جاهای دیدنی شمال | جاهای دیدنی شمال در زمستان

زمستان شمال کجا بریم؟ | جاهای دیدنی شمال در زمستان که کمتر کسی بلده

تا حالا سفر به شمال تو زمستون رو تجربه کردین؟ بیاین یک بار هم شده بی‌ خیال سفر تو بهار و تابستون بشیم و از جاهای دیدنی شمال در زمستان دیدن کنیم.

جاهای دیدنی شمال در زمستان
ویکی گردی:

جاهای دیدنی شمال در زمستان رو میشناسین؟ اگه هنوزم منتظر میمونین بهار و تابستون بشه تا برین شمال اشتباه بزرگی میکنین. جاهای دیدنی شمال در زمستان شاید براتون جذاب تر از سفر هایی تکراری شمال در تابستون باشه. برای همین در این بخش از جاذبه های گردشگری سایت ویکی گردی قصد داریم جاهای دیدنی شمال در زمستان رو بهتون معرفی کنیم.

لذت سفر به شمال در زمستان، مثل لذت خوردن بستنی زمستانی است. همان قدر شیرین و دلچسب! فرقی نمی‌کند به کدام‌یک از استان‌های شمالی بروید. گیلان، مازندران یا گلستان.

عکس های دیدنی از زیباترین جاده های کوهستانی ایران + معرفی

هر سه استان به‌قدری جاهای جذاب در زمستان دارند که شما را شیفته خود می‌کنند. دیگر صغری کبری چیدن بس است، بیایید سفر زمستانی‌مان را شروع کنیم و به گشت‌وگذار در جاهای دیدنی شمال بپردازیم.

جاهای دیدنی مازندران در زمستان

جاده چالوس در روزهای زمستانی هم انتظار مسافران را می‌کشد. در این جاده می‌توان به کوه‌های پوشیده از برف نزدیک شد و در هوای خنک و کوهستانی نفس تازه کرد.

پارک جنگلی کشپل نور

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی شمال در زمستان، پارک جنگلی کشپل نور است. جایی که با درختان سر به فلک کشیده افرا، رؤیای بودن در جنگلی انبوه را واقعی می‌کند.

در زمستان درختان این جنگل سفیدپوش می‌شوند و باران‌های گاه‌وبیگاه نیز لذت قدم‌زدن و خوردن چای داغ را دوچندان می‌کند. مزیت این پارک به‌عنوان مقصد زمستانی در این است که امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری دارد و حتی در روزهای برفی نیز می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید.

جاده‌ای در دل بهشت | معرفی جاده جنگلی سیاهکل برای سفر

در توصیف زیبایی طبیعت کشپل می‌توان به ۸ رودخانه دائمی و فصلی آن اشاره کرد. علاوه بر این چشمه‌های پرآب زیرزمینی نیز در جای‌جای آن سر از زمین بیرون آورده‌اند.

در این پارک جنگلی می‌توانید اتراق کنید و یک عصرانه شامل چای داغ و شیرینی تازه نوش جان کنید تا لذت سفر به شمال در زمستان، به جانتان بنشیند!

  • آدرس: مازندران، نور، 2.5 کیلومتری چمستان، پارک جنگلی کشپل
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه ورودی: رایگان

 جنگل دالخانی

 این دالان بهشتی تا رامسر تنها ۳ کیلومتر فاصله دارد. در میان این جنگل، جاده‌ای بسیار زیبا وجود دارد که به نام دالان بهشت شناخته می‌شود. بدون شک شکوه و زیبایی این جاده زیبا شما را محو تماشا خواهد کرد!

در زمستان نیز درختان انبوه دالخانی لباس سفید خود را از گنجه بیرون می‌آورند و مانند مرواریدی درخشان جلوه می‌کنند. اغلب اوقات مه غلیظی در این جنگل به وجود می‌آید که بیش از هر زمانی این منطقه را رؤیایی و غیرقابل‌وصف می‌کند!

  • آدرس: استان مازندران، شهر رامسر، بعد از روستای گالش محله، جنگل دالخانی
  • ساعات بازدید: تا روشنی هوا
  • هزینه ورودی: رایگان

سوراخ سمبه های جاده هراز رو با هم ببینیم

 جزیره آشوراده و منطقه گمیشان

آشوراده نام بزرگ‌ترین جزیره دریای خزر است که در بندر ترکمن قرار دارد. شما برای بازدید از این جزیره باید از بندر ترکمن سوار قایق شوید و خودتان را به مقصد برسانید.

در زمستان می‌توانید پرواز دسته‌جمعی پرندگان مهاجر را در این منطقه تماشا کنید. فلامینگوها، کاکایی، قرقاول، باکالان و پرندگان دیگر در این جزیره خالی از سکنه، روزگار می‌گذرانند.

در این جزیره زیبا و منحصربه‌فرد از صدای پرندگان لذت ببرید، ماهیگیری کنید، تمشک یا انار ترش بچینید یا دور جزیره به قایق‌سواری بپردازید. در اسکله بندر ترکمن نیز می‌توانید اسب‌سواری کنید و حسابی خوش بگذرانید.

در حوالی جزیره آشوراده، منطقه‌ای تاریخی به نام گمیشان وجود دارد که از آن نیز حتماً باید دیدن کنید. تالاب زیبای گمیشان، خانه‌هایی با معماری زیبا و دیوار دفاعی گرگان را ببینید و به ۱۵۰ سال پیش سفر کنید!

  • آدرس: استان گلستان، شبه‌جزیره میان‌کاله بندر ترکمن، ۱۰ کیلومتری بندر ترکمن، جزیره آشوراده، منطقه تاریخی گمیشان
  • هزینه ورودی: رایگان (نیازمند پرداخت بهای قایق یا موتور آبی است.)

جنگل النگدره

همیشه در فیلم‌های سینمایی، جنگل‌های برفی را دیده‌ایم. درختانی پوشیده از برف و کوهستانی سپیدرنگ که امنیت کافی ندارند و دائم مردم در آن‌ها گم می‌شوند! اما داستان پارک جنگلی النگدره این‌جوری پیش نمی‌رود. چراکه این بوستان زیبا کاملاً امن است و فقط زیبایی و طراوت برف و زمستان را به شما هدیه می‌کند.

اگر در هنگام بارش برف به این پارک بروید، امکان برف‌بازی خواهید داشت. یادتان نرود شاخه‌ها را به‌آرامی تکان دهید تا برف‌های روی آن مثل برف شادی روی سرتان بنشیند!

  • آدرس: گرگان، 5 کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان، پارک جنگلی النگدره
  • ساعات بازدید: 24 ساعته
  • هزینه ورودی: رایگان

منطقه ییلاقی لیلا کوه

ییلاق همیشه زیبا و تماشایی است، اما در زمستان تماشایی‌تر می‌شود. لیلا کوه یکی از ییلاقات زیبای گیلان است که در بهار و تابستان سرسبز و بسیار چشمگیر جلوه می‌کند. اما در زمستان، سروکله برف در این ییلاق پیدا می‌شود و طبیعت آن را در سکوتی آرام‌بخش فرو می‌برد.

اگر در این فصل از سال به لیلا کوه رفتید، در یک خانه روستایی اقامت کنید تا به‌این‌ترتیب با سبک زندگی روستایی در ییلاقی برفی آشنا شوید. آش و سوپی داغ نوش‌جان کنید و اجازه دهید خنکی کوهستان به جانتان بنشیند. مطمئن باشید که مزه این سوپ یا آش داغ در هوای خنک کوهستان برای همیشه زیر زبانتان می‌ماند.

  • آدرس: استان گیلان، شهر لنگرود، کیلومتر ۳، روستای پرشکوه، ییلاق لیلاکوه
منبع: اتاقک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر