معرفی چشمه های آبگرم دهلران | بازدید از چشمه های آبگرم دهلران

چشمه های آبگرم دهلران + عکس | اطلاعات چشمه های آبگرم دهلران

چشمه‌های آبگرم درمانی و گوگردی دهلران از مکان های دیدنی ایلام است و در فاصله ۳ کیلومتری از شهر دهلران در استان ایلام در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غار خفاش قرار دارد. 

چشمه های آب گرم
ویکی گردی:

 چشمه های آبگرم با دمای حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد دارای چشمه‌های بهداشتی آبگرم و استخرهای لجن درمانی بوده که از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است.  آب چشمه های آبگرم دهلران در طول روز با توجه به انعکاس نور خورشید به صورت هفت رنگ خود را نشان می‌دهد. آب چشمه های آبگرم دهلران برای رماتیسم، حساسیت، دمل، زخم‌ها و همچنین شکستگی استخوان و کوفتگی بسیار موثر است. اما کسانی که دچار ناراحتی‌های قلبی هستند به‌علت گوگرد زیاد در منطقه نباید از چشمه استفاده کنند.در حال حاضر شهرداری دهلران در کنار چشمه های آبگرم دهلران خدماتی را فراهم آورده است و در کنار استخرهای سرپوشیده، رستوران سنتی، شهربازی، پارکینگ و فضای سرسبز و زیبا را برای رفاه گردشگران و مسافران احداث کرده‌اند. در فصل زمستان و بهار گردشگران زیادی به دهلران و چشمه های آبگرم سفر می‌کنند و در کنار تفریحی دلنشین از خواص درمانی آب هم بهره می‌برند. آب چشمه‌ها به صورت رودخانه به گردش در می‌آیند، سرد می‌شوند و برای کشاورزی یا دام‌ها به مصرف می‌رسند.

چشمه های آبگرم دهلران

چشمه های آب گرم

این چشمه‌های آبگرم به صورت رودخانه در پایین دشت سرد شده و به نام سرگرو یا سرگراب برای مصارف کشاورزی و گوسفندان استفاده می‌شود و حتی این تغییر رنگ روزانه آب گرم به صورت یک ضرب‌المثل محلی در آمده که می گویند افرادی که دارای ماهیت نیستند مانند آب گرم دهلران هستی که روزانه به چند رنگ تغییرمی کند هنوز بررسی علمی و فراگیری درباره آن انجام نشده وهم اکنون حمامی ازسوی شهرداری دهلران احداث گردیده ولی با توجه به این که با روش‌های علمی انجام نگردیده در حال فرسوده شدن به‌علت گوگرد زیاد است.

بیشتر اوقات به ویژه در هوای معتدل بوی گوگردی این چشمه‌ها فضای شهر را در بر می‌گیرد و جریان این آب در جنوب غربی دهلران منطقه شوره زاری را به وجود آورده که پوشیده از گیاهان گز است. این منطقه در سایت گردشگری شهرستان دهلران قرار دارد، حتی گل‌ها و گیاهان منطقه در سایت مربوطه از شهرستان دهلران تا اطراف چشمه‌های آبگرم از اهمیت خاصی با توجه به وجود آبگرم برخوردار است. این چشمه‌ها دارای آبی است که با خواص گوگردی از دل زمین می‌جوشد و در مسیر رودخانه نیز آب معدنی جریان دارد.

156423051

سالانه خصوصا در ایام نوروز و زمستان هزاران نفر از اطراف و اکناف و شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار منطقه را مورد بازدید قرار می‌دهند. در چند سال گذشته هم با تجهیز آن و سروسامان گرفتن این آبگرم در جذب گردشگر هر چند اندک اقداماتی مثبت انجام گرفته است. نیاز است دولت به کمک سرمایه گذاران خصوصی و مشتاق و در جهت ایجاد تاسیسات و امکانات رفاهی و تفریحی جهت جذب گردشگر خارجی و داخلی و نزدیکی به کشور عراق از آن استفاده مناسب شود.

چشمه‌های آبگرم دهلران از جاهای دیدنی دهلران محسوب می‌شوند که در فاصله ۳ کیلومتری از شهر در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غارخفاش قرار دارد. فاصله دهلران در استان ایلام تا تهران در استان تهران حدود ۷۹۱ کیلومتر است که طی این مسیر حدود ۹ ساعت و ۳۲ دقیقه طول می‌کشد. در این سفر ساده‌ترین مسیر آن است که مسیر تهران به اراک را در پیش گرفته و سپس راهی خرم آباد و دزفول شوید. پس از آن خود را به شهر دهلران در جنوب استان ایلام رسانده و با طی مسیری کوتاه به آبگرم دهلران خواهید رسید.

اطلاعات بازدید از چشمه آبگرم دهلران :

ایران، استان ایلام، ۳ کیلومتری دهلران.

بازدید از این جاذبه گردشگری رایگان است.

مدت زمان بازدید از این جاذبه: بین ۳ تا ۴ ساعت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر