چابهار | سفر به چابهار | جاذبه های چابهار

سفر به چابهار بهترین انتخاب در فصل سرما! | معرفی بهترین لوکیشن های چابهار

بیشتر توریست ها می دانند که بهترین زمان سفر به چابهار پاییز و زمستان است و می توانند از سواحل جنوبی بنادر چابهار حسابی لذت ببرند. در این قسمت از ویکی گردی بهتون میگیم در چابهار کجا ها برید.

چابهار
ویکی گردی:

برای معرفی جاهای دیدنی چابهار در این مطلب از سایت ویکی گردی چابهار یکی از جنوبی ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان است. چابهار تنها بندرگاه اقیانوسی کشور است که نزدیک ترین مسیر آبی به کشورهایی همسایه را فراهم می کند. این شهر زیبا جز منطقه آزاد تجاری است و به عنوان پر رونق ترین بندرگاه کشور ایران شناخته می شود که جاهای دیدنی چابهار خیلی پر طرفداره. چند سالی است که گردشگران مختلفی به این شهر سفر می کنند تا جاذبه های آن را از نزدیک ببینند. با ویکی گردی همراه باشید تا از بهترین جاهای دیدنی چابهار مثل مکان های تفریحی، تاریخی، مرکز خرید ها و... در چابهار بهتون بگم.

 

بهترین فصل سفر به چابهار

بهترین زمان سفر به چابهار را می توان بین ماه های آبان تا اواسط فروردین دانست. در هر روزی از سال که دوست داشته باشید می توانید به این شهر زیبا سفر کنید و از آب و هوای مطبوع آن نهایت لذت را ببرید اما آب و هوایی که در ابتدای آبان تا اواسط فروردین تجربه می کنید بهتر از ماههای دیگر سال است و گرمای هوا شما را کمتر اذیت می کند.

 لیست 8 تا از روستاهای پاییزی اطراف تهران + عکس

اگر دوست دارید زمانی به چابهار سفر کنید که شهر خلوت است و تعداد گردشگران در کم ترین تعداد ممکن هستند، اوایل اردیبهشت تا اواخر تابستان بهترین زمان برای شما است. در این مدت به دلیل شرجی شدن هوا، گردشگران خیلی کمی را در شهر می بینید. قیمت هتل ها و اقامتگاه های در این مدت کمتر خواهد بود. از طرفی تعطیلات عید و سه ماه تابستان بیشترین تعداد گردشگر را در شهر چابهار خواهید دید و قیمت اقامتگاه های این شهر بیشتر از همیشه است.

جاهای دیدنی و گردشگری شهر چابهار

جاذبه های تاریخی چابهار

جاهای تاریخی


• موزه محلی چابهار
این موزه دو طبقه است. در یکی از طبقات اشیا تاریخی که از شهر چابهار کشف شده را می بینید و در طبقه دیگر موزه مردم شناسی و اسناد و کتابهای تاریخی وجود دارد.
• مسجد جامع دزک
یکی از مساجد مهم دوره صفویه است که دیوار آن از خشت و گل و سقف آن از تنه درخت خرما،‌گز و کنار ساخته شده است.
• مسجد جامع تیس
یکی از قدیمی ترین مساجد ساخته شده در ایران است و قدمت آن به ۱۲۵۰ سال پیش برمیگردد.
• قلعه پیروز گت
قدمت آن به دوران اشکانیان و ساسانیان برمی‌گردد. تنها قسمت های باقی مانده از آن کشیک خانه و قراولخانه است.
• ساختمان تلگراف‌خانه
قدیمی ترین بنای مدرن بندر چابهار است که در دوره قاجار توسط انگلیسی ها ساخته شده است.

• روستای باستانی تیس

یکی از روستاهای تاریخی ایران است که در زمان هخامنشیان حیات و زندگی داشته است و بعد از هخامنشیان تبدیل به بندر شده بود.
• گورستان جن تیس
یکی از ترسناک ترین بخش های روستای تیس است که به گفته مردم محلی اجنه در آن دفن شده اند.

واسه سفر بریم یزد! مگه یزد چی داره؟ + فیلم

جاذبه های طبیعی چابهار

جاذبه طبیعی
• روستای درک
یکی از زیباترین روستاهای چابهار است که کویر و دریا را با هم دارد.
• جنگل های حرا
یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی ایران است. درختان این جنگل در دل آب فرو رفته اند.
• غارهای بان مسیتی
غارهای جذابی که در روستای تیس قرار دارد با نام غارهای «بان مسیتی» شناخته می‌شود. در کل سه غار هستند که یکی از آن ها طبیعی و دو تای دیگر دست کند هستند.
• درخت مکرزن
«مکرزن» نامی است که محلی ها روی درخت انجیر معابد گذاشته اند. قدمت آن بالای صد سال است و در نزدکی زیارتگاه قرار دارد. هنگامی که ساقه های این درخت به زمین نزدیکی می شود تبدیل به ریشه می گردد.
• کوه‌های مریخی
یکی از زیباترین مناطق طبیعی چابهار که در مسیر ۵۰ کیلومتری چابهار به روستای گواتر قرار دارد و شباهت آن به کوههای مریخ باعث شده که آن را به این نام بخوانند.
• تالاب لیپار
تنها تالاب صورتی رنگ در ایران است و جز ۴ تالاب صورتی در جهان به حساب می آید. در این تالاب می توانید پرندگان مختلفی مثل فلامینگو، تیهو، جیرفتی، عقاب دشتی، کشیم، چنگر را ببینید.
• کوه گل فشان
یکی از بزرگ ترین کوههای گل فشان در جهان در شهر چابهار قرار دارد. از چشمه های این کوه به جای آب، گل بیرون می آید. گل های این کوه خاصیت درمانی دارند و می توانید در آن حمام گل بگیرید.

قشم، کجا بریم خرید؟ | معرفی بهترین مراکز خرید قشم

هتل ها و محل های اقامت چابهار


در شهر چابهار هتل های مختلفی وجود دارند که قیمت آن ها با توجه به خدمات و امکاناتی که دارند متفاوت است. علاوه بر این خانه های محلی بسیاری در این شهر وجود دارند که می توانید در آن ها شب خود را به صبح برسانید. در ادامه با انواع مراکز اقامتی شهر چابهار آشنا می شویم:

هتل های شهر چابهار

هتل

• هتل لیپار
هتل لیپار یک هتل ۴ ستاره است که در نزدیکی ساحل چابهار قرار دارد. این هتل سه طبقه دارد. نمای بعضی از اتاق ها به سمت دریای عمان و بعضی دیگر به سمت باغ هتل است. غذاهای این هتل با کیفیت و متنوع است. از امکانات دیگر آن می توان به باشگاه بدنسازی، ‌استخر، سونا و سالن بیلیارد اشاره کرد.
• هتل لاله چابهار
یکی دیگر از هتل های معروف شهر چابهار،‌هتل لاله است. این هتل ۴ ستاره است و در دیگر شهرهای ایران نیز شعبه دارد. از امکانات موجود در آن می توان به رستوران،‌ کافی شاپ، استخر، سالن بدنسازی، سالن همایش و غرفه های تجاری اشاره کرد.
• هتل سپیده چابهار
یکی از هتل های دو ستاره شهر چابهار است که در خیابان فردوسی قرار دارد. در نزدیکی ساحل دریای عمان قرار دارد. ۵۰ اتاق برای پذیرش مسافران دارد. در زمان رزرو اتاق در هتل سپیده به این نکته دقت کنید که حداقل باید دو شب را در هتل بمانید.
• هتل شاهان
هتل شاهان یکی از هتل های ۴ ستاره شهر چابهار است که در خیابان مولوی قرار دارد. این هتل دو ساختمان مجزا دارد و ۵ اتاق دارد. موقعیت قرارگیری آن به گونه ای است که با رزرو اتاق های آن در کم ترین زمان ممکن به ساحل دریا دسترسی خواهید داشت.
• هتل ونوس
یکی از هتل های سه ستاره ساحلی در شهر چابهار هتل ونوس است. درنزدیکی دریا قرار دارد و کارکنان آن برخورد خوبی دارند. این هتل امکانات هتل های دیگر مثل سالن بدنسازی و ... را ندارد. اگر به دنبال یک هتل مقرون به صرفه هستید حتما در این هتل اتاق بگیرید.
• هتل آذین
یکی از هتل های خوب سه ستاره در شهر چابهار، ‌هتل آذین است. ساختمان این هتل دو طبقه است و ۲۲ اتاق برای پذیرایی از میمانان دارد. اگر دوست دارید هزینه کمتری را برای اقامت خود بپردازید حتما در این هتل اتاق بگیرید. هتل آذین در نزدیکی دریای واقع شده است.

اگه شمال اینجاهارو نرفتی؛ اصلا شمال نرفتی!!! + فیلم

مراکز خرید و بازارها چابهار

مرکز خرید
در شهر چابهار بازارها و مراکز خرید مختلفی وجود دارد که عمده محصولاتی که در آن ها به فروش می رسد کیف، کفش، پوشاک، صنایع دستی، عینک، پارچه، کاپشن و پالتو است. در ادامه با مراکز خرید این شهر آشنا می شویم:
بازار پردیس چابهار
یکی از مهم ترین مراکز خرید شهر چابهار، بازار پردیس است. در این مرکز خرید محصولات متنوعی به فروش می رسد. اگر قصد خرید کیف و کفش را دارد حتما به این مرکز سر بزنید.
بازار فردوس چابهار
اولین مرکز خرید مدرن در شهر چابهار است که می توان در آن محصولات مختلف و متنوعی را پیدا کرد. اگر قصد خرید انواع پارچه، کیف و کفش را دارید حتما به این مرکز خرید سر بزنید. در این مرکز خرید لوازم آشپزخانه، انواع خوراکی و لوازم آرایشی نیز به فروش می رسد. این مرکز خرید جنب اداره منطقه آزاد چابهار قرار دارد.
مجتمع تجاری صالحیار
مجتمع تجاری صالحیار یکی از معروف ترین بازارهای شهر چابهار است. در این بازار محصولات مختلفی به فروش می رسد. از پوشاک گرفته تا لوازم شکار، لوازم آرایشی، پتو و لوازم برقی. اگر به دنبال لباس های زنانه و مردانه، عینک یا لوازم آرایش هستید باید به طبقه دوم این مرکز تجاری بروید. برای دسترسی به این مرکز خرید باید به بلوار امام خمینی، به طرف کنارک، ۱۰ کیلومتری شهر چابهار، روبه روی مرکز خرید فردوس بروید.
بازار صدف چابهار
یکی از معروف ترین مراکز خرید شهر چابهار بازار صدف است. در این بازار محصولات لوکس و برند های معروف به فروش می رسد. اگر به دنبال خرید پوشاک زنانه و مردانه، کفش یا اجناسی نظیر چای، شکلات، لوازم خانه هستید حتما به این مرکز خرید سر بزنید. برای خرید از این مرکز باید به بلوار ریگی،‌ منطقه ازاد تجاری چابهار بروید.

بازار ابریشم چابهار
یکی از بازارهای محبوب شهر چابهار بازار ابریشم است. در این بازار می توانید محصولات متنوعی را ببینید و هر کدام را که خواستید بخرید. از محصولاتی که در این بازار به فروش می رسد می توان به لباس، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات صوتی و تصویری، ‌نقره و بدلیجات اشاره کرد. دراین مرکز خرید هایپرمارکت های مختلفی وجود دارد و می توانید نیازهای غذایی خودرا از آنجا برطرف کنید. برای دسترسی به آن باید به آدرس بلوار امام خمینی، مسر کنارک، ۱۰ کیلومتری بیرون شهر مراجعه کنید.
دکه بازار چابهار
یکی از قدیمی ترین مراکز خرید شهر چابهار دکه بازار است. دکه بازار به نام های دیگری مثل «بازار فجر» و «بازار سنتی» شناخته می شود. اگر لباس های محلی چابهار برایتان جذاب است و دوست دارید آن ها را خریداری کنید حتما به دکه بازار سر بزنید. در این بازار پارچه ها و لباس های سنتی و رنگارنگ محلی مختلفی را خواهید دید. اگر می خواهید سوغاتی بخرید،‌ محصولات متنوعی مثل زری دوزی، داروهای گیاهی، زیورآلات و حصیربافی را در این بازار پیدا خواهید کرد. علاوه بر این محصولات، برنج و ادویه های هندی با کیفیتی را در دکه بازار می بینید. برای دسترسی به این بازار سنتی باید به بلوار امام خمینی،‌خیابان فردوس بروید. بعد از پاساژ دوستخواه،‌ دکه بازار را خواهید دید.
بازار زن ها یا بازار مادر بزرگ ها
بخشی از بلوک بازار که مسقف نیست و حال و هوای سنتی دارد را بازار زن ها یا بازار مادربزرگ ها می نامند. در این بازار می توانید لباس های محلی بلوچی، ادویه جات و مواد خوراکی مثل تمبر هندی را خریداری کنید. این بازار در بلوار امام خمینی، خیابان فردوسی قرار دارد.

مرکز تجاری الماس

یکی از مراکز خوب چابهار مرکز تجاری الماس است. در این مرکز خرید پارچه های بلوچی، هندی به فروش می رسد. علاوه بر این می توانید مواد غذایی مختلفی را از مرکز تجاری الماس خریداری کنید. برای خرید محصولات این بازار باید به آدرس آن به نشانی بلوار امام خمینی، ‌به سمت کنارک، مقابل مجتمع تجاری پردیس مراجعه کنید.

غذاهای محلی چابهار

غذای محلی
یکی از بهترین تفریحاتی که می توانید در شهر چابهار امتحان کنید، ‌خوردن غذاهای محلی مختلف این شهراست. اگر در اقامتگاههای بومگردی چابهار اتاق بگیرید، می توانید از همان جا غذای محلی این شهر را سفارش دهید. در ادامه با مهم ترین غذاهای محلی شهر چابهار آشنا می شویم:
• بت ماش
بت ماش یکی از غذاهای پر انرژی و مقوی چابهار است که در فصل سرما پخته می شود. مهم ترین مواد اولیه ای که در پخت این غذا استفاده می شود، برنج، ماش و سبزیجات معطر است.
• تباهگ
تباهنگ از دو جز تشکیل می شود: ۱. گوشت خشک شده ای که با روش های سنتی جنوب کشور نمک سود می شود ۲. برنج. حتما باید این غذا را بچشید تا با مزه بی نظیر آن از نزدیک آشنا شوید.
• تخلان
یکی از غذاهای مقوی شهر چابهار است که از گندم، دنبه گوسفند و بره تشکیل شده است. این غذا به دلیل طبع گرمی که دارد بیشتر در فصل های سرد سال پخته می شود.
• تنورچه
یکی از غذاهای خوشمزه چابهار است که در تنور پخته می شود. برای پخت این غذا گوشت را یا به سیخ می کشند یا به شکل کامل در تنور کباب می کنند. برای بهتر کردن مزه آن از ادویه های جنوبی و هندوستانی استفاده می کنند. تنورچه را در کنار پلو یا به تنهایی سرو می کنند.
• کراهی میگو
یکی از معروف ترین غذاهای دریایی چابهار کراهی میگو است. برای پخت آن در ابتدا میگو را با پیاز تفت می دهند و سپس به آن گشنیز و ادویه های مخصوص اضافه می کنند و صبر می کنند تا دم بکشد. اگر از غذاهای دریایی خوشتان می آید حتما در سفر خود به چابهار کراهی میگو را امتحان کنید.
• پلو زعفرانی
یکی از خوش عطرترین پلوهایی که در شهر چابهار می پزند، پلو زعفرانی است. این غذا از مرغ، ‌برنج، زعفران، زیره، سیر، پیاز، فلفل دلمه و میخک درست می شود.

 خوراک خرما
یکی از خوراک های معروف چابهار خوراک خرما است. این غذا بسیار مقوی است. اگر مزه خرما برایتان دلچسب است حتما این خوراک را امتحان کنید.

معرفی آبشارهای مینیاتوری اسپی او لرستان + فیلم

نام بهترین رستوران های چابهار را در ادامه میبینیم:


• رستوران بلوچ
• رستورانبام چابهار
• غذای هندی دهلی دربار
• رستوران ساحلی خلیج چابهار
• رستوران شیش محل
• رستور ان دریایی براسان

• رستوران مکران
• ایرانویچ

منبع: کجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر