چابهار | جاهای دیدنی چابهار | مکان های خاص در چابهار

6 تا از جاهای دیدنی چابهار که کمتر کسی بلده! + عکس

بهترین زمان سفر به چابهار در فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان است. با ویکی گردی همراه باشید تا از خاص ترین جاهای دیدنی چابهار بهتون بگیم.

چابهار
ویکی گردی:

جاهای دیدنی چابهار هرساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند. چابهار از پربازدیدترین شهرهای گردشگری ناحیه جنوب کشور بشمار می‌رود که در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته‌است. اسم این شهر به درستی گویای شگفتنی‌های بهاری است که در هر چهار فصل سال در این شهر پا بر جا است. جاهای دیدنی چابهار بی نظیر است؛ از سواحل بی‌نظیر دریای مکران و روستاهای دلنشین و خوش آب و هوا گرفته تا قلعه‌های باستانی و اماکن تاریخی. با ما همراه باشید تا از خاص ترین جاهای دیدنی چابهار بهتون بگیم.

 

معرفی 6 تا از بهترین جاهای دیدنی چابهار

1. ساحل درخشان

ساحل درخشان

یکی از بی‌نظیرترین سواحل دریایی ایران که در حاشیه دریای عمان واقع شده است، متعلق به خاک شهر تماشایی چابهار است و با عنوان ساحل شب تاب یا ساحل درخشان چابهار شناخته می‌شود. ساحل رؤیایی شب تاب چابهار، پدیده‌ای کم‌نظیر در جهان است که با نور درخشان آبی در شب، خودنمایی می‌کند

سفر به چابهار بهترین انتخاب در فصل سرما!

2. آب افشان

آب افشان

یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جاذبه هایی که می توانید در چابهار به تماشای آن بنشینید و از آن لذت ببرید آبفشان های صخره ای چابهار می باشد. 

هنگام برخورد موج های خروشان دریا به صخره های ساحلی چابهار، آب از طریق کانال های زیر صخره ای منتقل شده و از دل صخره ها به صورت آبفشان خارج می گردد و منظره فوق العاده زیبایی بوجود می آورد. نکته جالب درباره آبفشان ها این است که ارتفاع آنها بالغ بر 10 متر می باشد. 

تماشای صعود 10 متری آب از دل صخره ها می تواند یکی از هیجان انگیزترین تجربه هایتان در بازدید از طبیعت باشد که هیچ گاه آن را فراموش نخواهید کرد. 

آبفشان های چابهار از جمله پدیده های کم نظیر جهان به شمار می آید که گونه های مشابه آن در آمریکا، سیبری و ایسلند دیده شده است.

آشنایی با جاهای دیدنی چابهار | جاهای دیدنی چابهار + عکس

3.  ساحل کویری در چابهار

ساحل کویری در چابهار

ساحل درک تقریبا آخرین جاذبه غرب چابهار محسوب میشود که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری چابهار قرار دارد و نزدیکترین نقطه سیستان و بلوچستان به تنگه هرمز است. اینکه بر روی تپه ها و رمل های کویر و در کنار درختان نخل، به جای سکوت بی انتهای کویر، صدای امواج دریا را بشنویم، احساسیست که فقط در ساحل درک میتوان تجربه کرد.

اینجا، همان جایی است که دریای عمان به اقیانوس هند می‌رسد. تقابل صخره‌های بلند و سنگی و درخت‌های نخل با دریا، مناظری می‌سازند که نظیر ندارند. مهم‌ترین دیدنی روستای درک تقابل ماسه‌های داغ و سوزان کویری با آغوش باز دریاست. یکی شدن کویر و دریا، یکی از خاص‌ترین پدیده‌های طبیعی است که تنها در مکان‌های انگشت شماری از دنیا دیده می‌شود.

یکی دیگر از جاذبه‌های روستای درک، تماشای ساحل شنی، ساحل ماسه‌ای و ساحل مرجانی در کنار همدیگر است. اگر طرفدار درمان‌های طبیعی هستید، می‌توانید از ماسه‌های سفید ساحل درک برای درمان دردهای ماهیچه‌ای استفاده کنید.

زیباترین سواحل جنوب کشور! | حس دلپذیر ساحل گردی در جنوب کشور

4. اسکله بریس

اسکله بریس

اسکله بریس در یکی از زیباترین سواحل دریای مکران در نزدیکی چابهار قرار دارد و به همین دلیل از محبوب‌ترین اسکله‌های اطراف چابهار به شمار می‌رود. این اسکله یکی از فعال‌ترین اسکله‌های ماهیگیری در سیستان و بلوچستان است که قایق‌ها و لنج‌های صیادی دائم در حال تردد در آن هستند. تماشای رفت و آمد قایق‌های رنگارنگ در این ساحل صخره‌ای بسیار لذت‌بخش است.

اسکله بریس را با نام «ساحل تراسی» نیز می‌شناسند و تصاویر زیادی از این ساحل زیبا توسط عکاسان ثبت شده‌اند که شاید آن‌ها را دیده باشید. زیبایی ساحل بریس در زمان طلوع و غروب خورشید دوچندان می‌شود؛ به همین دلیل، بسیاری از گردشگران اقدام به کمپ کردن در این ساحل می‌کنند.

اسکله و ساحل بریس در فاصله ۶۰ کیلومتری شرقی بندر چابهار قرار دارد. مسیر دسترسی به این ساحل از زیباترین جاده‌های جنوبی ایران می‌گذرد که خود از جاهای دیدنی استان سیستان و بلوچستان به شمار می‌روند. تلاقی کوه با دریا در طول این جاده شما را بین صخره‌های پرپیچ‌وخم و دریای مکران قرار می‌دهد. فرسایش کوه‌ها در این منطقه در طول سال‌های دراز باعث شگل گیری صخره‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب شده است.

 

5.  تالاب صورتی 

تالاب صورتی

تالاب‌ها یکی از شاهکارها و گنجینه‌های طبیعت هستند و نقش بسزایی در تعدیل آب‌وهوا، جلوگیری از انتشار گردوغبار و جذب گردشگر برای منطقه دارند. این پدیده‌های طبیعی و گاه مصنوعی، زیستگاه امن بسیاری از گیاهان و جانوران محسوب می‌شوند. تالاب لیپار یا دریاچه صورتی یکی از تالاب‌های ایران و از جاهای دیدنی چابهار است.

تالاب صورتی یکی از مشهورترین تالاب‌ های ایران است. این جاذبه منحصربه‌فرد در کرانه دریای عمان، شرق چابهار، در جاده ساحلی چابهار به گواتر و کنار روستای لیپار قرار دارد. روستای لیپار از توابع بخش مرکزی شهرستان چابهار محسوب می‌شود. تالاب صورتی که در تنگه‌ای صخره‌ای و مشرف به دره‌ای زیبا شکل گرفته است، با رنگ خاص، نظرها را به خود جلب می‌کند و به‌عنوان عروس چابهار شناخته می‌شود.

 

6. پزم تیاب در چابهار

پزم تیاب در چابهار

پزم تیاب، در استان جنوبی سیستان بلوچستان، بندر جهانی چابهار و شهر ساحلی کنارک قرار دارد؛ این ساحل بکر، سالیان زیادی ا ست که به مقصد گردشگران جهانی تبدیل شده است.

دماغه این ساحل شبیه به نهنگ یا وال است و مساحتی معادل نصف بندر چابهار دارد. به دلیل شکل جالب آن، نام "پزم" یا "پوزه کوه" را به این ساحل نسبت داده اند. از طرفی مردم محلی این مکان زیبا را "خلیج تیاب" نیز می‎خوانند که به معنای "ته آب" است و اشاره به جزیره ای بودن این ساحل روح نواز دارد.

ساحل تیاب، دو قسمت صخره ای و شنی دارد که می توان بر روی آن ها نشست و نظاره گر زیبایی های این مکان شد. همچنین این ساحل تمیز و بکر، در کنار شفافیت خارق العاده آب دریا، باعث شده تا لقب " کالیفرنیای ایران" را از آن خود کند.

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر