روستا | روستا های تهران

سفر یه روزه تو پاییز کجا بریم؟ | لیست 8 تا از روستاهای پاییزی اطراف تهران + عکس

در این مطلب از سایت ویکی گردی به معرفی 8 تا از روستا های خفن اطراف تهران برای سفر های پاییزی میپردازیم.

روستا
ویکی گردی:

ویکی گردی:اگه می خوای یه تفریح یه روز تو پاییزی بری حتما این روستا هارو تو لیست سفرت بذار. پاییز به خاطر هوای خوبی که دارد برای مسافرت مناسب است. اما خیلی‌ها به خاطر مشغله‌های کاری و درسی نمی‌توانند جای دوری را برای رفتن انتخاب کنندپس قطعا روستا های پاییزی یکی از بهترین گزینه ها هستن. این روستا ها فاصله زیادی از شهر ندارند. بنابراین خستگی راه هم وجود ندارد و می‌توانید از تمام مدتی که در سفر هستید لذت ببرید. این سفرها از نظر اقتصادی هم به‌صرفه هستند و زیاد توی خرج نمی‌افتید.

1- روستای آغشت

معرفی روستاهای اطراف تهران

یکی از این روستاهای تاریخی خوش آب و هوا و ییلاقی، آغشت (Aghasht) نام دارد که هزاران سال قبل از اسلام قدمت دارد. این روستا در بین دره سیبان و ورده واقع شده است که رودخانه گلین رود از آن میگذرد. گفته میشود که اولین ساکنین اوغشت، گبرها بوده اند. آغشت، در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ و 12 کیلومتری دهستان برغان و نزدیک به ییلاق کردان قرار دارد.

مناطق تفریحی لاکچری و ارزون تهران + عکس

این روستا با فاصله کمی که با تهران و البرز دارد به منطقه ییلاقی تبدیل شده است به طوری که برخی افراد در روستای آغشت، شروع به ویلا سازی کرده اند تا خودشان در آنجا اقامت دائم یا موقت داشته باشند یا دیگران بتوانند آنها را خریداری یا اجاره کنند.

2- روستای سنگان

معرفی روستاهای اطراف تهران

روستای سنگان یکی از چندین روستای بخش کن است که نسبت به روستاهای اطرافش مساحت بیشتری دارد. اگر از گروه کوه‌نوردان و صخره‌نوردان باشید، احتمالا روستای سنگان را به دو چیز می‌شناسید، یکی آبشار سنگان و دیگری قله پهنه حصار، البته هر دوی این‌ها را کمی جلوتر به شما معرفی می‌کنم.

شهرت روستای سنگان به همین جا ختم نمی‌شود. سنگان دو پدیده جالب دارد که در فهرست آثار ملی و طبیعی ایران ثبت شده است. یکی همین آبشار سنگان است که اسمش را بردم و یکی هم چناری هزارساله است که در امامزاده قاسم سنگان زندگی می‌کند.

بیا تو 1 دقیقه کل برج میلاد رو نشونت بدم + فیلم و عکس های دیدنی

محله‌های روستای سنگان

شاید برای گردشی یک‌روزه در روستای سنگان، دانستن نام محله‌های آن خیلی مهم نباشد. اما به‌خاطر معرفی جاذبه‌های دیدنی روستا، بد نیست کمی درباره بخش‌های مختلف سنگان حرف بزنیم. سنگان شش محله به اسم‌های سنگان پایین، سنگان میانی، سنگان بالا، باغ‌دره، دره‌تک و سنگان نو دارد. به سنگان پایین، ده پایین هم می‌گویند و قدیمی‌ترین محله روستا هم به ‌شمار می‌رود. ده میان یا میون‌محله و ده سر یا محله سر هم نام‌های دیگر سنگان میانی و بالایی هستند.

3- روستای کیگا

معرفی روستاهای اطراف تهران

روستای سنگی کیگا جز قدیمی ترین روستای های استان تهران است که افرادی که عاشق طبیعت هستند، در روز های تعطیل به این روستا سفر می کنند. دیگر دلیلی که مردم به این سمت می روند این است که در زمان قاجار و پهلوی، ساکنین تهران رسم داشتند، حتما از امامزاده داوود زیارت کنند.

مدرسه هری پاتر ایران را در50 کیلومتری تهران ببینید !

این روستا در استان تهران و در شمال غرب شهر تهران در جاده سولقان و جاده امامزاده داوود قرار دارد. جاده ۲۵ کیلومتری امامزاده داوود را باید طی کنید تا به روستای کیگا برسید. قبل از رسیدن به روستای کیگا، تپه سلام قرار دارد که از روی تپه می توانید امامزاده داوود را ببینید. روستای کیگا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. شایعاتی است که می‌گویند شب‌ها به این روستا نباید رفت. چون سردردهای پی‌درپی گریبان گیرتان خواهد شد.

4-روستای سولقان

روستا

روستای سولقان نزدیکترین روستا به تهران است. از خروجی جاده کن _ سولقان، تا روستای سولقان تنها ۸ کیلومتر است و به دلیل این فاصله اندک ، سولقان توانسته است مقام نزدیکترین روستا به تهران را از آن خود کند. از جاذبه های دیدنی سولقان ، می توان به رودخانه کن ، امامزاده نوربخش ، رستوران ها و سولقان و باغات زیبای این روستا اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم تا با هم گردشی در دنیای زیبای سولقان داشته باشیم ، چرا که این روستا از بهترین روستاهای گردشگری اطراف تهران است.

5 - روستای تالون

معرفی روستاهای اطراف تهران

روستای تالون یا طالون (Talun)، روستایی از توابع بخش کن شهرستان تهران واقع در استان تهران است. ساکنین تالون از دیرباز به زبان تاتی سخن می‌گویند. این روستا یکی از روستاهای زیبای دهستان سولقان است.

اطراف تهران روستاهای زیبا و خوش آب و هوای بسیاری وجود دارد که می توانند به عنوان مقصد سفر یکروزه انتخاب شوند. روستاهای سرسبز رندان و تالون با وجود نزدیکی به تهران، جزو ناشناخته ترین روستاهای زیبا و بکر کوهستان البرز می باشند. جاده مارپیچ رندان به تالون، از زیباترین و منظم ترین جاده های کوهستانی البرز محسوب می شود.

معرفی 3 تا از معروف‌ ترین تله کابین های ایران + عکس و آدرس

فاصله زمانی تهران از میدان اول شهر تا روستای رندان با ماشین سواری بیش از 40 دقیقه است. این مسیر تقریبا 25 کیلومتر است. فاصله زمانی روستای رندان تا روستای تالون نیز با ماشین سواری حدود 15 دقیقه است. این مسیر تقریبا 7 کیلومتر است.

6- روستای کن

معرفی روستاهای اطراف تهران

روستاهای کن و سولقان از روستاهای اطراف تهران هستند. به‌خاطر فاصله کم این روستا با شهر تهران، گردشگران زیادی برای تفریح به این منطقه می‌روند. در گذشته روستای کن تهران، جزء توابع ری بود؛ اما به‌مرور و به‌خاطر توسعه شهری به‌شکل منطقه‌ای جداگانه درآمد. این روستاها به کَن سولوقون هم معروف هستند. چشم‌اندازهای دیدنی و هوای خوب این روستا بهترین مکان برای پیوند با طبیعت است. روستای کن را از قدیمی‌ترین روستاهای تهران می‌شناسند که قدمت آن به 1400 سال می‌رسد. محله‌های بالان، میان ده، اسماعیلیون، دار قاضی و سرآسیاب بخشی از این روستا هستند. با رفتن به این منطقه می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دیدن کنید.

7- روستای برغان

معرفی روستاهای اطراف تهران

روستای برغان در دهستان برغان، بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان البرز واقع شده است و در دل کوه‌های البرز در ارتفاع ۱,۶۵۰ متری از سطح دریا، در میان کرج و هشتگرد قرار دارد. رونق صنعت گردشگری در این روستا به‌دلیل قرار گرفتن در مسیر کرج به‌سمت کردان است؛ البته نباید فراموش کرد که موقعیت جغرافیایی برغان در بین دو رود سنج و شاهرود نیز یکی از دلایل مهم توسعه این روستا به شمار می‌آید؛ رودهایی که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند و از کنار روستا عبور می‌کنند.

مختصات جغرافیایی برغان ۵۰ درجه و ۵۶ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی است. برغان در شمال غربی کرج قرار دارد و فاصله آن تا مرکز شهر کرج ۲۱ کیلومتر (حدود ۴۰ دقیقه رانندگی) است. این روستا با مرکز شهر تهران حدود ۶۸ کیلومتر (یک ساعت و نیم) فاصله دارد.

8- روستای میگون

معرفی روستاهای اطراف تهران

میگون کجاست ؟ یکی از دیدنی‌ترین مناطقی است که در استان تهران قرار دارد. هر چند بیشتر به روستاهای شمالی شباهت دارد. خصوصاً که اهالی آن به زبان مازندرانی صحبت می‌کنند. اگر بدانید میگون کجاست و چه جاذبه‌هایی دارد بدون شک سفر بعدی خود را به این روستا ترتیب خواهید داد. دره و غارهای هملون، رودخانه خروشان، هفت چشمه و … از جمله جاهای دیدنی میگون تهران به شمار می‌روند.

منبع: اتاقک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر