غذاهای محلی اصفهان | معرفی غذاهای محلی اصفهان | عکس غذاهای محلی اصفهان

معرفی پرطرفدار ترین غذاهای محلی اصفهان + عکس

اصفهان علاوه بر جاهای دیدنی و تاریخی‌ معروفش، دنیایی از غذاهای محلی را در خود جای داده است. با ما همراه باشید تا از پر طرفدار ترین غذاهای محلی اصفهان بهتون بگم.

غذاهای محلی اصفهان
ویکی گردی:

 در میان جاذبه‌های تاریخی اصفهان ، غذاهای محلی اصفهان هم با عطر و طمعی خاص، لذت سفر به این شهر را دو چندان می‌کنند. غذاهای محلی اصفهان بسیار لذیذ است و باید  برای یک بار هم که شده طعم غذاهای محلی اصفهان را بچشید. در ادامه با همراه شوید تا با دنیای لذیذ غذاهای محلی اصفهان بیشتر آشنا شوید.

1. قیمه ریزه

قیمه ریزه

یکی از معدود غذاهای محلی اصفهان که محبوبیت آن فقط به اصفهان محدود می‌شود، قیمه ریزه است. شباهت اصلی قیمه ریزه و قیمه معروف ایرانی در رب مایع و پیاز داغ به کار رفته در آن است. در تهیه این غذای سنتی اصفهانی از موادی مانند آرد نخودچی، گوشت گردن، نمک، نعناع خشک و سایر ادویه‌ها استفاده می‌شود. برای چشیدن طعم این غذای لذیذ به شما توصیه می‌کنیم از مناطق قدیمی اصفهان دیدن کنید، زیرا امروزه بسیاری از جوانان اصفهانی از وجود چنین غذایی اطلاعی ندارند.

بیا باهم غذاهای محلی شیراز رو ببینیم! + عکس

2. آش شوربای سبزی

آش شوربای سبزی

آش شوربای سبزی یک غذای سنتی اصفهانی است که البته در اقصی نقاط ایران طرفداران زیادی دارد. تفاوت بزرگ این سوپ سنتی با سایر سوپ‌ها این است که از کوفته‌های کوچک تهیه شده از گوشت چرخ کرده در این سوپ استفاده می‌شود که آن را از سایر سوپ‌ها متمایز می‌کند و طعم و عطری لذیذ به آن می‌بخشد. به جرات می‌توان گفت که این سوپ از در دسترس‌ترین غذاهایی است که می‌توان آن را در اکثر سفره‌خانه‌های قدیمی اصفهان تهیه کرد.

 

3. بریانی 

بریانی

بریانی معروف‌ترین غذاهای محلی اصفهان است، کمتر کسی پیدا می‌شود که به اصفهان برود و بریانی‌ را امتحان نکند. این غذا به قدری محبوب است که نه تنها اصفهانی‌ها بلکه تمام مردم ایران با آن آشنا هستند. این غذا با موادی مانند گوشت، پیاز، نعناع خشک، دارچین، روغن و زعفران درست می‌شود و در اصفهان با مقداری جگر سفید خرد شده و آبگوشت همراه با نان سنگک، کره سرد و ریحان سرو خواهد شد. بریانی حاج محمود شفاعت از قدیمی‌ترین بریانی‌های اصفهان است که از سال 1284 این غذای اصیل را طبخ می‌کند.

معرفی 6 تا از غذاهای محلی معروف قشم + عکس

4. حلیم بادمجان

حلیم بادمجان

به جرات می‌توان گفت که حلیم بادمجان گل سرسبد تمام غذاهای محلی اصفهان است، زیرا این غذای لذیذ در گذشته به عنوان غذای مجلسی شناخته می‌شد و البته در اقصی نقاط کشور به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود.

مواد لازم برای پخت حلیم بادمجان گوشت، برنج، بادمجان، نعناع تند، نمک و فلفل است. گفتنی است که گوشتی که در دستور اصیل استفاده می‌شود گوشت گردن گوسفند است. بهترین حلیم بادمجان دنیا که طعم بی‌نظیری دارد را می‌توانید در سفره‌خانه‌های سنتی معروف اصفهان به ویژه سفره‌خانه‌های اطراف میدان نقش جهان پیدا کنید.

رفتیم کیش غذا چی بخوریم؟ | معرفی غذاهای محلی کیش + عکس

5. ماش و قمری

ماش و قمری

ماش و قمری یکی از غذاهای سنتی اصفهان است، اما این غذا را در همه رستوران‌های شهر پیدا نمی‌کنید و باید به دنبال رستوران‌های سنتی باشید. این غذای سنتی اصفهان با ترکیب کلم قمری، گوشت و ماش درست می‌شود.

معرفی غذاهای محلی کاشان‌

6. خوراک گوشت لوبیا

گوشت لوبیا

خوراک گوشت لوبیا یکی از غذای لذیذ محلی اصفهان محسوب می‌شود. مواد لازم برای تهیه این غذا حبوبات، گوشت، تره فرنگی، جعفری، شنبلیله، لوبیا چشم بلبلی، برنج، پیاز و ادویه است. این غذای خوشمزه با ترشی، سبزیجات و نان تازه سرو می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر