غار خفاش | معرفی غار خفاش | عکس های غار خفاش

(ویدیو) بزرگترین غار خفاش ایران کجاست؟ + عکس

میدونستین تو یکی از شهرستان های کشورمون یه غار وجود داره که این غار 25 هزار تا خفاش زندگی می کنن.

ویکی گردی:

ایران فقط یک غار خفاش دارد که ای غار در شهرستان دهلران قرار دارد که در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است؛ غار خفاش یکی از غارهای تاریخی مربوط به دوره‌ی سوم زمین شناسی است که با بیش از 25 هزار خفاش از غارهای کمیاب خاورمیانه به شمار می‌رود. در ادامه به معرفی بیشتر غار خفاش میپرازیم.

غار جالب و البته وحشتناک خفاش با تجمع بیش از 25 هزار خفاش در هفت گونه مختلف از مهمترین غار‌های استان ایلام است که در نزدیکی شهرستان دهلران قرار دارد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است؛ این غار در 5 کیلومتری شمال شرقی دهلران در دامنه کوه سیاه‌کوه و نزدیکی چشمه‌های آب‌گرم دهلران قرار دارد.

غار خفاش ایران

غار خفاش دهلران بزرگترین و پرجمعیت‌ترین غار خفاش ایران است؛ یکی از پدیده‌های نادر طبیعی که تاکنون برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی ناشناخته مانده؛ این غار یکی از غارهای تاریخی مربوط به دوره‌ی سوم زمین شناسی که امروزه به زیستگاه خفاش‌ها تبدیل شده است.

غار خفاش ایران

خفاش‌ها که دارای جثه کوچک و ظریفی هستند و تنها پستانداری بدون پری است که پرواز می‌کند؛ در غار خفاش دهلران بیش از 25 هزار خفاش زندگی می‌کنند که این فراوانی باعث می‌شود در هنگام غروب در زمان خروج این خفاشان از غار که اغلب به صورت دسته‌های بزرگ انجام می‌شود، فضای جالبی را برای علاقمندان به طبیعت ایجاد کند.

غار خفاش ایران

غار خفاش ایران

غار خفاش ایران

غار خفاش ایران

غار خفاش ایران

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر