ترابزون | ترابزون ترکیه | معرفی شهر ترابزون | عکس های ترابزون ترکیه

رفتیم ترکیه، به جای استانبول و آنتالیا کجا بریم؟ + عکس

بهت پیشنهاد میکنم این بار که خواستی ترکیه بری تعطیلات حتما به شهر تاریخی ترابزون یه سر بزنی که به یاد موندنی ترین سفرت میشه!

ترابزون ترکیه
ویکی گردی:

ترابزون شهریه که میتونین در اونجا یه تعطیلات فوق العاده عالی و آرامش بخش رو تجربه کنین. ترابزون مناسب کساییه که علاقه دارن به معبد آرام و جاهای تاریخی سفر کنن. ایاصوفیه یکی از مهم­ترین بنا­های ترابزون بوده که امروز به موزه تبدیل شده است. اگر قصد سفر به ترابزون ترکیه رو دارین حتما تا انتهای این مطلب از سایت ویکی گردی ما را همراهی کنید.

با خواندن این بلاگ متوجه می‌شویم که چگونه می‌­توانیم با هزینه کم به زادگاه سلطان سلیمان سفر کنیم، غذا­های محلی بخوریم و یک تعطیلات لذت­بخش برای خود بسازیم!

آنتالیا بریم یا استانبول؟ | مقایسه 2 شهر توریستی ترکیه برای سفر

ترابزون ترکیه

ترابزون دقیقا کجاست؟

اگر به نیمه شرقی ترکیه نگاه کنید، در بالای نقشه و نزدیک­ترین وضعیت به دریای سیاه شهری به نام ترابزون را خواهید دید. این شهر نسبت به شهرهای غربی ترکیه مانند استانبول و آنتالیا فاصله کمی با ایران دارد و به همین دلیل مقصد گردشگران ایرانی بسیاری است.

درست مانند شهر وان که ایرانیان بسیاری هرساله از آن دیدن می­کنند ترابزون نیز مقصد افراد زیادی است. مرز بازرگان نزدیک­ترین مرز ایران به ترابزون است.

شما می­توانید برای سفر به ترابزون ترکیه از این مرز استفاده کنید. البته مرز رازی نیز مسیر خوبی است اما ۱۰۰ کیلومتر دیگر به مسیر شما اضافه خواهد کرد. ترابزون با استانبول ۸۸۰ کیلومتر و با وان ۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

قصه تاریخی شهر ترابزون!

بد نیست که درباره تاریخ این شهر نیز اطلاعاتی داشته باشیم تا پیش از سفر بتوانیم دید درستی نسبت به ترابزون پیدا کنیم. نکته جالب تاریخی درباره ترابزون این است که تاریخ آن به بیش از ۴ هزار سال پیش برمی­گردد. این یعنی اگر درست ۴ هزار سال از امروز به عقب بازگردیم شهری را می­بینیم که در عصر برنزی قرار دارد.

بخشی از مکان­‌های دیدنی ترابزون نیز امروز متعلق به همان دوره هستند که می­تواند برای گردشگران بسیار جذاب باشد. ترابزون موقعیت جغرافیایی ویژه­‌ای دارد و این موقعیت از دیرباز مورد توجه بوده است. این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و به همین دلیل ایرانیان از همان زمان­‌های قدیم به این شهر بسیار سفر می­کردند.

جاهای دیدنی وان که اگه نری ضرر میکنی! + ویدیو

از آن دوران اشیاء و آثار باستانی زیادی به جا مانده که شما می­توانید در سفر به ترابزون ترکیه از آنها دیدن کنید. این شهر زادگاه سلیمان یکم است و به همین دلیل آن را شهر سلاطین می­نامند.

ترابزون ترکیه

آب­ و هوا ترابزون چگونه است؟

ترابزون به­لحاظ موقعیت جغرافیایی در منطقه­ای نیمه گرمسیری و مرطوب قرار دارد. در طول تاریخ خود این شهر همواره از رطوبت بالایی برخوردار بوده است. آب­ و­ هوای ترابزون با مناطق کوهستانی و ساحلی دریای اژه تفاوت چشم­گیری دارد. در زمستان این شهر را اغلب برفی می­بینیم. بارش برف در این شهر در بسیاری از مواقع موجب می­شود که دسترسی به روستا­ها قطع شود. روستاییان این شهر هنوز از سیستم سنتی ییلاق قشلاق استفاده می­کنند که در روستا­های شمالی ایران نیز مورد استفاده است. روستا­هایی در ترابزون وجود دارند که ارتفاع آنها بیش از ۱۲۰۰ متر از سطح دریاست. این زمستان­ها در طول زمستان خالی از سکنه هستند. ترابزون در فصل پاییز دیدنی است اما تابستان بیشترین توریست­ها را به خود می‌­بیند.

معرفی جاذبه­‌های گردشگری و طبیعی ترابزون

سفر به ترابزون ترکیه، بازدید از دیدنی‌‌ها!

ترابزون شهری است که شما می‌­توانید در آن تعطیلات آرامش‌­بخشی را داشته باشید. سفر به ترابزون ترکیه مناسب افرادی است که می‌­خواهند به یک معبد آرام و تاریخی سفر کنند. ایاصوفیه یکی از مهم­ترین بنا­های ترابزون بوده که امروز به موزه تبدیل شده است.

17 اشتباهی که در سفر به استانبول نباید انجام بدی

هم­نام این بنا نیز باشکوه بیشتری در استانبول قرار دارد. صومعه سوملا یک صومعه ارتدوکس یونانی است که در مکانی بهشتی ساخته شده است. اگر به ترابزون سفر کردید بازدید از این صومعه را اصلا از دست ندهید. قصر آتاتورک نیز یکی دیگر از موزه­‌های معروف این شهر بوده که زمانی متعلق به کمال پاشا رئیس جمهور محبوب ترکیه بود.

اگر می­خواهید کمی به طبیعت بروید و حس آرامش تجربه کنید به روستای همسیکوی بروید. این روستا در منطقه ماچکا واقع شده و دسر­های سنتی آن طعم بی­نظیری دارد.

از تمام موزه­‌ها و جاذبه­‌های تاریخی ترابزون که بگذریم یک مکان وجود دارد که باید در این شهر ببینید. آن هم دریاچه اوزون گل است. این دریاچه در میان کوه‌­هایی پوشیده از جنگل قرار گرفته و امکانات تفریحی زیادی علاوه ­بر زیبایی طبیعی خود در اختیار شما قرار می‌­دهد.

ترابزون ترکیه

برای سفر به ترابزون ترکیه بهترین زمان کدام است؟

فصل­‌های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به این شهر هستند. اگر قصد دارید برای تفریحاتی آبی به این شهر سفر کنید تابستان بهترین زمان است. ضمن اینکه در تعطیلات بهار ممکن است با شلوغی و ازدحام نیز مواجه شوید.

تابستان هم به ­دلیل تعطیلی مدارس فرصتی خوبی برای مسافرت است و می­‌تواند گردشگران زیادی را به این شهر تاریخی بکشاند. اوایل پاییز نیز این شهر بسیار شلوغ است. هر چقدر که به آذرماه نزدیک­تر می‌‍­شویم، هوا سرد­تر و شهر خلوت­‌تر خواهد شد. خلوت­ترین زمان ممکن برای ترابزون زمستان است. در این فصل بارش‌­ها می­‌توانند تفریحات شما را به ­راحتی کنسل کنند.

بهترین جاهای دیدنی استانبول برای تعطیلات + عکس

چه راه‌­هایی برای سفر به ترابزون وجود دارد؟

شما می‌­تواند از راه­های زمینی و هوایی از ایران سفر به ترابزون ترکیه داشته باشید. معمولا پرواز مستقیم تهران ترابزون وجود ندارد و شما باید اول به استانبول بروید و سپس با پروازی دیگر راهی این شهر شوید. با این روش به جز زمان توقف چیزی حدود ۵ ساعت پرواز خواهید داشت.

بهترین راه سفر زمینی به این شهر است. سفر به این شهر ۱۷ ساعت رانندگی می‌­طلبد و باید هزینه­‌های سوخت و اقامت­های بین مسیر را نیز محاسبه کنید. با اتوبوس حدود ۲۰ ساعت مسیر خواهید داشت اما هزینه ارزان­تری را می­‌پردازید.

ترابزون ترکیه

پیش از سفر به ترابزون ترکیه راه­‌های تردد در این شهر را بشناسید

در ترابزون می‌­توانید با اتوبوس رفت­ و آمد کنید. این روش بین محلی­‌ها نیز بسیار محبوب است. خطوط اتوبوس در این شهر می­‌توانند بیشتر نقاط گردشگری را پوشش دهند. با خرید یک کارت بلیت اتوبوس شما تا حد زیادی در هزینه‌­های صرفه‌­جویی می­‌کنید. تاکسی نیز یک گزینه سریع­تر اما گران­تر است.

هزینه بالای تاکسی در این شهر باعث می‌­شود که کمتر کسی به سراغ آن بروید. بااین­حال اگر حوصله منتظر ماندن برای اتوبوس را ندارید، تاکسی در اختیار شماست. در ترابزون شما می­‌توانید ماشین هم اجاره کنید تا شخصا محیط‌­های مختلف را بگردید.

البته که قیمت بنزین بالاست و اجاره ماشین برای شما نسبت به دیگر روش‌­ها هزینه بیشتری خواهد داشت. یک نکته مهم دیگر هم اینکه نقاط گردشگری ترابزون اکثرا کوهستانی هستند و جاده درستی هم ندارند. برای بازدید از آنها شما باید راننده خوبی باشید.

چگونه سفر ارزان­تری به ترابزون داشته باشیم؟

چند ترفند وجود دارد که می­توانید از طریق آنها هزینه­‌های سفر خود را تا حد زیادی کاهش دهید. از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. بهترین وسیله برای آمد و شد در این شهر اتوبوس و دولموش­ها هستند.

دولموش­ها مینی­ون­‌هایی با ظاهر تاکسی در ترابزون­اند که قیمت به ­صرفه­ای دارند و در تمام نقاط شهر پیدا می­شوند. برخی رستوران­ها هستند که برای خارجی­‌ها تاسیس شده‌­اند و خدمات اصلی­شان به آنهاست. برای یک سفر ارزان ­قیمت از این رستوران­ها دوری کنید و به سراغ رستوران­‌های محلی بروید.

با هزینه کیش و ماشین خودت برو وان ترکیه + راهنمای سفر

رستوران­‌های دسته اول دارای سرویس­‌های اضافه و خدمات جانبی زیادی­اند. لوکانتاهای ترکی گزینه محبوب­تر و به ­صرفه­‌تری هستند. لوکانتا درواقع یک نوع رستوران ابتدایی و سنتی است که فضایی شبیه به خانه و قیمتی ارزان دارد. در این رستوران­ها شما می‌­توانید با کمتر از ۲۰ لیر چند غذای مختلف سفارش بدهید و از آن لذت ببرید.

ترابزون ترکیه

غذا­های محلی ترابزون، انتخابی خوشمزه!

حالا که بحث لوکانتا شد بد نیست غذا­های محلی ترابزون را بشناسید تا درصورت برخورد با منو مات­تان نبرد! موقعیت جغرافیایی این شهر بر روی رسپی غذا­ها تاثیر زیادی گذاشته و امتحان این غذاها خالی از لطف نیست.

  •     Anchovy: آنچوی یکی از ماهی­‌های دریای سیاه است که روش‌­های پخت مختلفی برایش وجود دارد. اگر غذای دریایی دوست دارید، بهترین گزینه برای شماست.
  •     Akcaabat: آکچابات را در تمام ترکیه می‌­شناسند. این غذا ترکیبی از کوفته­‌های گوشتی، سیر و پیاز است که کنار یکدیگر پخته می‌­شوند. طعم اصلی آن از سیر است.
  •     Beet: بیت غذا محلی و مهم ترابزون است و به­ نوعی نماد این شهر محسوب می‌­شود. این غذا با گوشت قیمه‌­قیمه ­شده و کلم سیاه درست می‌­شود.
  •     Kuymak: کویماک یک میان­‌وعده عالی است که از پنیر محلی، آرد ذرت و کره تهیه می­‌شود.
  •     Pide: پیده یک خمیر توخالی است که داخل آن با مواد مختلفی پر می‌­شود.
منبع: اسنپ تریپ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر