امکانات هتل ستاره | تعریف ستاره های هتل | علت رتبه بندی ستاره هتل

آشنایی با هتل ها و امکانات هتل ها با توجه به ستاره هایشان

اگه هنوز نمی دونین که رتبه رتبه بندی ستاره هتل ها بر چه اساسی هست حتما تا انتهای این مطلب از سایت ویکی گردی با ما همراه باشید تا از توضیحات مربوطه مطلع شوید.

هتل
ویکی گردی:

سیستم های رتبه بندی ستاره هتل ها گاهی ممکن است گیج کننده یا خودسرانه به نظر برسند. اما به طور سنتی توسط مهمانانی که به دنبال انتخاب بهترین محل اقامت هستند به آنها اعتماد می کنند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سیستم های رتبه بندی ستاره هتل بدانید - معنی آنها، نحوه عملکرد آنها و نحوه اعمال آنها در هتل برای شما آورده ایم. پس با ویکی گردی همراه باشید تا صفر تا صد دلیل رتبه بندی ستاره هتل ها را بدانید.

رتبه بندی ستاره هتل چیست؟

رتبه بندی ستاره های هتل یک شاخص بین المللی پذیرفته شده از کیفیت، تمیزی و استانداردهای هتل است. هرچه رتبه ستاره بالاتر باشد، انتظار بیشتری از هتل دارید، با هتل های یک ستاره که اقامتی بدون حاشیه را ارائه می دهند و یک هتل پنج ستاره یک تجربه لوکس بالا را ارائه می دهد.

قوانین رزرو هتل با صیغه‌ نامه + توضیحات

چرا یک سیستم رتبه بندی برای هتل ها مهم است؟

رتبه بندی ستاره هتل یک درجه بندی مستقل و عینی است، بنابراین یک سیستم قابل اعتماد است که به مهمانان کمک می کند درک کنند که هنگام اقامت در هتل چه انتظارات منطقی دارند.

درک مشترک در مورد کیفیت یک هتل همچنین مقایسه هتل ها و تصمیم گیری برای رزرو را برای مهمانان آسان تر می کند. برای مثال، مهمانان ممکن است بخواهند بفهمند کدام هتل پنج ستاره مقرون به صرفه تر است؟ یا اینکه آیا ارزش پرداخت هزینه اضافی برای یک هتل پنج ستاره در مقایسه با یک هتل سه ستاره را دارد. اطلاعات ستاره این مقایسه ها و تصمیم گیری ها را تسهیل می کند.

سیستم رتبه بندی ستاره هتل چگونه کار می کند؟

رتبه بندی ستاره ها معمولا از یک تا پنج است. تعداد بیشتری از ستاره ها با افزایش حس تجمل (و اغلب قیمت بیشتر) مطابقت دارد. این یک سیستم درجه بندی شده است، با پله هایی بین رتبه های پایین و بالا.

در استرالیا، رتبه بندی ستاره ها به شرح زیر است :

یک ستاره: امکانات بودجه ای که تمیز و امن هستند. مهمانان ممکن است بتوانند به خدمات یا امکانات مبتنی بر هزینه دسترسی داشته باشند.

دو ستاره: درخواست برای مسافران آگاه قیمت، خدمات و امکانات معمولاً محدود است.

سه ستاره: طیف وسیعی از امکانات موجود است که بیش از نیازهای اقامتی بالاتر از حد متوسط است. خدمات و طراحی از کیفیت خوبی برخوردار است.

چهار ستاره: این هتل ها با طیف وسیعی از امکانات، کیفیت طراحی برتر و خدمات عالی، تجربه ای لوکس را برای مهمانان ارائه می دهند.

پنج ستاره: میهمانان از طیف وسیعی از امکانات و خدمات جامع برخوردار هستند. ویژگی ها با توجه به جزئیات به خوبی طراحی شده اند. تجمل در تمام زمینه های عملیات هتل آشکار است.

گاهی اوقات، ممکن است در جایی که یک هتل بین درجه بندی ستاره ها قرار دارد، یک امتیاز نیم ستاره اضافه شود.

5 تا بهترین سایت های رزرو هتل در ایران

معیار ستاره های هتل در استاندارد آلمانی، هتل ها را بر اساس میزان امکانات آنها در پنج دسته قرار می دهد که بر مبنای تعداد ستاره هایی که به آنها داده می شود، امتیاز و دسته ی هتل ها مشخص می شود؛ این دسته بندی عبارتند از:

  • هتل های گردشگری یا توریست کلاس  (یک ستاره)
  • هتل های استاندارد یا استاندارد کلاس (دوستاره)
  • مجموعه هتل های اقامتی رفاهی یا کامفورت کلاس (سه ستاره)
  • هتل های درجه یک (First class) (چهار ستاره)
  • هتل های مجلل ( Luxury Class ) (پنج ستاره)

تقسیم بندی هتل ها بر اساس تعداد اتاق ها :

در این نوع تقسیم بندی مساحت هتل و تعداد اتاق ها مد نظر است که از این منظر هتل ها به انواع زیر تقسیم می شوند:

  •  هتل های کوچک: دارای کمتر از 25 اتاق
  •  هتل های متوسط: بین 25 تا 100 اتاق
  •  هتل های بزرگ: بین 100 تا 300 اتاق
  • هتل های بسیار بزرگ (Ground Hotel): دارای بیش از 300 اتاق

رتبه ستاره یک هتل چگونه تعیین می شود ؟

مهمترین ویژگی یک سیستم رتبه بندی ستاره این است که مستقل و عینی است - بنابراین یک هتل نمی تواند دارایی خود را خود رتبه بندی کند. مهمانان هنگام تصمیم گیری به رتبه بندی های بی طرفانه نیاز دارند.

معیارهای مورد استفاده برای رتبه بندی هتل ها شامل امکانات رفاهی، کیفیت ملک، تمیزی، خدمات غذایی، سرگرمی، منظره، تنوع اتاق، سهولت دسترسی، موقعیت مکانی و موارد دیگر است.

متأسفانه، هیچ سیستم رتبه بندی جهانی وجود ندارد، که می تواند برای مثال در مقایسه یک هتل پنج ستاره در ایالات متحده با هتلی در اروپا، سیستم را کمی گیج کند. با این حال، به شرطی که میهمانان هتل ها را مقایسه می کنند، به طور مستقل بر اساس معیارهای تعیین شده مورد قضاوت قرار می گیرند و بر اساس همان سیستم رتبه بندی، اطلاعاتی که ارائه می دهند برای کسانی که به دنبال رزرو محل اقامت هستند بسیار مفید است.

هتل پنج ستاره بودن به چه معناست ؟

از برج العرب نمادین در دبی گرفته تا پلازا در مرکز شهر منهتن، تا هتل تاریخی Westin Excelsior در رم، دسته هتل های پنج ستاره شامل برخی از مجلل ترین و مشهورترین هتل ها در سراسر جهان می شود.

خدمات، امکانات، معماری، طراحی و اثاثیه – همه چیز در مورد یک هتل پنج ستاره ممتاز و شخصی است. مهمانان تنها باید استراحت کنند و از راحتی و اسراف محیط اطراف خود لذت ببرند زیرا خدمات بی عیب و نقص هتل هر نیاز آنها را برآورده می کند و پیش بینی می کند.

حتی جزئیات کوچک نیز برای آنها ارائه شده است، از جمله مواردی مانند:

  • لوازم بهداشتی درجه یک
  • سرویس نوبت دهی شبانه
  • روپوش و دمپایی
  • تیم پزشکی آماده است
  •  تلویزیون هوشمند با خدمات پخش رایگان
  •  انتخاب روزنامه های روزانه
  •  نورپردازی اتاق شب
  • منوی بالش
  • سایه های بلوک
  • سرویس کنار استخر

برای رزرو هتل کدوم طبقه ها رو انتخاب کنیم؟

چهار نکته برای افزایش رتبه ستاره هتل

بالا بردن هتل خود به دسته ستاره های بعدی می تواند تقویت لازم را برای پر کردن اتاق های بیشتر با نرخ های بالاتر فراهم کند. اما چگونه می توان به آنجا رسید؟ در اینجا نکات برتر ما آمده است:

با مرجع صدور گواهی خود صحبت کنید - آنها می توانند معیارهایی را که بر اساس آنها تصمیم گرفته شده است و اینکه در کجا ممکن است بتوانید مواردی را برای پرش به سطح بعدی بهبود یا اضافه کنید، به شما بگویند.

تمیزی و راحتی را بهبود بخشید - اینها می توانند سرمایه گذاری های کم هزینه ای باشند که تفاوت زیادی در رضایت مهمان ایجاد می کنند.

برای هموارسازی و بهبود خدمات مشتری، فرآیندهای بهتری را در عملیات خود بسازید.

امکانات رفاهی را اضافه کنید - استخرها، سالن های ورزشی، گزینه های غذا خوردن، سرویس های پخش جریانی و چیزهای دیگر اغلب برای رتبه بندی ستاره ها بسیار مهم هستند.

منبع: بیتوته
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر