مسیرهای پیاده روی | معرفی مسیرهای پیاده روی

دلت میاد تو این مسیر های زیبای تهران پیاده روی نکنی؟ + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی زیباترین مسیرهای پیاده روی برای عشاق تهران می پردازیم. با ما همراه باشید

مسیرهای پیاده روی در تهران
ویکی گردی:

کیا اینجا عاشق پیاده روی‌ان؟ به نظر من برای اینکه که بخوایم بریم پیاده روی حتما باید مسیرهای پیاده روی شهری که زندگی میکنیم رو بلد باشیم. قدم زدن هم مثل همه چیزهای دیگه یه سری مسیرهای پیاده روی مناسب داره که پیاده روی تو این مسیر ها لذت بیشتری داره. به همین دلیل امروز اینجاییم تا بهترین مسیرهای پیاده روی تهران رو بهتون معرفی کنیم. پس حتما تا پایان این مطلب همراهمون باشین.

مسیرهای مناسب پیاده روی در تهران

خیابان ولیعصر

پیاده‌روی در بلندترین خیابان خاورمیانه

خیابان ولیعصر بلندترین خیابان خاورمیانه است (حدود ۱۸ کیلومتر). خیابانی که حکم ستون فقرات تهران را دارد. از جنوب تهران و راه آهن شروع می شود و به شمال تهران می‌رود و در میدان تجریش به انتها می‌رسد.

اگر می‌خواهید در این خیابان پیاده روی‌کنید می‌توانید از میدان تجریش شروع کنید تا در سراشیبی بیفتید و کمتر خسته شوید. مسیر بین چهار راه پارک وی و میدان ونک هم ارزش پیاده‌روی دارد. مسیر بین تقاطع طالقانی تا تقاطع فاطمی هم پر از مراکز خرید است و اگر از تماشای خرید مردم در شهری زنده لذت می‌برید، این مسیر به شما توصیه می‌شود.

خیابان ولیعصر

توچال و بام تهران

  راه رفتن روی سقف

اگر می‌خواهید صبح جمعه‌تان را مثل یک تهرانی واقعی شروع کنید، حتماً باید سری به توچال بزنید. کوه‌پیمایی در این مسیر برای طبیعت‌دوستان و علاقه‌مندان به پیاده‌روی لذت‌بخش خواهد بود.

سحرخیز باشید می‌توانید موقع برگشت حوالی ایستگاه یک و دو جایی برای صبحانه خوردن پیدا کنید.

اگر سحرخیز نیستید می‌توانید شبانه از مسیر بام تهران در مجموعه‌ی توچال پیاده‌روی کنید تا از هوای خوب و منظره‌ی شبانه‌ی تهران لذت ببرید.

بام تهران

پل طبیعت و پارک طالقانی

راه رفتن در دل جنگل

پل طبیعت بزرگترین پل عابر پیاده‌ی تهران است. این سازه‌ی مدرن از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد و پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. اگر دنبال جنگلی در دل تهران می‌گردید، پارک طالقانی یکی از بهترین گزینه‌هاست.

در این سال‌ها پل طبیعت تبدیل به یکی از نمادهای تازه‌ی تهران شده. در نظر داشته باشید که این پل زیبا چندین جایزه‌ی معماری برده. اگر به پل طبیعت بیاید، می‌توانید به فودکورت داخل پل هم سر بزنید. فود کورت راه چوبی کیفیت خوبی دارد و همزمان می‌توانید به منوی رستوران‌های چینی، هندی، ایتالیایی، آمریکایی، دریایی و فست‌فودی دسترسی داشته باشید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک طالقانی به پل طبیعت و بعد پارک آب و آتش است. منظره‌ی چراغانی پل طبیعت در شب حتماً خستگی را از تنتان خواهد پراند. البته رقص نور و آب هم در شب‌های پارک آب و آتش ممکن است برایتان جذاب باشد.

پل طبیعت تهران

بلوار کشاورز و پارک لاله

پیاده‌روی در دوست‌داشتنی‌ترین بلوار

پارک لاله در مرکز شهر قرار گرفته. این پارک حال و هوای متفاوتی نسبت به بقیه‌ی پارک‌های مرکز شهر تهران دارد. می‌توانید به لاله بروید و مردم را مشغول بدمینتون و والیبال و پیک‌نیک ببینید.

مسیر پیاده‌روی پیشنهادی ما از سمت پارک لاله به بلوار کشاورز و سپس میدان ولیعصر است. بلوار کشاورز به طرز عجیبی با پارک لاله آمیخته و اخت شده. حتماً پیاده‌روی در بلوار کشاورز هم برای شما لذت بخش‌ خواهد بود. بلواری که به اعتقاد خیلی از تهرانی‌ها دوست‌داشتنی‌ترین بلوار تهران است.

در تمام روزهای هفته و در تمامی ساعات و در تمامی ماه‌های سال می‌توانید این مسیر راه امتحان کنید.

پارک لاله

پارک ملت

سنترال پارک تهران

پارک ملت تهران یادآور پارک مرکزی نیویورک است. پارکی قدیمی و بسیار بزرگ که هم یک باغ وحش کوچک دارد و هم باغ پرندگان و آب‌نمای موزیکال و کافه و …

در این پارک می‌توانید از آثار بعضی از بهترین مجسمه‌سازان معاصر ایران و بعضی از هنرمندان خارجی بازدید کنید. پردیس سینمایی ملت هم در این پارک قرار گرفته و هر چند وقت یکبار ممکن است رویدادی هنری در محدوده‌ی این پارک برپا باشد.

طبق نظر سنجی‌ای که موسسه‌ی همشهری برگزار کرده بود، اگر از یک تهرانی بخواهید یک پارک تهران را به شما معرفی کند، به احتمال زیاد در پاسخ پارک ملت را خواهید شنید.

پارک ملت

پارک جمشیدیه

قدم‌زدن در کنار باغ سنگی

پارک جمشیدیه در محله‌ی نیاوران تهران یکی دیگر از مناطق جذاب تهران برای پیاده‌روی است. پارکی آرام و خلوت و خوش آب‌وهوا.

مسیر سنگی و صخره‌ای این پارک طرفداران زیادی دارد. به خصوص مسیری که از بین مجسمه‌های مختلف و دریاچه سنگی می‌گذرد. از صبح خیلی زود خودتان را به این پارک برسانید و تا ظهر هرقدر می‌خواهید در بخش‌های مختلف پارک قدم بزنید. راستی دوربین هم همراهتان باشد. اگر نباشد پشیمان می‌شوید.

راستی اگر مدت کوتاهی را در تهران هستید با اجاره اقامتگاه در پینورست می‌توانید زمان بیشتری برای دیدن جاهای مختلف برای خودتان بخرید. تهران پر از دیدنی‌های متفاوت مثل پارک جمشیدیه است و باید سر فرصت همه‌اش را بگردید.

راستی اگر تا بالای پارک جمشیدیه پیاده‌روی کنید، می‌توانید از منظره‌ی جذاب پیش‌رویتان لذت ببرید. از این ارتفاع کل پارک زیر پایتان است. یادتان باشد مجسمه‌ی فلزی پرنده بالای پارک را هم از نزدیک ببینید.

پارک جمشیدیه

بام لند و دریاچه چیتگر

تهران و آرزوی یک دریاچه

بام‌لند و دریاچه‌ی چیتگر جزو جدیدترین چیزهایی هستند که به تهران اضافه شده. بعد از ساخت این دریاچه‌ی مصنوعی، تهرانی‌ها یک دلیل دیگر پیدا کردند که به غرب شهرشان سر بزنند. حتی از همین الان قصه‌های زیادی در مورد این دریاچه وجود دارد. البته بیشترشان شوخی هستند و واقعیت ندارند. مثل قصه‌ی تمساحی که در این دریاچه زندگی می‌کند. البته ماجرای تمساح دریاچه چیتگر باعث نشده قایق‌سواری در این دریاچه از رونق بیفتد و همچنان حسابی پرطرفدار است.

به چیتگر بروید و دور تا دور دریاچه قدم بزنید. دم غروب آفتاب اینجا تصویری رویایی پیدا می‌کند.

کم‌تر جایی در تهران پیدا می‌شود که حس کنار دریا به آدم بدهد. بعد از افتتاح بام‌لند گزینه‌های شکم‌گردی هم در اطراف دریاچه زیاد شده.

اگر همزمان مرکز خرید، مسیر دویدن و پیاده‌روی و محلی برای آرامش می‌خواهید، بام لند و دریاچه‌ی کنارش بهترین گزینه است. اینجا پر از رستوران‌ها و کافه‌های شیک و جدید است که می‌توانید بعد از قدم زدن کنار دریاچه یا انجام تفریحات مختلف آبی، به آن‌ها سری بزنید و حسابی خستگی در کنید.

دریاچه چیتگر

این بود لیست ویکی گردی از جاهای مناسب برای پیاده‌روی در تهران

شما کجارو برای قدم زدن و لذت بردن انتخاب میکنین؟

منبع: پینورست
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر