هتل فضایی | معرفی هتل فضایی | هتل فضایی چیست | عکس های هتل فضایی

اولین هتل فضایی جهان | سفر و اقامت در فضا به زودی + عکس

اجازه دهید تا در این مقاله از سایت ویکی گردی درباره اولین هتل فضایی که ساخته خواهد شد، برای شما بگوییم.

هتل فضایی
ویکی گردی:

هتل فضایی محیطی را ایجاد می‌کند تا عموم مردم بتوانند از دیدن فضا و کهکشان لذت ببرند. ایده سفر به فضا و اقامت در آن چیز جدیدی نیست و انسان همواره در تخیلات خود به آن فکر کرده است. اما تبدیل این رویا به واقعیت مسئله‌ای هیجان انگیز و جذاب است که نمی‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت. اگر شما نیز به اندازه ما درباره هتل فضایی هیجان زده هستید، اجازه دهید تا در این مقاله از سایت ویکی گردی درباره اولین هتل فضایی که ساخته خواهد شد، برای شما بگوییم.

افتتاح اولین هتل فضایی در سال ۲۰۲۷

هتل فضایی محیطی را ایجاد می‌کند تا عموم مردم بتوانند از دیدن فضا و کهکشان لذت ببرند. ایده سفر به فضا و اقامت در آن چیز جدیدی نیست و انسان همواره در تخیلات خود به آن فکر کرده است. اما تبدیل این رویا به واقعیت مسئله‌ای هیجان انگیز و جذاب است که نمی‌توان به راحتی آن را نادیده گرفت. اگر شما نیز به اندازه ما درباره هتل فضایی هیجان زده هستید، اجازه دهید تا در این مقاله مجله الی گشت درباره اولین هتلی که در فضا ساخته خواهد شد، برای شما بگوییم.

ساخت هتل 5 میلیارد دلاری به شکل ماه در دبی + عکس

هتل فضایی

ساخت اولین هتل فضایی

شرکت اوربیتال اسمبلی اعلام کرده است که ساخت تأسیسات ۵۰ هزار متر مربعی در سال ۲۰۲۶ انجام می‌شود و اولین مسافران از هتل در سال ۲۰۲۷ به آن قدم خواهند گذاشت. تصور اقامت در یک هتل فضایی اکنون ممکن است سخت باشد، اما کم‌کم در ذهن ما جای خواهد گرفت. زمانی که این هتل افتتاح شود، برای حداکثر ۴۴۰ نفر اتاق خواهد داشت. سیستم آن به گونه‌ای طراحی می‌شود که شکل چرخشی به شکل حلقه‌ای داشته باشد که یک ششم گرانش زمین را ایجاد کند. در نتیجه، قرار نیست در هتل پرواز کنید و از عدم وجود جاذبه لذت ببرید. البته، امکانات تفریحی جذابی خواهد داشت که در ادامه بیان می‌کنیم. اما اول به معماری و طراحی آن می‌پردازیم.

تو این هتل حتی توالت هم از طلاست + عکس

طراحی هتل فضایی

بنیاد گیت وی در ابتدا طرح خود را برای هتل فضایی که در آن زمان ایستگاه فضایی فون براون (Von Braun) نامیده می‌شد، در سال ۲۰۱۹ فاش کرد. در آن زمان، معمار ارشد طراحی آن، تیم آلاتوره (Tim Alatorre) توضیح داد که هدف از این پروژه، دسترسی به فضای بازدید برای همه مردم است.

«رفتن به فضا تبدیل به گزینه دیگری می‌شود که مردم آن را برای تعطیلات خود انتخاب می‌کنند.»

آلاتوره توضیح داد که سفر به فضا به عنوان یکی از مقاصد تفریحی انتخاب خواهد شد. مردم درست مانند رفتن به سفر دریایی یا سفر به دیزنی‌لند، انتخاب می‌کنند که به فضا سفر کنند.

اما در حال حاضر هزینه این سفرها بسیار بالا است و اکثر مردم تصور می‌کنند که گردشگری فضایی فقط برای افراد فوق ثروتمند در دسترس خواهد بود. این طرز فکر در حال حاضر اشتباه نیست، به خصوص برای مردم ایران که به طور مستقیم به چنین تجهیزاتی دسترسی ندارند و ارزش پول کشور نسبت به سایر کشورها بسیار پایین آمده است. با این حال، تصور آلاتوره آن است که در چندین سال آینده این مسئله تغییر کند. هدف بنیاد گیت وی آن است که سفر فضایی را برای عموم مردم امکان‌پذیر سازد.

هتل فضایی

ساختار هتل فضایی ۲۰۲۷

شرکت اوربیتال اسمبلی اطلاعات بیشتری درباره ساختار این هتل فضایی مطرح کرده است. اولین عنصری که ساخته خواهد شد یک ساختار حلقه مرکزی بدون فشار خواهد بود که شامل هاب اتصال در مرکز آن می‌شود. به دنبال این بخش، یک خرپا حلقه بیرونی به قطر ۲۰۰ متر مونتاژ می‌شود که توسط شبکه ای از پره‌ها به حلقه مرکزی متصل خواهد شد.

این حلقه از ۲۴ ماژول سکونت پذیری پشتیبانی می‌کند که برای اقامت در هتل، رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های ورزشی، محل اقامت خدمه و بخش تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

فضای داخلی هتل و رنگ‌های طبیعی

ایستگاه وویجر قرار است یک هتل لوکس و شیک باشد. فضای داخلی آن قرار نیست مشابه فیلم‌های علمی تخیلی طراحی شود و طراحان قصد دارند تا محیطی راحت را ایجاد کنند. آلاتوره در مصاحبه‌ای اشاره می‌کند که «فیلم ادیسه فضایی:۲۰۰۱ یک ایستگاه فضایی را نشان می‌دهد که یک هتل استریل سفید و موزه مانند است. در حالی که این فیلم قصد دارد یک احساس آینده‌نگرانه را ایجاد کند، اما در واقعیت، فضای چندان جذابی ندارد. ما به عنوان انسان، ذاتاً به سمت مواد و رنگ‌های طبیعی جذب می‌شویم.»

اگر انتظار داشتید تا به محیطی مانند سفینه ادیسه فضایی:۲۰۰۱ یا سفینه‌های جنگ ستارگان قدم بگذارید، با این حرف آلاتوره احتمالاً ناامید شده باشید. اما طراحی هتل قرار است لوکس و شیک باشد و البته شما برای دیدن ستارگان و کهکشان بزرگ به این هتل می‌روید، پس شاید بتوانید از طراحی داخلی آن چشم پوشی کنید.

هتل فضایی

اتاق‌های هتل فضایی

هتل به جز اتاق‌ها شامل ویلاهای لوکس به مساحت ۵۰۰ مترمربع نیز می‌شود. افراد می‌توانند برای یک هفته، یک ماه یا به صورت دائمی آن را رزرو کنند. ویلاها دارای فضای خواب ۱۶ نفره به همراه سه حمام و امکانات آشپزی خواهند بود.

علاوه بر بخش ویلا، این هتل فضایی دارای سوئیت‌های متعدد به مساحت ۳۰ متر مربع است که دارای تخت برای دو نفر و حمام اختصاصی خواهد بود.

طبق گفته بنیاد گیت وی، از آنجایی که هتل فضایی دارای جاذبه است، مهمانان باید انتظار تجربه‌ای مشابه با بازدید از یک هتل سطح بالا را داشته باشند. در نتیجه، هتلی ۵ ستاره را تصور کنید که بهترین و خاص‌ترین امکانات را داشته باشد. با رستوران‌هایی که با بهترین مکان‌های روی زمین رقابت خواهند کرد.

هتل فضایی

بخش‌های تفریحی هتل فضایی وویجر

مهمانان می‌توانند در یک کافه سه‌طبقه با آب‌نما که به‌ظاهر قوانین فیزیک را نقش می‌کند، استراحت کنند و نمای زیبایی از فضا و ستارگان را مشاهده کنند.

آلاتوره در مصاحبه خود گفت که «ما در حال برنامه‌ریزی برای آشپزخانه‌های کامل با تمام غذاهایی هستیم که در یک کشتی تفریحی لوکس یا یک هتل بزرگ انتظار دیدن را دارید.» بسیاری از مسائل لجستیکی خدمات غذایی سال‌ها پیش توسط صنعت کشتی‌های کروز حل شده است. اگر قبلاً به ترکیه سفرکرده باشید، احتمالاً کروزهای بزرگ تفریحی را دیده‌اید که به مهمانان خود امکانات ویژه و حرفه‌ای را ارائه می‌دهند. با کمک تجربه به دست آمده از کروزها، مسائلی که باید در یک هتل فضایی اعمال شود، برنامه‌ریزی خواهد شد.

علاوه بر آشپزخانه و محل استراحت، یک ماژول بدنسازی و ورزش نیز در این هتل وجود خواهد داشت. ورزشگاه سقفی هفت‌متری دارد و کم گرانش است! پس اگر دوست دارید کمی بر گرانش غلبه کنید و حس بودن در فضا را تجربه کنید، این ورزشگاه محل خوبی برای آن خواهد بود.

بخشی از هتل نیز برای کنسرت و موسیقی طراحی خواهد شد. هر شب نوازندگان بزرگ در این هتل فضایی کنسرت و برنامه خواهند داشت. در حالی که این هتل به‌آرامی می‌چرخد و شما فضا را تماشا می‌کنید، به بهترین موسیقی‌های زمینی گوش خواهید داد.

روند ساخت هتل فضایی

ایستگاه وویجر در ابتدا قرار بود در سال ۲۰۲۵ افتتاح شود، اما به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹، روند ساخت آن به تأخیر افتاد و قرار شد تا ایستگاه در سال ۲۰۲۷ بازگردد.

معماران و طراحان متعددی در حال حاضر برای توسعه گردشگری فضایی کار می‌کنند. اخیراً استودیو طراحی حمل‌ونقل پریستمانگود (PriestmanGoode) طرحی از یک بالون با کارایی بالا را توسعه داده است تا گردشگران فضایی را به یک «کروز» در اطراف استراتوسفر ببرد.

استودیوی لندنی سیمورپاول (Seymourpowell) نیز کابین داخلی فضاپیمای ویرجین گالاکتیک را طراحی کرد تا شش مسافر را در یک پرواز زیر مداری به فضا ببرد تا بتوانند زمین را مشاهده کنند.سخن پایانی

ساخت هتل فضایی به طبع آسان نخواهد بود اما تجهیزات و فناوری‌های لازم تا به امروز برای تبدیل‌شدن این رویا به واقعیت، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. هتل وویجر که در سال ۲۰۲۷ ساخته می‌شود طراحی شیک و لوکسی خواهد داشت. این هتل به‌منظور این ساخته می‌شود تا عموم مردم بتوانند به آن سفرکرده و در آن اقامت کنند. امیدواریم این مقاله الی گشت برای شما مفید بوده باشد، اگر باز هم اطلاعات جدیدی از این هتل جذاب به دست آوردیم، حتماً با شما در میان خواهیم گذاشت.

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر