معرفی بهترین جاهای دیدنی استانبول | سفر به جاهای دیدنی استانبول

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی استانبول | بهترین جاهای دیدنی استانبول چیست؟

استانبول بی شک محبوب ترین شهر ترکیه در میان مسافران است. جاذبه های گردشگری استانبول به قدری زیاد است که به ندرت پیش می آید بتوانید در یک بار سفر به این شهر، از تمام جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید، بنابراین ویکی گردی در این مقاله سعی کرده است تا بهترین جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کند.

جاهای دیدنی استانبول
ویکی گردی:

آشنایی با بهترین جاهای دیدنی استانبول اهمین زیادی برای مسافرانی دارد که به کشور ترکیه و این شهر سفر می کنند. بازدید از تمام جاهای دیدنی استانبول می تواند برای روزها و هفته ها شما را به خود مشغول کند و اوقات بسیار خوشی را برای شما فراهم کند. البته که نزدیک بودن استانبول به ایران نیز این امکان را فراهم کرده است تا  گردشگران ایرانی بسیاری به آن سفر کنند. برای آشنایی بیشتر با جاهای دیدنی استانبول با ویکی گردی همراه باشید.

کاخ توپکاپی

جاهای دیدنی استانبول

اگر عاشق تاریخ و تمدن هستید، بازدید از کاخ توپکایی شما را حسابی به وجد می آورد. همان طور که گفتیم مراکز دیدنی استانبول بسیار زیاد است. کاخ یا قصر توپکاپی هم یکی از محبوب­‌ترین و بزرگ‌­ترین آنها در بین سایر جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود. این کاخ توسط سلطان محمد دوم در سال ۱۴۷۸ بنا شده و از قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی، امپراتوری عثمانی از آن به‌عنوان مرکز سیاسی خود استفاده می­‌کرده است. در واقع کاخ توپکاپی در سال ۱۹۲۴ به‌دستور آتاتورک به‌عنوان موزه­ای برای بازدید همه آزاد شد. این کاخ بخش­‌های فراوان و دیدنی دارد که هریک از این بخش­‌ها در زمان خود کاربری­‌های مختلفی داشته‌ است و تاریخ گویای داستان­‌های فراوانی برای آنهاست.

 

برج گالاتا

جاهای دیدنی استانبول

برج گالاتا یکی از دیدنی های استانبول و مشهورترین برج های شهر است که در آسمان استانبول خودنمایی میکند. این برج سنگی زیبا که در بخش اروپایی استانبول و قسمت گلدن هورن قرار دارد و تاریخچه آن به دوران امپراطوری بیزانس و قرن ۱۴ میلادی برمی‌گردد. گالاتا دارای یک برج در دریا و برج دیگر بر روی خشکی است. شهرت این برج به دلیل چشم انداز زیبایی است که از شهرتاریخی Peninsula ، منطقه تاریخی گلدن هورن و بسفر به بازدید کنندگانش هدیه می‌دهد. اما در کنار برج گالاتا، پل گالاتا نیز بسیار معروف است. این پل به روی شاخ طلایی (گلدن هورن) واقع شده و مطمئنا تصاویر زیادی از آن را در وبلاگ ها و مجلات اینترنتی مشاهده کرده اید. ماهیگیرانی که برای صید روی پل گالاتا می ایستند، صحنه زیبا و دلنشینی را می آفرینند. پل گالاتا تاریخ رنگارنگی را پشت سر گذشته و تا به امروز ۵ بار مورد بازسازی قرار گرفته است. با ایستادن روی پل گالاتا می توانید از یک طرف بخش آسیا و از طرفی دیگر بخش اروپایی استانبول را تماشا کنید. شنیدن صدای مرغان‌دریایی بر فراز برج گالاتا تجربه‌­ای است که تا زمانی که به این منطقه از جاهای دیدنی استانبول سفر نکنید و لذت آن را از نزدیک نچشید، نمی‌توانید آن را درک کنید. بهترین زمان نیز در طول روز ساعات نزدیک غروب آفتاب برای رفتن به برج گالاتای استانبول است. البته چون بیشتر افراد از این موضوع آگاهی دارند، در این زمان تعداد افراد بازدیدکننده زیاد و معمولاً پرازدحام است.

 

آب انبار باسیلیکا

جاهای دیدنی استانبول

باسیلیکا سیسترن یکی از مشهورترین جاهای دیدنی استانبول در قلب شهر است که عنوان بزرگ‌ترین سرداب به‌جا مانده از امپراتوری روم شرقی را به خود اختصاص داده است. این سرداب تاریخی با معماری بی‌نظیر، ستون‌های عظیم و تزیینات چشمگیر در نزدیک دیدنیهای دیگری چون ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپکاپی قرار دارد و هر سال میزبان حداقل سه میلیون گردشگر داخلی و خارجی است.آب‌انبار باسیلیکا سیسترن یکی از غیر منتظره‌ترین و متفاوت‌ترین جاذبه‌های تاریخی استانبول است؛ سازه‌ای با قدمتی از قرن ششم میلادی که آمیزه‌ای از تاریخ و داستان‌های عاشقانه را به نمایش می‌گذارد. شاید برایتان جالب باشید که بدانید بیش از ۸۰ آب‌انبار زیرزمینی در استانبول وجود دارند؛ اما باسیلیکا سیسترن بزرگ‌ترین آن‌ها است. قدم زدن در دالان‌های نورپردازی شده سرداب باستانی ۱۵۰۰ ساله و گوش سپردن به نوای موسیقی ملایم از لذت‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانید در باسیلیکا سیسترن به آن بپردازید.

 

کلیسای چورا

جاهای دیدنی استانبول

یکی از مهم‌ترین مراکز و جاهای دیدنی استانبول که از نظر توریستی نسبت به سایر جاذبه­‌های گردشگری به این شهر زیاد توجه نشده است، کلیسای چورای استانبول است. این کلیسا در ابتدا به‌عنوان کلیسای بیزانسی احداث شده، سپس به مسجد تبدیل شده و هم اکنون هم به‌عنوان موزه استفاده می‌شود. این کلیسا از جاهای دیدنی استانبول به‌لحاظ معماری، کاشی و موزاییک­‌های به‌کاررفته با نقاشی‌های زندگی حضرت عیسی و مریم مقدس بسیار زیبا در ساخت آن، ارزش رفتن و بازدید را دارد. چون بازدید از طراحی و سبک هنری بیزانس هم لذت خاص خودش را دارد.

 

میدان هیپودروم یا میدان اسب‌ دوانی

جاهای دیدنی استانبول

این میدان در حقیقت مرکز  تمدن و زندگی مدنی در دوران بیزانس بوده که در آن  مردم به دور یکدیگر جمع می شدند، مسابقه ارابه ها را تماشا می کردند و یا اینکه به بحث های سیاسی می پرداختند. میدان هیپودروم در سال 203 میلادی و توسط امپراتور سپتیموس سوروس  ساخته شده است. تخمین زده می شود که این مکان ظرفیت 100 هزار نفری دارد. همچنین در زمان روم باستان این میدان محل اسب دوانی ارابه رانی و اجتماعات بوده است متاسفانه بعد از فتح استانبول توسط ترکان مسلمان این میدان نابود شد. در حال حاضر از میدان هیپودروم سابق به جز چند ستون و نماد چیزی نمانده است. برای دیدن این جاذبه گردشگری و سایر مراکز و مکان های توریستی به تور ترکیه این تتودی همراه شوید.

 

کاخ دلما باغچه

جاهای دیدنی استانبول

کاخ دولما باغچه بزرگ‌ترین کاخ کشور ترکیه است و یکی از لوکس‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌آید. این کاخ در کرانه شرقی تنگه بسفر قرار دارد و با وجود چشم‌اندازی بی‌نظیر و تزیینات چشم‌گیر مانند بزرگ‌ترین چلچراغ بوهمی جهان، مبلمان‌ مجلل، فرش‌های دست‌بافت مرغوب و سقف‌های مزین به طلا، هر سال میلیون‌ها گردشگر را به‌سمت خود می‌کشاند. کاخ دولما باغچه در منطقه بشیکتاش استانبول، در کرانه شرقی تنگه بسفر در بخش اروپایی شهر و در میان بندر بشیکتاش و بندر کاباتاش قرار گرفته است. فاصله کاخ دولما باغچه تا میدان تکسیم، حدود ۱٫۲ کیلومتر (هفت دقیقه) است. این کاخ با فرودگاه آتاتورک استانبول ۲۲٫۴ کیلومتر (۴۵ دقیقه) و فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول، ۵۶٫۳ کیلومتر (یک ساعت) فاصله دارد. کاخ دولما باغچه در نزدیکی دیگر جاذبه‌های مهم استانبول مانند میدان تکسیم، خیابان استقلال و تنگه بسفر واقع شده است. 

 

قلعه یدیکوله

جاهای دیدنی استانبول

«اگر فقط برای بازدید قلعه هفت برج یا همان یدیکوله هم بار سفر به استانبول را ببندید، ماجراجویی ارزشمندی را پشت‌سر خواهید گذاشت.» این جمله را نه یک مورخ و نه یک جهانگرد، بلکه شخص «من» با صراحت و شجاعت نوشتم. اصلا از نظر سحرآمیزی و داستان‌های تاریخی، قلعه یدیکوله یک‌طرف و بقیه جاهای دیدنی استانبول در طرف دیگر قرار می‌گیرند. قلعه یدیکوله درواقع یک شروع خیلی خیلی قدیمی مربوط به سال ۳۹۰ میلادی دارد. زمانی که یکی از امپراتوران رومی، دستور ساخت یک قوس بدون دیوار را داد و اسمش را قوس پیروزی گذاشت تا بعد از هر جنگ، با افتخار از این دروازه به سرزمینش یعنی قسطنطنیه برگردد. بعد از آن کم‌کم دیوارهای مرزی اطراف شهر کشیده‌ شدند و این قوس یا همان دروازه طلایی بخشی از ورودی قسطنطنیه شد.

 

شما کدام یک از پیشنهادات ویکی گردی را از نزدیک دیده اید؟

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر