سال تحویل | مکان های مناسب سال تحویل

لحظه سال تحویل کجا بریم؟ | بهترین جاهای ایران برای شروع سال 1403

سال تحویل جدید برای هر ایرانی، لحظه‌ای به‌خصوص است و مکان‌های مذهبی و دیدنی برای برگزاری جشن نوروز، بهترین جا هستند.

حرم امام رضا
ویکی گردی:

معمولا زمان سال تحویل، خوب و پسندیده است در جاهایی باشیم که انرژی معنوی بیشتری دارند یا از تاریخچه فرهنگی غنی برخوردارند. از جمله شهرهایی که می‌توانید به آنجا سفر کنید و لحظه سال تحویل در مکان‌های معنوی باشید، مشهد و حرم امام رضا، قم و حضرت معصومه (س)، حرم شاه عبدالعظیم و ری، همچنین شیراز و شاه چراغ است. همچنین برای شهری مانند اصفهان، برنامه لحظه سال تحویل در فضای عمارت عالی قاپو و هتل عباسی، بهترین مکان برای شروع سال جدید است.

سال تحویل کجا باشیم بهتره؟

تهران سال تحویل کجا بریم؟

برای سال تحویل در تهران و شروع سال جدید، پارک آب و آتش، حرم مطهر امام خمینی، میدان آزادی، امامزاده صالح در تجریش و حرم شاه‌ عبدالعظیم حسنی در ری، مکان‌های پیشنهادی‌اند. اجتماع تهرانی‌ها و گردشگران نوروزی در ای مکان‌ها بیشتر از سایر نقاط کلان‌شهر تهران است.

مراسم‌های آیینی که قبل از سال تحویل برگزاری می‌شود، شامل مراسم با اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، شلیک توپ، نورافشانی و زمزمه دعای سال تحویل در کنار مردم است.

حرم امام رضا؛ میزبان بزرگترین اجتماع ایرانیان در نوروز

حال و هوای مشهد در آستانه رسیدن بهار، تماشایی است؛ به‌خصوص اگر در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) باشید. بزرگ‌ترین اجتماع نوروزی ایرانیان در صحن و سرای این حضرت رقم می‌خورد. در سال گذشته، همزمان با زمزمه دعای یا مقلب القلوب و الابصار، نزدیک به دو میلیون نفر در صحن، رواق و خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی حضور داشتند و ناب‌ترین لحظات‌شان را زیر سایه امام هشتم (ع) جشن گرفتند.

حرم امام رضا در شهر مشهد، بزرگترین مکان مذهبی ایران است. بارگاه ملکوتی امام رضا در عید باستانی نوروز، حالی روحانی دارد و سرشار از انرژی مثبت است. در شب سال نو، خیابان‌های منتهی به درب‌های ورودی این بارگاه، مملو از حضور زائرانی است که اولین ساعت‌های شروع سال جدیدشان را در صحن و سرای آن حضرت بوده‌اند. این توصیف را از زبان یک مشهدی می‌خوانید. تردد ماشین در اطراف حرم واقعا دشوار است و پیاده‌روی تا حرم، زمان کمتری را از شما خواهد گرفت.

حافظیه شیراز؛ دیدار لسان‌الغیب شیراز در لحظه تحویل سال

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم دیوان حافظ شیرازی پای ثابت همیشگی سفره‌های هفت‌سین است. لحظه تحویل سال نو در ایران، فرصتی جدید است برای اینکه شما به دیدار لسان‌الغیب شیراز بروید. مگر می‌شود که سال نو باشد و قید فال نیک حافظ شیرازی را به‌ همین راحتی‌ها زد؟ شهر شیراز با مردمان خونگرمش، بهترین مقصد برای سفر در عید نوروز و همچنین، برنامه تحویل سال 1403 در ایران است.

در اولین روز سال گذشته، حافظیه در لحظه تحویل سال میزبان بیشتر از 40 هزار نفر از علاقه‌مندان و مشتاقان به برنامه حافظ خوانی، نوروز خوانی، مناجات و تواشیح بود. روزهای شلوغ قبل از عید، بسیاری از ظرفیت‌های قطار و هواپیما برای مسافرها و گردشگران تکمیل شده و برای از دست ندادن فرصت سال تحویل و تعطیلات عید، تور شیراز مناسب‌ترین موقعیت‌ها را دراختیار مسافرها قرار می‌دهد.

آرامگاه فردوسی؛ تحویل سال نو در کنار بزرگان ادبیات و موسیقی

 اگر شلوغی خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا به دل‌تان نمی‌نشیند، آرامگاه فردوسی در شمالی‌ترین نقطه شهر مشهد، بهترین موقعیت را برای لحظات تحویل سال دارد.

آرامگاه فردوسی از زیباترین مقبره‌های ایران به حساب می‌آید و چیزی فراتر از یک آرامگاه ساده و معمولی است. لقب بزرگ‌ترین سراینده اشعار فارسی به فردوسی نسبت داده می‌شود و شهرتی جهانی دارد. بنای آرامگاه فردوسی، فراز و نشیب‌های تاریخی زیادی را از سر گذرانده و اکنون، خسرو آواز ایران هم در این مکان به خواب ابدی سپرده شده است. مطمئنا فضای شاعرانه و هنرمندانه آرامگاه فردوسی، لحظه سال تحویل متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته برایتان رقم می‌زند.

تخت جمشید؛ تحویل سال نو در کنار میراثی جهانی

تخت جمشید در سال 1402 با آمار ۲۶۱ هزار و ۴۹ نفر در صدر بیشترین بازدید عید نوروز قرار گرفت. در سال جدید هم پیش‌بینی می‌شود که این جای تاریخی، بهترین مکان برای لحظه سال تحویل 1403 است.

برای بازدید از تخت جمشید در لحظه تحویل سال باید راهی استان فارس و شهرستان مرودشت شوید. مرودشت در استان فارس یک شهر تاریخی به حساب می‌آید. این شهر به دلیل داشتن جاذبه‌های مختلف گردشگری، هرساله جزو پربازدیدترین شهرهای ایران است. بنای تاریخی تخت جمشید نمادی از شکوه و عظمت ایران در دوران باستان است. همچنین، این جای تاریخی، یکی از آثار ثبت شده میراث جهانی یونسکو بوده و در روزهای نزدیک به عید، بیشتر از هر زمان دیگری، میزبان مسافران و گردشگران نوروزی از شهرهای مختلف است.

منبع: تور گردان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر