جاهای دیدنی ایران | معرفی جاهای دیدنی ایران | جاهای دیدنی ایران در زمستان

زمستان کجا بریم سفر؟ | بهترین جاهای ایران برای سفر زمستانی + عکس

5 تا از بهترین جاهای دیدنی ایران که برای سفر زمستونی مناسب هستن رو تو این بخش از سایت ویکی گردی بهتون معرفی میکنیم با ما همراه باشید.

سفر زمستانی
ویکی گردی:

شاید سوال همه باشه که تو فصل سرما به کدوم یکی از جاهای دیدنی ایران سفر کنیم؟ مناطق گرمسیری به ویژه شهرهای جنوبی ایران یکی از بهترین جاهای دیدنی ایران برای سفر زمستانی هستند؛ چرا که در دیگر فصول سال آب‌ و هوای این مناطق بسیار گرم و  شرجی است، اما در فصول سرد سال بهترین آب‌‌وهوا را دارند. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی ایران برای سفر زمستانی می پردازیم.

مکان های دیدنی در فصل زمستان

1. جزیره کیش:

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جزایر ایران، جزیره کیش است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحات آبی فراوانی دارد. اواخر پاییز تا اوایل بهار را می‌توان بهترین زمان سفر به این جزیره دانست. این جزیره در فصل زمستان بارش‌های کمی دارد و شرایط جوی آن بسیار مساعد و مطلوبی است و به گردشگران اجازه می‌دهد که به راحتی در جزیره گردش کرده، از تفریحات آبی آن لذت برده و در مراکز و فروشگاه‌های بزرگ آن به خرید بپردازند. بهترین روش برای سفر به کیش، سفر هوایی است.

پلاژ بانوان کیش

2. قشم:

جزیره قشم نیز از لحاظ محبوبیت دست کمی از کیش ندارد با این تفاوت که جزیره زیبای قشم بافت سنتی و محلی خود را تا حد زیادی حفظ کرده است و مانند کیش فضای شهری چندان مدرنی ندارد، اما برای گردش، تفریحات آبی، کسب آرامش در کنار دریا و ساحل، مقصد بسیار مناسب و دنجی است. هر دو نوع سفر زمینی و هوایی برای رفتن به قشم مناسب است و شما باید متناسب با شرایط جوی مسیر، ترافیک، فاصله مبدا تا قشم یکی از انواع سفر زمینی یا هوایی را انتخاب کنید. البته برای سفر زمینی ابتدا باید خود را به بندرعباس رسانده و سپس با لنچ یا کشتی به قشم بروید.

جزیره قشم

3. بندرعباس:

بندر عباس از جمله شهرهای جنوبی ایران است که جاذبه‌های گردشگری مختلفی مثل چشمه آب گرم گنو دارد. با رزرو بلیط اتوبوس یا خرید بلیط قطار و هواپیما می‌توانید به این شهر جنوبی زیبا سفر کنید. همان طور که ذکر شد، برای سفر زمینی به جزیره قشم یا کیش نیز می‎توانید از طریق اتوبوس، قطار یا خودرو شخصی خود را به بندرعباس برسانید و ادامه مسیر را به صورت آبی طی کرده و به جزیره کیش یا قشم برسید.

بندرعباس

4. اهواز:

اهواز زیبا که رود کارون را در دل خود جای داده است یک مقصد مناسب برای سفر زمستانی است؛ چراکه می‌توانید در مطبوع‎‌ترین آب‌وهوای این شهر قدم بزنید و از جاذبه‌های گردشگری مثل پل سفید، خانه ماپار، سرای معین‌التجار، پل طبیعت کیان‌پارس و... بازدید کنید. سفر با قطار، اتوبوس یا هواپیما به این شهر امکان‌پذیر است، اما اگر فاصله زیادی با اهواز دارید، سفر هوایی مناسب‌تر خواهد بود.

پل سفید اهواز

5. چابهار:

تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری، منطقه حفاظت شده گاندو و... از جاذبه‌های گردشگری چابهار هستند. آب‌وهوای چابهار در زمستان بسیار معتدل است و سفر بسیار لذت‌بخشی را تجربه خواهید کرد. سفر زمینی به چابهار امکان پذیر است، اما به علت طولانی بودن مسیر و دشواری نسبی آن (مثلا قطار مستقیم از تهران به چابهار موجود نیست و باید باقی مسیر از بندرعباس تا چابهار را با اتوبوس طی کنید.) پیشنهاد می‌کنیم با سفر هوایی خود را به چابهار برسانید.

چابهار

موارد ذکر شده فقط چند مورد از بهترین مقاصد برای سفر زمستانی هستند و شهرهایی مثل کاشان، یزد، جزیره هرمز، جزیره هنگام و... نیز می‌توانند جزو انتخاب‌های شما برای سفر زمستانی باشند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر