بهترین جاهای دیدنی اردبیل در تابستان + عکس

جاهای دیدنی اردبیل در تابستان و بهار جزو مقاصد اصلی مسافران بوده و همه از مکان های دیدنی اردبیل بازدید می کنند. استان اردبیل جاذبه های تاریخی و گردشگری بی مثالی دارد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

جاهای دیدنی اردبیل
ویکی گردی:

جاهای دیدنی اردبیل همیشه پاسخگوی مسافران در فصل های مختلف سال هستند و تنوع جاذبه های گردشگری بسیار بالای این شهر باعث شده تا گردشگرانی را از نقاط مختلف ایران در خود جمع کند. یکی از بهترین فصل ها برای بازدید از جاهای دیدنی اردبیل، فصل تابستان است. آب و هوای مطلوب در فصل تابستان یکی از آیتم هایی است که گردشگران در فصل تابستان به دنبال آن هستند. ویکی گردی در این مقاله لیستی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل در تابستان برای شما فراهم کرده است.

دریاچه نئور

جاهای دیدنی اردبیل

دریاچه نئور بزرگترین دریاچه طبیعی و آب شیرین استان اردبیل است. این دریاچه در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به ‌طرف خلخال در یکی از دره‌‌های کوهستان باغرو و در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰متری از سطح دریا با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار واقع شده است. برای رسیدن به آن پس از طی حدود ۳۵ کیلومتر از شهر اردبیل به سمت شهر خلخال به ده بودالالو می‌ رسید، سپس جاده‌ای به طول ۱۳ کیلومتر را به سمت بالای کوه که طی کنید و پس از گذر از کنار روستای عباس آباد به دریاچه می رسید. جاده کوهستانی برای رسیدن به این دریاچه آسفالت بوده، ولی جاده دور دریاچه، خاکی است.

 

آبشار هشتجین

جاهای دیدنی اردبیل

آبشارهای هشتجین از شناخته ترین دیدنیهای هشتجین که دراستان اردبیل قرار دارد. شهر هشجین مرکز بخش خورش‌رستم شهرستان خلخال واقع در استان اردبیل در شمال غرب ایران است. بخش خورش رستم از شمال با خلخال و کوثر از جنوب با استان زنجان از شرق با بخش شاهرود و از غرب با شهرستان میانه همسایه‌است. رود مشهور قزل اوزن در جنوب این بخش جاری است که استان اردبیل را از استان‌های همجوار آذربایجان شرقی و زنجان جدا می‌سازد. تلفظ صحیح شهردرزبان ساکنین محل بصورت هشئین بوده و قدیمی ترین متنی که دراین خصوص وجودداردمربوط به کتیبه های بازمانده از زمان آشور می باشد. براین اساس سارگون پادشاه آشوربه هنگام لشگرکشی به سرزمین اورارتو متوجه انبارآذوقه به نام پانزیشن گردیده وبرای تصرف آن لشگرخود را به سوی مرزهای جنوبی اورارتو حرکت می دهد.

 

منطقه حفاظت شده مغان

جاهای دیدنی اردبیل

منطقه حفاظت شده مغان در جنوب غرب بخش اصلاندوز از توابع شهرستان پارس آباد و غرب بخش قشلاق دشت از توابع شهرستان بیله سوار، در شمال استان اردبیل واقع گردیده است.وسعت این منطقه ۳۵۰۰۰ هکتارمی باشد.گونه های جانوری شناسایی شده در زیستگاه مورد مطالعه عیارتند از گرگ، روباه، شغال، خرگوش و گراز وحشی و پرندگانی از قبیل عقاب، دلیجه، قرقی، مینا و پری شاهرخ و پرندگاه آبزی و کنار آبزی و تعداد زیادی از گونه گنجشک سانان می باشد.

 

پل معلق مشگین شهر

جاهای دیدنی اردبیل

پل معلق مشگین‌شهر به عنوان بزرگترین پل معلق خاورمیانه در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و بر روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده است. ۲ متر عرض و ۳۶۵ متر طول دارد. سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.

 

غار یخگان

جاهای دیدنی اردبیل

غار یخگان در ۷۷ کیلومتری شهر خلخال در ضلع غربی رشته کوه ماسوله داغ (تالش) و در ارتفاع حدود ۲۴۰۰ متری از سطح دریا در دامنه غربی کوهی به نام یخگان داغی (بوزخانه داغی) واقع شده است. مساحت این غار ۱۱۰۰ هکتار می‌باشد و دارای دو دهانه است که با اختلاف ارتفاع حدود ۲۵ کیلومتر از یکدیگر قرار دارند. قطر دهانه ورودی اصلی این غار در حدود نیم متر است که به وسیله راهرویی تنگ و باریک به طول ۱۰ متر، به تالار وسیعی منتهی می‌شود. حوضچه آبی به عمق ۲۰ سانتی‌متر و در ارتفاع ۱/۵ متری در کف غار تشکیل شده است.

 

آبشار چالاچوخور

جاهای دیدنی اردبیل

آبشار چالاچوخور یکی از آبشارهای بکر و زیبای شهرستان گرمی است که در نزدیکی مرز جمهوری ایران و آذربایجان در میان پرتگاه‌ها و دره‌های عمیق واقع شده است. شهرستان گرمی یکی از شهرستان‌های استان اردبیل در ایران است که در شمال غربی کشور و شمال استان اردبیل واقع شده است.

 

تالاب جیران گلی

جاهای دیدنی اردبیل

تالاب جیران گلی تالاب کوچکی است که در زیستگاه شیروان دره سی در استان اردبیل واقع است. یکی از جاهای دیدنی اردبیل به شمار می رود . این تالاب در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر و در نزدیکی لاهرود قرار دارد، ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۰۰ متر است. شیروان دره سی دره عمیق و عریض است که بریدگی‌های دیواره‌های صخره‌ای، چشم انداز ویژه‌ای به این منطقه بخشیده‌است وسنگها در آن به صورت تندیس هایی دیده می‌شوند که انسان فکر می‌کند هرکدام به دست هنرمندی با ذوق تراشیده شده‌است.

 

جنگل فندقلو مشرف به گردنه حیران

جاهای دیدنی اردبیل

جنگل فندقلو به واسطه قرار گرفتن آن در شمال غربی کشور یکی از جنگل های مناسب برای گذران تعطیلات تابستانی است. این جنگل در ۳۰ کیلومتری شهر اردبیل و در ۱۰ کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته است و به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی و نزدیکی آن به گردنه حیران پیشنهاد مناسبی برای طبیعت دوستان به شمار می رود.

 

آبشار کرکری

جاهای دیدنی اردبیل

آبشار کرکرییکی از آبشارهای بلند و پرآب مشگین شهر می باشد که می توان آن را یکی از زیباترین و در عین حال بی نظیرترین آبشارهای منطقه نامید. این آبشار در مسیر رودخانه کرکری و در نزدیکی روستای ییلاقی قیرخ بولاغ در جنوب مشگین شهر واقع شده است. ارتفاع این آبشار به بیش از ۲۵ متر می رسد.

 

پارک جنگلی خیاو چایی

جاهای دیدنی اردبیل

پارک جنگلی مشکین شهر که در حاشیه رودخانه خیاوچایی با انبوه درختان برافراشته قرار داره به دلیل مجاورت با شهر و برخورداری از طبیعت ناب، هر روز میزبان علاقمندان زیادی ست. جاده ماشین رو این پارک از ورودی جاده اردبیل به مشکین آغاز شده و انتهای آن به میدان سبلان در شهر منتهی می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر