معرفی پل شیطان | پل سه طبقه شیطان | عکس های پل شیطان

میگن این پل 3 طبقه رو شیطان ساخته! + دلیل و عکس

یکی از عجیب تریت پل های دنیا پل شیطان هست که تو کشور ولز قرار داره و ساخت این پل یه داستانی داره که در ادامه می تونین بخونین.

پل شیطان
ویکی گردی:

تا به حال پل سه طبقه تاریخی دیده اید؟ می خواهیم درباره یک پل سه طبقه عجیب حرف بزنیم که به پل شیطان معروف است. اینکه چرا به این پل، پل شیطان می گویند داستان جالبی دارد که در ادامه درباره آن حرف می زنیم. ویکی گردی را همراهی کنید تا در مورد پل شیطان بیشتر بدانید.

در کشور ولز و در حدود ۱۵ کیلومتری شهر آبریستویث روستایی کوچک به اسم «پونتارفیناچ» قرار دارد. ترجمه اسم این روستا یعنی «پلی روی رودخانه میناخ»، همانطور که احتمالا از اسم این روستا فهمیده اید مهمترین جاذبه این روستا یک پل است. پلی با  افسانه ای جالب و ظاهر عجیب که تبدیل به نماد روستا شده و توریستان کنجکاو زیادی را به این محل می کشاند.

جزیره مرموزی که در آن عروسک ها را حلق آویز کرده اند! + عکس

پل شیطان

روستا در بالای دره ریدول در میان تپه هایی در قلب کوه های «کامبریان» قرار دارد و در دنیا به آبشارها، راه آهن باریک و البته پل سه طبقه اش معروف است. این پل مثل همه پل هایی که تا به حال دیده اید نیست چون از سه پل مختلف که بر روی هم قرار گرفته اند تشکیل شده است.

پل شیطان

پل اصلی که پایین ترین پل است در قرن ۱۱ ساخته شده است. چند سالی مردم از این پل استفاده کردند تا اینکه به این نتیجه رسیدند که چندان محکم نیست و باید پل دیگری به جایش ساخته شود. در اواسط قرن ۱۸ طراحی پل جدید ریخته شد اما این پل سنگی که قرار بود دو طرف دره را به هم وصل کند دقیقا بر روی پل اول ساخته شد.

راز وحشتناک جنگل کج لهستان

در واقع پل اول خراب نشد و کارگران به جای خراب کردن این پل تصمیم گرفتند تا از آن به عنوان داربست برای ساخت پل دوم استفاده کنند.  داستان پل اول برای پل دوم هم تکرار شد  و چندین سال بعد یعنی در سال ۱۹۰۱ قرار بر این شد که یک پل محکم و آهنی در این محل ساخته شود. دوباره دو پل قبلی دست نخورده باقی ماندند شاید به این دلیل که کسی دوست نداشت تا این دو پل تاریخی خراب شوند.

پل شیطان

اما قسمت هیجان انگیز این پل این است که به پل شیطان معروف است و دلیل این نامگذاری هم افسانه و داستانیه که پشت سر این پل وجود دارد. بر طبق این افسانه، پل اصلی توسط یک شیطان ساخته شده است! در واقع، شیطان این پل را ساخت تا یک زن محلی بتواند گاوش را که به آن طرف دره رفته بود نجات دهد! ماجرا از این قرار است که پیرزن گاوش را گم کرد و ناگهان او را در سمت دیگر رودخانه مشغول چریدن دید.

در این لحظه شیطان ظاهر شد و قبول کرد که در این محل پل بسازد تا پیرزن بتواند گاوش را بگیرد. البته ساخت پل یک شرط داشت! شرط هم این بود که شیطان روح اولین موجود زنده ای که از این پل می گذرد را تسخیر کند! همین که پل ساخته شد پیرزن یک تکه نان به آن سمت رودخانه انداخت تا سگش برای گرفتن آن نان از روی پل رد شود و به جای پیرزن روح سگ تسخیر شود.

پل شیطان

دو رودخانه پر آب میناخ و ریدول به دره ای در پایین روستا می ریزند جایی که به مرور زمان سه پل مختلف روی آن ساخته شد البته سه پل بر روی یکدیگر! این پل در جایی قرار دارد که رودخانه میناخ در چند مرحله به صورت ۹۰ درجه از یک دره باریک و پرشیب فرو می ریزد و به رودخانه ریدول ملحق می شود. پله های سنگی ای که به پایین ترین پل در کنار آبشار منتهی می شوند به نردبان جاکوب معروفند.

مکان های عجیب دنیا که حیرت زدت میکنن!  + عکس

پل شیطان سال هاست که جاذبه گردشگری است و توریستان زیادی در سفر به ولز از آن دیدن می کنند. بازدید از این پل راحت است چون یک ایستگاه راه آهن مخصوص به خودش دارد. این ایستگاه در سال ۱۹۰۲ در بین پل شیطان و شهر آبریستویث ساخته شد. گردشگرانی که به این محل می روند از مسیرهای خوش منظره می گذرند تا این سه پل و آبشارهای تماشایی اش را ببینند. نویسنده معروف انگلیسی به اسم «جورج بارو » در سال ۱۸۵۴ گزارشی خنده دار و جالب درباره بازدیدش از این روستا و اقامتش در یک مهمان خانه قرن هفدهمی نوشت.

این منطقه زمانی بخشی از ایالت «هافود» بود و شخصی به اسم «توماس جونز» مالکش بود. او در اینجا کلبه ای ساخت تا زمانی که برای شکار به اطراف رودخانه می رود جایی را برای اقامت داشته باشد. این کلبه بارها بزرگ و بزرگ تر شد تا اینکه به هتل تبدیل شد و امروز به اسم هتل «هافود» در این محل فعالیت می کند. تعداد زیادی از گردشگرانی که برای تماشای پل شیطان به این منطقه می روند برای اقامت، چند روزی را در این هتل می مانند.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر