روستای فیلبند | معرفی روستای فیلبند | عکس های روستای فیلبند | روستای فِلبَند

سفر کوتاه و یه روزه کجا بریم؟ | بهشت رویایی در چند قدمی تهران + عکس

روستای فیلبند روستایی با طبیعت بکر و زیبا بر فراز ابرهاست که در نزدیکی تهران قرار دارد و بهترین و خنک ترین مکان برای مسافرت در فصل گرم است.

روستای فیلبند
ویکی گردی:

معرفی روستای فیلبند روستایی رویایی بهترین گزینه در چند قدمی تهران برای یک سفر کوتاه! اگر نمی خواهید برای مسافرت مناطق دور را انتخاب نمایید ، روستای فیلبند را که یکی از زیباترین ییلاق های ایران است و بر فراز ابرها واقع شده ، انتخاب نمایید. روستای فیلبند با مناظر بکر و بی نظیرش در چند قدمی تهران واقع شده است که با قدم نهادن در آن می توانید جلوه های بهشت و بخشی از زیبایی های خداوند را ببینید.

از جذابیت های این روستای منحصر به فرد طلوع و غروب آفتاب و داشتن هوایی مطبوع در گرمای تابستان است . با این بخش از گردشگری ویکی گردی همراه باشید تا با این بهشت رویایی آشنا شوید.

6 تا از تفریحات رایگان تهران که تا حالا نمیدونستی!! +عکس

روستای فیلبند

موقعیت جغرافیایی روستای فیلبند

روستای فیلبند با تمام زیبایی های بکرش در 240 کیلومتری تهران به سمت آمل و در جاده هراز قرار دارد . روستای شگفت انگیز فیلبند از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. برای رسیدن به این روستا باید از تهران راهی جاده هراز شویدو نرسیده به جنوب آمل جاده ای فرعی از سمت شرق شما را به روستای فیلبند می رساند.

روستای فیلبند

علت نامگذاری روستای فیلبند

نام این روستا در واقع فِلبَند است. در گویش مازندرانی فل به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت نام گذاری این روستا این بوده که رفت و آمد به این منطقه به علت ارتفاع بالای ییلاق بسیار دشوار بوده است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است به این دلیل که مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران با 2300 متر ارتفاع می باشد.

دسته جمعی تهران کجا بریم تفریح؟ + عکس

روستای فیلبند

روستای فیلبند ، سرزمینی بر فراز ابرها

یکی ار جذابیت های روستای فیلبند که گردشگران زیادی را به سمت خود کشانده ، پدیده اقیانوس ابر است که اکثر مواقع به دلیل ارتفاعی که از سطح دریا دارد ایجاد می شود و چشم انداز زیبایی را به این منطقه می بخشد. این روستای کوچک در ارتفاع دو هزار و 700 متری از سطح دریا واقع است . ایستادن بر فراز ابرها و تنفس هوای تازه از جذابیت های این بهشت رویایی است.

آب و هوای روستای فیلبند در فصول سال

این منطقه در فصل بهار و پاییز آب و هوای متنوعی دارد، در یک نیم روز ممکن است بر فراز ابرها قرار بگیرید، در میان مه قدم بگذارید، به زیر باران بروید یا در آسمان صاف و آفتابی به تماشای کرانه دریای خزر بنشینید.

روستای فیلبند

جنگل سنگچال و چلاو در روستای فیلبند

اگر می خواهید به منطقه نزدیکی برای تعطیلات آخر هفته بروید و کمی از دود و آلودگی هوای تهران خلاص شوید به روستای زیبای فیلبند سفر کنید . هنگام سفر به این منطقه زیبا وقتی از جاده هراز به سمت روستای سنگچال منحرف می شوید، با شگفتی های طبیعت روبرو می شوید که گاهی رسیدن به مقصد رافراموش خواهید کرد.

پس از گشت و گذار در فیلبند مسیر خود را ادامه دهید تا به جنگل های چلاو سنگ چال برسید و با کلبه های چوبی، دشت های سرسبز و گوسفندانی که به چرا آمده اند روبرو شوید اما پیدا کردن جاده محلی به سمت سنگچال و سپس، فیلبند آسان نیست و این مکان هیچ تابلوی مشخصی ندارد .

کجای تهران غذای خیابونی بخوریم؟ + عکس

چشمه لار فیلبند

چشمه های آب معدنی متعددی در اطراف روستا قرار دارند که چنانچه قبلا هم در بخش گردشگری نمناک نام بردیم معروفترین این چشمه ها ، چشمه لار است و آب این چشمه بیماری های کلیوی و استخوان را درمان می کند.

 

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر