مازندران | روستاهای مازندران | جاهای دیدنی مازندران

زیبایی های شگفت انگیز کلاردشت استان مازندران + فیلم

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی زیبایی های کلاردشت استان مازندران می پردازیم. با ما همراه باشید

مازندران
ویکی گردی:

 کلاردشت یکی از شهرهای استان مازندران است که در قسمت غربی استان مازندران واقع شده است. شهرستان کلاردشت در واقع یک دشت بزرگ است که در میان کوهستان‌های البرز در ارتفاع ۱۲۵۰ متری از سطح دریای خزر قرار دارد. کلاردشت مازندران در ۵۴ کیلومتری جاده چالوس، با اینکه دریا ندارد ولی یکی از شهرهای سرسبز و خوش و خرم است.

کلاردشت، دشت بسیار وسیعی در دامنه سلسله کوه‌های البرز که با قله تخت‌سلیمان، شهر عباس‌آباد در کناره دریای خزر، ‌کجور و چالوس و طالقان و کوه‌های الموت هم‌مرز است.

معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای محلی رامسر + عکس و توضیحات

زیبایی های دیدنی کلاردشت مازندران

برای تماشای فیلم زیر فیلتر شکن خود را خاموش کنید

آب و هوای کلاردشت

می‌توان براحتی کلاردشت را یکی از بهترین و خوش آب و هواترین مناطق در جهان نام برد. جالب است بدانید که؛ وقتی که شما در فصل تابستان از گرما کلافه شده‌اید، هوا در کلاردشت خنک و فوق‌العاده دلچسب است. معمولا هوای کلاردشت در مقایسه با بقیه شهرهای مازندران چند درجه پایین‌تر است. اختلاف دمای کلاردشت با مرکز استان مازندران در برخی از روزهای سرد زمستان به حدود ۳۰ درجه می‌رسد و در برخی از شب‌های تابستان همچنین ساکنان ییلاق کلاردشت مازندران لباس گرم می‌پوشند. یکی از دلایلی که هوای کلاردشت برای همه مطلوب است، غیر شرجی بودن آب و هوا است.

اگه شمال اینجاهارو نرفتی؛ اصلا شمال نرفتی!!! + فیلم

کلاردشت از نظر رطوبت هوا در اوج ایده‌ال بودن و دلپذیری قرار داده است. علت آن هم کوهستانی بودن منطقه و بالا بودن تراز و ارتفاع دشت کلاردشت از سطح دریا است. بیشتر روزهای سال، لکه‌های ابر در آسمان کلاردشت دیده می‌شود. بد نیست بدانید که کلاردشت زمستان سردی دارد. سردی هوا در کلاردشت از اوایل آذر ماه شروع می‌شود و تا اواسط اسفند ماه ادامه دارد. پس اگر در این بازه زمانی تصمیم گرفتید که به کلاردشت زیبا سفر کنید؛ حتما لوازم گرم از جمله لباس گرم و پتو همراه داشته باشید.

روستاهای کلاردشت

کلاردشت هم مانند تمام شهرستان‌ها روستاهای فراوانی دارد. روستاهای کلاردشت در بین دشت‌ها و کوه‌ها قرار گرفته‌اند. مناظر خارق‌العاده و بکر روستاهای کلاردشت، بدون شک لحظات خاطره‌انگیز و فراموشی نشدنی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. بدنیست بدانید که بیش از 30 روستا در کلاردشت قرار دارند؛ که بصورت تیتروار نام آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

  • روستای لاهو کلاردشت
  • روستای مجل کلاردشت
  • روستای مکارود
  • روستا و طبیعت رودبارک
  • روستای کرد محله
  • روستای شکرکوه
  • روستای طویدره
  • روستای واحد
  • روستای طائب‌کلا
  • روستای پیشمبور
  • روستای بازارسر
  • روستای پیمبور
  • روستای لش‌سر
  • روستای کلمه
  • روستای کوه‌پر
  • روستای کلنو
  • روستای طبرسو

بیا پاتوق پولدارها تو رامسر رو برات معرفی کنم + عکس و فیلم

فاصله کلاردشت تا دریا

همانطور که اشاره کردیم؛ کلاردشت در غرب استان مازندران در میان دامنه‌های شمالی البرز و تراز 1200 متری از سطح دریا واقع شده است. لازم به ذکر است که؛ کلاردشت از دو مسیر می‌توان خود را به دریای خزر رساند. یک از مسیر جاده آزاد راه چالوس، که از مرزن آباد عبور می‌کند، و از حسن کیف حدود چهل و پنج دقیقه با سرعت متوسط فاصله دارد. در این مسیر شما از دشت کلاردشت خارج می‌شوید و از روستاهای بنفشه ده و گویتر عبور می‌کنید. بعد با گذر از پیچ و خم جاده‌های کوهستانی به مرزن آباد خواهید رسید. بعد از طی این مسیر؛ از طریق آزادراه یک ربع بعد در شهرستان چالوس و کنار دریا هستید.

مسیر دیگر، از مسیر جاده جنگلی عباس آباد، که این مسیر هم حدود نیم ساعت تا دریا فاصله دارد. بهتر است بدانید که، در مسیر دوم به مسافت ۲۰ کیلومتر از یکی از روستاهای خوش نام و زیبای کلاردشت به نام مکارود خارج می‌شود و وارد جنگل متراکم و بسیاری زیبا و بکری خواهید شد؛ که در انتهای آن مسیر به شهر عباس آباد می‌رسید. از شهر عباس‌آباد، در جاده کنار ساحل به متل قو یا سلمانشهر و از سمت غرب به نشتارود و تنکابن و رامسر می‌رسد.

جنگل های کلاردشت

اگر شما از جمله افرادی هستید که به گشت‌وگذار در طبیعت جنگل علاقه دارید؛ بهتر است بدانبد که، جنگل‌های کلاردشت بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شوند.

یکی از جنگل‌های کلاردشت که در فاصله یک کیلومتری و در غرب ییلاق زیبای کلاردشت واقع شده است؛ جنگل آزو است. جنگل آزو جاذبه‌های گردشگری خارق‌العاده از جمله: دشت جوپشت، مازیگاسر و عسلک را در خود جای داده است و زیستگاه حیوانات وحشی مثل گرگ، خرس، خوک و پلنگ در کلاردشت است.

سفری به شهرک های لوکس در شمال کشور + فیلم

در قسمت شمالی ییلاق کلاردشت مازندران جنگل‌های عباس‌آباد قرار دارند. اگر شما به جنگل‌های عباس‌آباد بروید؛ حس تازگی غیرقابل وصفی را در جسم و روح خود تجربه خواهید نمود.

جنگل مجل: از دیگر جنگل‌های شگفت‌انگیز کلاردشت که در 6 کیلومتری حسن کیف و در تپه‌های روستایی مجل قرار دارد؛ جنگل مجل است. جنگل مجل یکی از دیدنی‌ترین مناطق جنگلی و طبیعی در استان مازندران است. طبیعت بکر و زیبای جنگل مجل برای استراحت جسم و روح و فرار از شلوغی‌ها یکی از بهترین مقاصد سفر محسوب می‌شود. برای رسیدن به جنگل مجل، باید اول رودبارک کلاردشت را بشناسید تا پس از کلاردشت به سمت جنگل مجل حرکت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر