غذاهای محلی کاشان | معرفی غذاهای محلی کاشان

کاشان بری و این غذاهارو نخوری باختی!!

اگر می‌خواهید به شهر گل و گلاب سفر کنید، بهتر است قبل از سفر با غذاهای محلی کاشان آشنا شوید، تا بتوانید انتخابی مناسب با ذائقتان را تجربه کنید.

غذاهای محلی کاشان
ویکی گردی:

آنچه در این گفتار سعی داریم برای شما بیان کنیم قسمت لذت‌بخش هر سفری یعنی چشیدن غذاهای محلی و سنتی مقصد است. غذاهای لذیذ شهر زیبای کاشان یکی از مطبوع‌ترین غذاهای ایرانی است. هر کس به شهر باستانی کاشان سفر می‌کند حتماً از غذاهای لذیذ این شهر می‌چشد و برای مدت‌ها طعم آن را با خود به همراه خواهد داشت. با ما در این سفر خوشمزه همراه باشید.

غذاهای محلی کاشان

گوشت لوبیای معروف کاشانی

یکی از غذاهای پر طرف‌دار و بسیار خوشمزه کاشانی، گوشت لوبیای لذیذ است. این غذای اصیل با گوشت، لوبیاسفید، ادویه‌جات مخصوص همچون زردچوبه و دارچین طبخ می‌شود.

این غذای سنتی و لذیذ پایه ثابت هیئت‌ها است، شهرت این غذای محلی کاشانی کمتر از شهر قیمه‌های محرمی نیست. این غذا به‌قدری خوشمزه است که اکثر کسانی که به کاشان سفر می‌کنند حتماً به دنبال خوردن آن هستند. اگر دنبال لذت‌بردن از این غذای سنتی هستید، سعی کنید به رستوران‌های قدیمی کاشان سر بزنید تا بتوانید طعم اصلی آن را بچشید و بهشتی شوید.

جالب است که بدانید این غذای خوش‌عطر بو دارای قدمتی نزدیک به ۴۰۰ سال است. اما حدود ۱۰۰ سال پیش، فردی به نام حاج رضا عشق‌آبادی، روش تازه‌ای  برای طبخ این غذا را به همگان معرفی کرد. او طی اقدامی جالب  نعناداغ، شیره و سرکه را نیز به طبخ این غذا اضافه کرد. او معتقد بود که گرمی شیره، سردی لوبیا را متعادل  می‌کند. با توجه میزان پروتئین موجود در این غذا، می‌توان از آن به عنوان یکی از وعده‌های غذایی بسیار مقوی یادکرد.

آبگوشتی با طعم به

معمولاً آبگوشت یکی از غذاهای پر طرف‌دار در ایران به‌حساب می‌آید، این غذای لذیذ و خوشمزه با نان سنگک و سبزی تازه بسیار دلچسب و خوشمزه است. در کاشان نوع خاصی از آبگوشت وجود دارد به نام آبگوشت به.

این غذای محلی کاشان بسیار خوشمزه و پر طرف‌دار است. طعم ترش آن با ذائقه بسیاری از افراد سازگار است.

در طبخ این غذای سنتی از گوشت، نخود، به، پیاز، رب یا آب انار استفاده می‌شود.

شفته انار با طعمی بی‌نظیر

یکی دیگر از غذاهای ناب و بی‌نظیر کاشان شفته انار است.

مواد اصلی این غذا گوشت چرخ‌کرده، ترخون، مرزه، نخودچی است. این غذا طبعی گرم دارد و برای فصل سرما بسیار مناسب است. شفته انار با گوشت قل‌قلی تهیه می‌شود.

شفته سماق

باز هم شفته اما با طعمی لذیذتر.

اگر عاشق کوفته هستید آن‌هم با طعمی ترش حتماً شفته سماق را میل کنید. همان‌طور که قبلاً گفته شد، پایه اصلی شفته گوشت چرخ‌کرده است. این غذا را معمولاً همراه با نان میل می‌کنند، اما در رستوران‌ها آن را همراه با پلو برایتان سرو  می‌کنند. جالب است که بدانید شفته سماق برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز بسیار مفید و مؤثر است. پیشنهاد می‌کنیم حتماً خودتان را از طعم بهشتی این غذای بی‌نظیر خودتان را محروم نکنید.

نخود آله کاشانی یا قیمه؟

یکی از غذاهای محلی کاشان، نخود آله است. اگر عاشق قیمه هستید پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفرتان به کاشان از این غذای لذیذ و خوشمزه تست کنید. نخود اله کاشانی طعمی شبیه به قیمه دارد با این تفاوت که در آن به جای لپه، از نخودی که خیسانده شده و پوستش جدا شده استفاده می‌کنند. بوی زعفران دم‌کرده در نخود آله شما را حتماً به سمت خود می‌کشاند. در تهیه این غذا از گوشت، پیاز، رب گوجه یا رب انار، ادویه‌جات مخصوص، پیاز و….استفاده می‌کنند.

رقابتی سخت بین قیمه و نخود آله در کاشان وجود دارد. هر کدام برای خود طرف‌داران زیادی را جذب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر