی گیلان: موزه‌ای است که به خانه‌های روستایی گیلان اختصاص دارد. این موزه فضای بازی دارد و از جمله موزه‌هایی است که از نوع جذاب موزه‌های فضای باز در دنیا هستند. در این موزه، زندگی روستایی گیلان و فرهنگ و آداب و رسوم آن به تصویر کشیده شده است.

کاروانسرای عباسی گیلان: این کاروانسرا در فاصله چهار کیلومتری از امام‌زاده هاشم و ۳۵ کیلومتری نزدیک شهر رشت واقع شده است. لات یا عباسی نامی است که به زمین‌های صاف کنار رود اشاره دارد و نام کاروانسرا را توصیف می‌کند. این کاروانسرا در دوران صفویه ساخته شده و امروزه میزبان گردشگران و مسافران است.

خانه ابریشمی: این خانه یکی از جاهای دیدنی رشت است که به طور کمتری توسط گردشگران غیرگیلانی شناخته شده است. این خانه به دلیل اینکه در حال حاضر در اختیار اداره بنیاد ملی نخبگان استان گیلان قرار دارد، به طور عمومی کمتر شناخته شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر