معرفی معروف ترین شهربازیهای ایران

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران کدام­ اند؟

اگر دوست دارید با پرطرفدارترین شهر بازی های ایران آشنا شوید حتما این مطلب را بخوانید.

شهربازی های ایران
ویکی گردی:

یکی از مکان‌های هیجان انگیز شهربازی ها هستند که همیشه مورد استقبال مردان و زنان و بخصوص بچه‌ها قرار می‌گیرد. در این مکان می‌توانید روزی فوق‌العاده را به همراه خانواده بگذرانید. در این مقاله مهیج‌ترین شهربازی‌ های ایران را معرفی می‌کنیم؛پیشنهاد ما به شما این است که برای گذراندن یک روز بدون دغدغه به این شهربازی‌ ها سری بزنید.

پارک ارم

پارک ارم یکی از قدیمی‌ترین شهربازی‌های ایران است که رحیم علی خرم اوایل دهه 50 خورشیدی این مجموعه را ساخت و نامش را پارک خرم گذاشت. بعدها و پس از انقلاب نام مجموعه به پارک ارم تغییر کرد.

وسایل بازی پارک ارم:

وارد شهربازی که می‌شوید، انبوه وسایل سرگرم‌کننده و بازی‌های هیجان‌انگیز، شگفت‌زده‌تان می‌کند. پارک ارم همه نوع سرگرمی دارد، از تونل وحشت گرفته تا سقوط آزاد و ترن هوایی. امتحان کردن بعضی از دستگاه‌ها واقعا دل و جرات می‌خواهد؛ اگر اهل هیجان باشید و نترسید، در شهربازی ارم به شما خوش می‌گذرد.

وسایل پر طرفدار در پارک ارم:

 ستاره‌ی گردان پارک ارم: وسیله بازی ستاره گردان سال 95 از سوئد آورده شد. حتی نگاه کردن به دستگاه 17 میلیاردی پارک ارم هم در وجود آدم ترس و هیجان می‌آورد. وقتی سوار شدید ستاره می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود. حتما ستاره گردان را امتحان کنید؛ البته قبلش باید با ترس از ارتفاع کنار بیایید.

 سقوط آزاد پارک ارم:

تا حالا از بالای یک ساختمان 28 طبقه پایین پریده‌اید؟ در سقوط آزاد پارک ارم قرار است همینکار را انجام دهید. در این بازی با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، از ارتفاع 85 متری سقوط می‌کنید.

اولش دستگاه آرام آرام شما را بالا می‌برد، اما ناگهان می‌فهمید چقدر از زمین فاصله گرفته‌اید؛ مواظب باشید وسط راه پشیمان نشوید. فقط 2 ثانیه لازم است که از ارتفاع 85 متری به زمین برسید. سقوط آزاد پارک ارم توسط آلمانی‌ها وارد شده و تجربه آن واقعا لذت بخش و دلهره آور است.

 تونل وحشت پارک ارم: ترسیدن هم خودش عالمی دارد، به خصوص اگر در تونل وحشت پارک ارم باشید. تونل وحشت جزو اولین دستگاه‌ها از زمان تاسیس شهربازی بوده و همیشه هم طرفداران زیادی داشته. در تونل وحشت پارک ارم، همه جا تاریک است و مدام غافلگیر می‌شوید.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

پارک ملت مشهد

الان که به مشهد می‌روید، شهر پر شده است از پارک آبی، پاساژها و شهربازی‌های مدرن. اما باز هم شهربازی پارک ملت مشهد چیز دیگری است. اینجا بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه را دارد. البته در پارک به آن فانفار می‌گویند.

پارک ملت مشهد سال 1343 تاسیس شده و یکی از شهربازی‌های بزرگ ایران است. از بابت ایمنی هم خیالتان راحت باشد؛ شهربازی پارک ملت مشهد اولین جایی است که استاندارد جهانی IAAPA گرفته­‌است.

وسایل بازی پارک ملت مشهد:

 بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه: چرخ و فلک یا فانفار پارک ملت واقعا رویایی است. 448 نفر همزمان سوارش می‌شوند و تا ارتفاع 80 متری بالا می‌روند. حتما چرخ و فلک پارک ملت را امتحان کنید، واقعا ارزشش را دارد.

 اسکیت: اسکیت پارک ملت مشهد خیلی هیجان انگیز است. همه بازدیدکنندگان هم دوستش دارند. 16 نفر روی صندلی ها می‌نشینند و با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت جا‌به‌جا می‌شوند. ریل اسکیت 30 متر ارتفاع دارد.

تونل وحشت، ترن هوایی و سورتمه هم جزو بازی های هیجان‌انگیز پارک ملت هستند.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

شهر رویاها اصفهان

اصفهان نصف جهان است، پس باید شهربازی مدرن و درخوری هم داشته‌باشد. برای همین در سال 1388 شهرداری اصفهان شروع به ساخت شهر رویاها کرد. بزرگ‌ترین شهربازی خاورمیانه و یکی از بهترین شهربازی‌های ایران،5 سال بعد افتتاح شد. شهر رویاها در اصفهان پر از سرگرمی‌های هیجان‌انگیز است. سینمای 4 بعدی هم دارد و خانواده‌ها اوقات خوبی در آن خواهند داشت.

جالب­ترین وسایل بازی شهر رویاهای اصفهان:

ترن معلق: عاشق ترن هوایی معلق شهر رویاها خواهید شد. سوار یک کابین شده و به آسمان می‌روید. ترن معلق مرتب می‌چرخد و بالا و پایین می‌رود.

کارتینگ: ماشین‌سواری در کارتینگ شهر رویاها واقعا لذت‌بخش است. در 6 دقیقه مسیر 600 متری پر از پیچ و خم را با ماشین‌های مدرن طی می‌کنید. کارتینگ شهر رویاها خیلی پرطرفدار است.

 تونل وحشت: اگر خیلی وقت است نترسیده‌اید، سری به تونل وحشت شهر رویاها بزنید. در این تونل وحشت 9 بعدی انواع جلوه‌های ویژه و فیزیکی جلوی چشمتان می‌آیند، آن هم به طبیعی‌ترین شکل ممکن. انگار که دایناسورها بعد از چندین میلیون سال زنده شده‌اند.

 دنیای زیر آب: تا حالا از نزدیک موجودات دریایی را دیده‌اید؟ سینمای 4 بعدی شهر رویاها آنها را پیش شما می‌آورد. با ربات‌های خرچنگ و میگو و جلوه‌های ویژه باد و خاک و حرکت، به اعماق اقیانوس می‌روید.

سفینه‌بازی و شهر واژگون را هم فراموش نکنید. شهر رویاها اصفهان فود کورت و امکانات دیگر هم دارد؛ همین چیزهاست که آن را جزء بهترین شهربازی‌های ایران قرار داده‌است.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

لونا پارک شیراز

لونا یعنی شادی، در لونا پارک هم شادی و هیجان را تجربه می‌کنید. گردشگردان این شهربازی را خیلی دوست دارند و آن را یکی از بهترین شهربازی‌های ایران می‌دانند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به شیراز سفر کردید رفتن به لونا پارک را هم در کنار بازدید از آرامگاه حافظ و دروازه قرآن و سایر جاذبه‌های این شهر تجربه کنید.

امکانات لونا پارک شیراز:

حریم وحشت: تصور کنید یک نفر با اره برقی به سراغتان بیاید، آن هم در تاریکی کامل. قرار است بیش از حد بترسید چون اینجا چیزهایی می‌‌ینید که اصلا انتظارش را ندارید.

 استخر: چسبیده به لونا پارک استخری بزرگ و تمیز وجود دارد. مجموعه آبی المپیک جای خوبی برای تفریح کردن و آب‌تنی است. جکوزی و سونا و حوضچه آب سرد، حسابی شما را سرحال می‌آورند.

 سالتو:هر کسی جرات سالتو سوار شدن را ندارد. تصور کنید مدام در حال چرخش و گشتن دور خود باشید آن هم روی هوا. سالتو یکی از هیجان‌آور ترین وسایل بازی در لونا پارک شیراز است.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

شهربازی باغلار باغی تبریز

باغلار باغی تبریز یکی از کامل‌ترین شهربازی‌های ایران است که تنها در یک سال ساخته شد. باغلار باغی جای خوبی برای خوشگذرانی است و امکانات زیادی دارد مثل رستوران باغلار باغی در ورودی پارک که یکی از رستوران‌های خوب تبریز است.

امکانات شهربازی باغلار باغی:

زیپ لاین:زیپ لاین یعنی هیجان، یعنی همه چیز را از بالا دیدن آن هم با سرعت و دلهره زیاد. 3 سال پیش بود که زیپ لاین وارد شهربازی شد. زیپ لاین باغلار باغی 200 متر است و سه خط دارد.

باغلار باغی وسیله بازی زیاد دارد، از چرخ و فلک و رنجر گرفته تا سینمای 4 بعدی. چند سال پیش دلفیناریوم باغلار باغی هم افتتاح شد اما دلفین‌ها و حیوانات باغلار باغی دوام نیاوردند. مرگ حیوانات دلفیناریوم، خبرساز شد و در نهایت باعث شد دلفین ها را به ارمنستان ببرند.

باغلار باغی امکانات خوبی دارد. می‌توانید در این شهربازی چند ساعتی را با خانواده باشید و خوش بگذرانید.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

شهربازی بام شهر کاشان

شهربازی بام شهر کاشان یکی از بهترین شهربازی‌های ایران است و جایی است برای کودکی کردن و خوش‌گذرانی.

اینجا همه چیز پیدا می‌شود. از سینمای 4 بعدی گرفته تا ماشین‌سواری و چرخ و فلک. در بام شهر هم به بچه‌ها خوش می‌گذرد، هم خانواده‌ها دور هم جمع می‌شوند.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

شهربازی سرزمین رویاها رامسر

رامسر به جز ساحل‌ها و جنگل‌های سرسبزش جاهای دیگری هم برای دیدن دارد. مثل تله‌کابین و سرزمین رویاها. شهربازی سرزمین رویاها پر از وسایل بازی است و در اینجا حسابی به شما خوش می‌گذرد.

وسایل بازی سرزمین رویاها رامسر:

در شهربازی رامسر همه چیز پیدا می‌شود. از بازی‌های کودکانه مثل ماشین کوهستان و فنجان چای تا سرگرمی‌های جوان‌ترها. تونل وحشت، سینمای 6 بعدی، کارتینک و سقوط آزاد، بهترین بازی‌های شهربازی سرزمین رویاها در رامسر هستند.

جت اسکی و ورزش‌های آبی هم در شهر سبز وجود دارد. دیگر امکانات سرزمین رویاها کافی شاپ و رستوران است؛ سرزمین رویاها همه چیز درون خود دارد و بهترین جا برای خوشگذرانی است.

پرطرفدارترین شهربازی­ های ایران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر