آبگرم | چشمه های آبگرم | معرفی چشمه های آبگرم

با سفر کردن بیماری هات رو هم درمان کن | معرفی چشمه های آبگرم + عکس

آبتنی‌کردن بهترین تفریح دنیاست، مخصوصاً اگر آبی که در آن شنا می‌کنید گرم باشد و مناسب فصل های پاییز و زمستون باشد. اینجا بهترین آبگرم های ایران رو بهتون معرفی می کنم.

چشمه های آب گرم
ویکی گردی:

چشمه های آبگرم ایران یک بخش جذاب از طبیعت هستند که در گوشه و کنار ایران می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. چشمه های آبگرم زیادی وجود دارد که با برنامه‌ریزی یک سفر طبیعت‌گردی یا حتی شهرگردی می‌توانید به آنجا بروید و علاوه‌بر تفریح از خواص درمانی آن‌ها نیز استفاده کنید. چشمه های آبگرم ایران داروی بسیاری از بیماری‌های عضلانی، پوستی، استخوانی و… هستند. در ادامه بهترین و درمانی ترین چشمه های آبگرم  رو بهتون معرفی می کنم. 

 

از خواص چشمه آبگرم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود دردهای عضلانی بدن و رفع خستگی
  • بهبود دیسک کمر و گردن
  • مفید برای مشکلات سیاتیک و آرتروز
  • کمک به درمان روماتیسم و بهبود دردهای استخوانی
  • کمک به درمان بیماری‌های کلیوی، کبدی و گوارشی
  • کمک به درمان بیماری‌های پوستی
  • اثر ضد قارچ و ضد میکروبی

معرفی معروف ترین چشمه های آبگرم ایران 

۱- چشمه های آبگرم سرعین در اردبیل

آبگرم سرعین

یکی از مشهور ترین چشمه های آبگرم ایران در شهر سرعین استان اردبیل واقع شده و به سبب وجود این نعمت، سرعین از شهرهای توریستی ایران محسوب می‌شود.

سرعین در حدود ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل واقع شده است و در آن مراکز آب‌درمانی بسیاری با امکانات خوب رفاهی از مسافران با چشمه آبگرم پذیرایی می‌کنند. مجموعه‌های آب‌درمانی سبلان، دره لرسویی، قهوه سویی، ایرانیان، گاومیش گلی، رویال پارک و پهنلو در هتل ارشاد از مراکز ارائه خدمات آبگرم هستند.

اطلاعات چشمه های آبگرم + عکس و آدرس

۲- چشمه آبگرم لاریجان در مازندران

لاریجان

از دیگر چشمه های آبگرم ایران ، در دامنه‌های بهشتی البرز واقع شده‌‌اند. در آبگرم رینه لاریجان، در نزدیکی قله دماوند، می‌توانید علاوه بر تفریح، از خواص معدنی زمین نیز استفاده کنید.

چشمه آبگرم لاریجان در جاده هراز مسیر منتهی به آمل واقع شده و فاصله کمی با تهران دارد. بنابراین برای تهرانی‌ها می‌تواند مقصد سفرهای یک روزه باشد. برای رفتن به آبگرم لاریجان در استان مازندران و استفاده از خواص معدنی و درمانی چشمه‌های گرم در دل دماوند، باید به روستای خوش‌آب‌وهوا و توریستی رینه بروید.

چشمه های آبگرم دهلران + عکس

در چشمه آبگرم لاریجان می‌توانید در دمایی بین ۶۰ تا ۷۰ درجه  به عضلات خود استراحت دهید و از طبیعت منطقه روستایی نیز لذت ببرید. املاح معدنی بسیاری در چشمه های آبگرم این منطقه وجود دارد و چشمه آب آهن و حمام شاه‌عباسی در این روستا مشهور است.

۳- چشمه آبگرم فلکده در مازندران

چشمه آبگرم فلکده

این‌بار به تنکابن مازندران می‌رویم تا از خاصیت چشمه آبگرم فلکده استفاده کنیم و از آرامش گرمای این نعمت زمینی لذت ببریم. یکی از لذت‌های چشمه آبگرم فلکده، موقعیت مکانی آن است. این آبگرم در روستای لیره سر و در دل سرسبزی جنگل واقع شده است. چه چیزی لذت‌بخش‌تر از اینکه در آغوش درختان خوش‌قدوقامت و هوای پر اکسیژن جنگلی، تنی به آب بزنید و از گرمای آرامش‌بخش آن لذت ببرید.

دومین و مهم‌ترین مزیت آبگرم فلکده، نبود گوگرد در آن است. به همین دلیل این آبگرم بوی نامطبوعی ندارد. پس علاوه بر آب‌تنی و استفاده از خاصیت املاح معدنی آن برای درمان بیماری‌ها، می‌توانید با خیالی آسوده از آب این چشمه بنوشید.

سرعین دارای بهترین چشمه های آبگرم

در نزدیکی چشمه آبگرم فلکده، تعدادی کلبه چوبی برای اقامت وجود دارد. بعد از گذر از روستای لیره سر و پیمودن جاده‌ای خاکی در فضای جنگلی، به این کلبه‌ها خواهید رسید و چشمه آبگرم را در حوالی این اقامتگاه‌های جنگلی خواهید دید.

۴- چشمه آبگرم اهرم در بوشهر

چشمه آب گرم اهرم در بوشهر

بوشهر نیز از نعمت جوشان زمین بی‌نصیب نمانده و یکی از چشمه های آبگرم ایران در این استان و در شهرستان تنگستان واقع شده است. آبگرم اهرم بوشهر از جاذبه‌های گردشگری در حوالی شهر اهرم است و هرساله مسافران بسیاری به قصد درمان و تفریح در این چشمه تنی به آب می‌زنند. دهکده نمونه آب‌درمانی اهرم با امکانات رفاهی مناسب پذیرای گردشگران است و این مرکز آب‌درمانی مقصد سفرهای بسیاری از ایرانیان است.

علاوه بر خاصیت درمانی، طبیعت تماشایی اطراف این چشمه، لذت استفاده از آبگرم را دوچندان کرده است. ۲ استخر و ۱۰ حمام این منطقه از چشمه آبگرم اهرم بوشهر تغذیه می‌شوند؛ چشمه‌ای که در فهرست ۵ چشمه معدنی برتر ایران دیده می‌شود. این نعمت، حاصل رشته‌کوه‌های زاگرس و سنگ‌های رسوبی است. لذت گرمای آن را از دست ندهید.

۵- چشمه های آبگرم دهلران در ایلام

آبگرم در ایلام

مجموعه چشمه های آبگرم دهلران از جاذبه‌های گردشگری استان ایلام محسوب می‌شود. این چشمه‌ها در ۳ کیلومتری شهر دهلران، در دامنه سیاه‌کوه و نزدیک به غار خفاش، یکی از جاذبه‌های تماشایی منطقه، جا خوش کرده‌اند.

گرمای ۵۰ درجه این مخازن املاح مواد معدنی، در کنار خاصیت درمانی، یکی از لذت‌های سفر به دهلران ایلام است.

6- چشمه آبگرم گنو بندرعباس

چشمه آب گرم گنو بندرعباس

یکی دیگر از چشمه های آبگرم ایران در بندر عباس واقع شده است. اگر در حدود ۳۵ کیلومتر به جهت شمال شرقی از شهر بندرعباس دور شویم به چشمه آبگرم گنو خواهیم رسید. این چشمه در پناه کوه‌های گنو جا خوش کرده و منبع املاح معدنی مفید همچون گوگرد، کلر و سولفات و درمانی برای بسیاری از بیماری‌های رایج است. امکانات اقامتی و همچنین استخرهای آبگرم، سبب رونق صنعت گردشگری در استان هرمزگان شده است.

7- چشمه های آبگرم آذربایجان غربی

چشمه های آب گرم آذربایجان غربی

آذربایجان غربی با گنجینه‌ای از چشمه های آبگرم ایران از شما پذیرایی می‌کند و با کمک املاح معدنی، سلامت را به بدنتان بازمی‌گرداند. بالاترین رکورد تعداد آبگرم، متعلق به استان آذربایجان غربی با ۴۶ چشمه است. از امتیازهای صنعت گردشگری در استان آذربایجان غربی، نزدیکی چشمه های آبگرم به آثار تاریخی است و این پیوند جاذبه تاریخی و تفریحی، سبب رونق صنعت گردشگری در استان آذربایجان غربی شده است.

در ارومیه «محال باراندوز»، «ایستی سو»، «زنبیل»، در میاندوآب «زندان سلیمان»، در سلماس «صدقیان»، در خوی «قره شعبان»، «گراو» در مهاباد و… از چشمه های آبگرم ایران در استان آذربایجان غربی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر