چاه پول | چاه پول کانادا | داستان چاه پول | عکس های چاه پول | معرفی چاه پول

مرموزترین چاه که پر از پول و گنج است! | ماجرای چاه پول چیست؟ + عکس

در ادامه ویکی گردی را همراهی کنید تا درباره چاه پول بیشتر بدانید؛ و عکس های این چاه را ببینید.

چاه پول
ویکی گردی:

جزیره بلوط، جزیره ای کوچک و جنگلی در خلیج ماهونه، آنسوی سواحل استان «نوا اسکوشیا» در کانادا ست. از دهه ۱۸۰۰ شایعاتی پیچیده بود که در این جزیره گنجینه ای در درون یک چاه که به آن چاه پول می گویند مخفی شده است. هنوز خبرهای این گنج تایید نشده بود که شش نفر جان خودشان را در راه پیدا کردن این گنج در چاه پول از دست دادند و عده ای هم در تلاش برای رسیدن به این گنج مخفی، پول زیادی خرج کردند. این چاه که همه می گویند پول و گنج زیادی در آن هست به چاه پول معروف است.

تجسم کنید وارد یک جزیره دورافتاده شده اید، جزیره ای که همه فکر می کنند دزدان دریایی گنجینه های ازشمند خود را در گوشه و کنار آن پنهان کرده اند. در حال گشت و گذار در این جزیره هستید که ناگهان چشمتان به یک فرورفتگی روی سطح زمین می افتد! مطمئنا اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که اینجا همان محل اختفای گنجینه های ارزشمند است! این ماجرا همان چیزی است که برای شخصی به اسم «دانیل مک جینیس» اتفاق افتاد.

چاه پول

او آنقدر هیجان زده شد که دوستانش را خبر کرد تا با هم این محل را حفر کنند و دستشان به گنج پنهان آن برسد. همینطور که زمین را می کندند چیزهایی می دیدند که آن ها را برای کندن بیشتر امیدوارتر می کرد همه شواهد و مدارک خبر از گنج ارزشمندی در این محل می داد. آن ها بعد اینکه مقداری زمین را کندند به تعدادی سنگ مسطح برخوردند و وقتی که به عمق ۳ متری رسیدند لایه هایی از چوب را دیدند. با دیدن این چیزها دیگر مطمئن شدند که این چاه همان محلی است که دزدان دریایی گنجیه های ارزشمند خود ر در آن مخفی کرده اند.

حفر بیشتر چاه دیگر از عهده آن ها بر نمی آمد پس برای حفاری بیشتر دست به دامن کمپانی «آنسلو» شدند، شرکتی که متعلق به تاجری پولدار بود. این شرکت نیروهایی را بسیج کرد و به اطراف این چاه فرستاد، آن ها همانطور که بیشتر حفر می کردند چشمشان به چوب های بلوط، پوست نارگیل، خاک رس، زغال سنگ و یک عالمه نشانه های مرموز می افتاد که در کناره های چاه بودند. وقتی به ارتفاع ۲۴ متری رسیدند خیال کردند که به یک جعبه چوبی رسیده اند اما هیجان آن ها خیلی زود فروکش کرد چون چاه در طول شب پر از آب شد.  بعدا این طور فرض شد که کسانی که گنج رادر اینجا پنهان کرده اند این تله های آبی را در اینجا کار گذاشته اند تا دست کسی به این گنج نرسد.

چاه پول

به خاطر وجود همین جریان شدید آب است که تا به حال بعد صدها سال کسی نتوانسته به داخل آن برود و اعماقش را کشف کند. سال ۱۹۶۵ بود که محققی تصمیم گرفت راز این چاه را کشف کند او در میان کند و کاوهایش به یک قیچی با قدمت ۳۰۰ ساله رسید اما از آن جایی که رسیدن به اعماق چاه ممکن نبود در سال ۱۹۷۶ یک لوله مجهز به دوربین به اعماق چاه فرستاده شد و تصاویری اسرار آمیز از اعماق چاه به دست آمد؛ تصاویری از دست قطع شده، جسد انسان، چندین صندوقچه گنج و … .

بعد از اینکه با دیدن این صندوقچه ها وجود گنج در این چاه به اثبات رسید چندین غواص روانه چاه شدند اما باز هم جریان شدید آب مانع ادامه کار شد. آن ها سعی کردند با حفر چاه موازی در کنار این چاه به گنج برسند اما این چاه ها هم بعد از رسیدن به ارتفاع مشخص پر از آب می شد. انگار دزدان دریایی با پنهان کردن گنج در این چاه کاری کرده اند که دست هیچ کس جز خودشان به این گنج ها نرسد! آن ها راز رسیدن به این گنج ها را می دانستند اما امروز دیگر نیستند تا این راز اسرار آمیز را فاش کنند!

تا به حال یافتن گنجینه این چاه، خیلی ها را به این جزیره دورافتاده کشانده، کسانی که به این جزیره رفته اند و پول زیادی را صرف پیدا کردن این گنج کرده اند اما در آخر هم به چیزی نرسیده اند!

چاه پول

در دهه ۱۹۹۰، امکان اینکه شاید در این چاه گنجینه یا پولی باشد آدم های معروف زیادی را برای حفاری به این محل کشاند. با اینکه این چاه در سال ۱۹۷۱ فرو ریخت و عملیات کندوکاو پایان یافت اما در سال ۱۹۹۵، موسسه «وودز هول» از این محل بازدید کرد و به این نتیجه رسید که فاکتورهای طبیعی مسئول لایه لایه شدن سنگ ها و چوب های مختلف در این چاه است. به علاوه، تلاش های بسیار در حفر چاه های موازی و مورب دیگر در نزدیکی این چاه،  تشخیص اینکه کدام یکی از این چاه ها، چاه واقعی است را مشکل کرده است.

چاه پول

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر