معبد موش ها | معبد موش های هندوستان

معبدی در هندوستان که در آن موش ها را می پرستند! + عکس

در یکی از روستاهای هند، مردم موش می پرستند. با ویکی گردی همراه باشید تا عکس های معبد موش ها را مشاهده کنید.

معبد
ویکی گردی:

در این روستا در ایالت راجستان هند، مردم برای عبادت موش ها در معبد موش ها به عنوان محل زندگی موش ها حاضر می شوند و برای آنها غذا به همراه خود می آورند. مردم در معبد موش ها علاوه بر دادن غذا، سعی در نگهداری از موش ها دارند. در معبد موش ها به نام کارنی ماتا بیش از 20 هزار موش زندگی می کند.

340564_640

این موش ها از کانال های فاضلاب و کوچه ها جمع آوری و به معبد منتقل شده اند.  مردم هم هرگاه بخواهند مراسم عبادی خود را به جا بیاورند به این موش ها غذا  و شیر هدیه می دهد.

علاوه بر این دیوارها و موانعی برای جلوگیری از ورود دیگر حیوانات به این عبادتگاه و آسیب زدن آنها به موش ها ایجاد شده است.

340565_974

موش ها هم با آزادی کامل در مکان های مختلف عبادتگاه در رفت و آمد هستند و هیچ کس مانعی در برابر آنها ایجاد نمی کند. این موش ها حتی مجبور نیستند در جستجوی غذا باشند زیرا شیر و غذا در ظرف های بزرگ در همه جای عبادتگاه وجود دارد.

غذای موش ها هم محدود به شیر و پنیر نیست بلکه برخی افراد برای آنها انواع شیرینی و غذای آماده می آورند.

340563_384

پیروان آئیین عبادت موش ها معتقدند موش تجسم زنده الهه ای به نام کارنی ماتا است. الهه ای که نام معبد هم از او گرفته شده است. کارنی ماتا نام زن هندویی است که در قرن 14 میلادی زندگی می کرد؛ حیات زاهدانه ای داشته و بسیار مورد احترام مردم  بود.

340559_111

مسؤولان عبادتگاه هم با هشدار به مراجعه کنندگان اعلام کرده اند هر فردی که منجر به مرگ یک موش شود باید برای کفاره این گناهش، مجسمه ای از موش از جنس طلا یا نقره تهیه و در عبادتگاه نصب کند.

340560_118

340561_478

معبد

 

 

 

 

منبع: عصر ایران
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر