پارک مینی ورلد ملایر | معرفی پارک مینی ورلد ملایر | اولین پارک مینیاتوری خاورمیانه

آثار تاریخی معروف کشور های جهان رو تو این پارک ایران ببین + عکس و ویدیو

در پارک مینی ورلد ملایر شما می توانید تمامی جاذبه های گردشگری در آن کشور یا حتی دیگر کشورهای جهان را مشاهده کنید و به قولی با یک تیر دو نشان بزنید.

پارک مینی ورلد همدان
ویکی گردی:

پارک مینی ورلد ملایر از شاخص‌ترین جاذبه‌های دیدنی غرب ایران و شهر ملایر است. جایی که به‌ راحتی با یک بازدید رایگان و چندساعته می‌توان تعداد چشمگیری از آثار تاریخی، معماری و هنری ایران و جهان را تماشا کرد. بناهای ساخته‌شده در پارک مینی ورلد ملایر تحت نظر اساتید خبره طراحی و معماری ایران شکل گرفته‌اند؛ بنابراین ناگفته پیداست که قرار است زیباترین و باشکوه‌ترین پارک خاورمیانه در نمایش جاذبه‌های گردشگری بین‌الملل را شاهد باشیم. در ادامه بیشتر از تاریخچه، جاهای دیدنی و بخش‌های پارک مینی ورلد ملایر استان همدان صحبت می‌کنیم.

پارک مینی ورلد ملایر کجاست؟

پارک مینی ورلد استان همدان اولین پارک مینی ورلد ساخته‌شده در خاورمیانه است. مینی ورلدها پارک‌هایی هستند که نمونه‌هایی از بناها و جاذبه‌های معروف دنیا را در ابعادی کوچک‌تر به نمایش می‌گذارند. به این ترتیب با بازدید چندساعته از یک مینی ورلد، با یک تیر چند نشان می‌زنید و از جاذبه‌های سرتاسر جهان دیدن می‌کنید. پارک مینی ورلد ملایر چهارمین پارک مینی ورلد ساخته‌شده در دنیاست. نمونه‌های قبلی این پارک در کشورهای ژاپن، بلژیک و چین راه‌اندازی شده‌اند.

بناهای ایرانی پارک مینی ورلد ملایر

تخت جمشید

تخت جمشید مهمترین اثر باستانی ایران در فاصله 60کیلومتری شرق شیراز بنا شده است. نام دیگر تخت جمشید پرسپولیس است که به معنای شهر پارسی است. از تخت جمشید با نام‌های پارسه و چهل منار نیز یاد می‌شود. این سازه در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و نمونه کوچکی از آن در پارک مینی ورلد ملایر پیاده‌سازی شده است.

دره ارواح، یکی از مکان های عجیب ایران + عکس

تخت جمشید

 

سربازان هخامنشی

 

آرامگاه حافظ از جاهای دیدنی شیراز است که در سال 1314 به دستور سرهنگ علی ریاضی و همکاری علی‌اصغر همت بازسازی شد. حافظیه شیراز در حقیقت طراحی‌اش را وامدار آندره گدار، معمار فرانسوی است که با هنرمندی خود، معماری دوران زندیه را در بنایی تازه‌تأسیس جای داده است.

پل ورسکپل ورسک سوادکوه در ارتفاع 110متری از دره‌کوه و مسیر راه‌آهن شمال-جنوب احداث شده است. این پل در واقع حلقه اتصال دو کوه بزرگ است که کار ساختش حدود 80 سال پیش در روستای ورسک از توابع سوادکوه مازندران، شروع شد. علت ساخت پل ورسک کمک‌رسانی به قوای روس در طول جنگ جهانی دوم عنوان شده است که در نتیجه آن پیروزی نیروهای متفین رقم خورد. به همین خاطر پل ورسک را با نام پل پیروزی نیز می‌شناسند.

سربازان هخامنشی

آرامگاه خیام

از جمله جاهای دیدنی نیشابور، آرامگاه خیام نیشابوری است. این آرامگاه مزار شاعر، منجم و ریاضی‌دان معروف ایرانی است که بر اساس طرحی از هوشن سیحون در سال 1342 بنا شد. معماری آرامگاه خیام به شکلی است که اندیشه‌ها و زندگی علمی خیام را به تصویر می‌کشد. از جمله ظرایف طراحی این بنا این است که گنبد آرامگاه به شکل ستاره‌ای پنج‌پر ساخته شده است که با قرارگرفتن در زیر گنبد آن، آسمان نیشابور را می‌توان به تمامی تماشا کرد.

آرامگاه خیام

سی و سه پل

همه ما از شاخصه‌های شهر اصفهان را وجود بنای تاریخی سی و سه پل می‌دانیم. این پل را که بر روی زاینده‌رود قرار دارد، الله‌وردی خان سردار نا‌م‌آور شاه عباس ساخته است.  مشهورترین علت نام‌گذاری این بنا به روایتی بر می‌گردد که تعداد حروف الفبای گرجی را 33 حرف می‌داند؛ بنابراین الله‌وردی‌خان این پل را با 33 دهانه ساخته است. دلیل دیگری را که برای این نام‌گذاری عنوان می‌کنند این است که عدد الهه آب یعنی آناهیتا 132 است. در ایران پل‌ها و بناهای بسیاری برای الهه آب ساخته شده است که پل سی و سه پل فقط یکی از این بناهاست.

5 تا از جاذبه‌ های کمتر شناخته شده سمنان

سی و سه پل

بناهای خارجی پارک مینی ورلد ملایر

برج کج پیزا

معروف‌ترین برج کج دنیا، برج پیزا ایتالیا است. این برج ارتفاعی معادل 55.86 متر دارد که در قرن دوازدهم میلادی در کنار کلیسای محلی شهر پیزای ایتالیا ساخته شد. حکایت کج‌بودن این برج از آن قرار است که زمان ساخت این برج و در حالی که تعداد طبقات آن به سه طبقه رسیده بود، ناگهان برج شروع به کج‌شدن کرد. بعد از این اتفاق ساخت برج تا یک قرن متوقف شد. تا اینکه در سال 1234 معمار دیگری ساخت برج را ادامه داد؛ اما باز هم نتوانست جلوی کج‌شدن بنا در طبقات بعدی را بگیرد. نهایتاً یک قرن دیگر هم تکمیل برج به تأخیر افتاد تا اینکه معمار جوانی ساخت این بنا را به اتمام رساند و ناقوس‌های برج را به آن اضافه کرد.

برج کج پیزا

برج ایفل

برج ایفل پاریس با ارتفاع 334متری از جاذبه‌های مشهور کشور فرانسه محسوب می‌شود. هدف از ساخت این برج گرامی‌داشت صدمین سالگرد پیروزی انقلاب فرانسه بود. برج ایفل فرانسه با استفاده از 18هزار و 38 قطعه و با کمک 2.5 میلیون پیچ و مهره فلزی بنا شده است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

تو این روستای ایران زندگی متوقف شده

برج ایفل

معبد پارتنون یونان

پریکلس، از سیاست‌مداران فرزانه و حکیم دوران شکوهمند تمدن یونان، معبد پارتنون را بنا نهاد. این معبد با هدف نیایش خدای آتنا، خدای خرد و خدای هنر و جنگ برپا شد.

معبد

منبع: الی گشت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر