روستای اسفراین | روستای چهار برج اسفراین | معرفی روستای نابینایان

اگه تو این روستا بچه به دنیا بیاری کور میشه! | روستای نابیناها در ایران + عکس

روستاهایی در ایران وجود دارد که یک ویژگی خاص آن‌ها را از دیگر روستاهای ایران جدا کرده است. روستای نابیناهای ایران یکی از این روستاهاست

نابینا
ویکی گردی:

روستای اسفراین با روستای نابیناها که از توابع شهر اسفراین است یکی از شهرهای عجیب در ایران است، دلیل آن نابینا به دنیا آمدن ساکنین آن است. برخی از حیوان‌های روستای نابیناها مثل گاو و گوسفندها هم نابینا متولد می‌شوند. با ما همراه باشید تا با روستای نابیناها بیشتر آشنا شوید.

روستای نابینایان کجاست؟

در استان خراسان شمالی، در روستایی از توابع شهر اسفراین روستایی وجود دارد که همه آن را با نام چهار برج می‌شناسند. چهار برج یکی از معروف‌ترین روستاهای خراسان شمالی است. موضوعی که باعث شده این روستا شهرت یابد و بر سر زبان‌ها بیفتد، نابینا بودن اهالی آن است.

جمعیت روستای نابینایان در خراسان شمالی حدود هزار نفر است و از آنجایی که شمار زیادی از مردمان این روستا نابینا هستند و حتی فرزندان آن‌ها نابینا به دنیا می‌آیند، با نام روستای نابینایان شهرت یافته است.

Village-of-the-blind3

در لابه‌لای حرف‌های مردم روستای چهار برج متوجه می‌شوید که عارضه نابینایی در فرزندان این دیار از حدود بیست و پنج تا بیست سال پیش شروع شده است. همین عامل باعث شده که مردم روستا را نفرین شده بدانند و آرام‌آرام از روستا به مناطق دیگر مهاجرت کنند.

روستای نابینایان در ایران

روستای چهار برج در بخش مرکزی شهرستان اسفراین و استان خراسان شمالی واقع شده است. این روستا در دهستان دامنکوه قرار گرفته است. همسایه‌های این روستا از جنوب شهرستان بجنورد و از غرب شهرستان اسفراین هستند.

بچه هایی که تو این روستای ایران به دنیا میان دوقلوان!!! + عکس

متاسفانه شهرت این روستا به‌خاطر یک جاذبه گردشگری زیبا و جذاب نیست؛ بلکه یک علت تلخ و ناگوار دارد. نابینا متولد شدن اکثر فرزندان این روستا در نیم‌قرن گذشته علت شهرت این روستا بوده است؛ اما نکته بسیار عجیب درباره روستا این است که تنها مردمان آن نابینا نیستند؛ بلکه حیوانات اهلی روستا مثل گاو و گوسفند و حتی گربه‌های آن نیز نابینا متولد می‌شدند.

Village-of-the-blind1

سخن آخر

در طی چند سال گذشته طی تلاش‌های فراوان پزشکان این بیماری در میان مردم روستای نابینایان تا حد بسیار زیادی مهار شده است و کودکان روستا سالم متولد می‌شوند. در حال حاضر تنها 34 فرد نابینا در این روستا وجود دارد و شایعاتی که در مورد این روستا گفته می‌شود فقط بزرگ‌نمایی است.

 

 

منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر