غذاهای محلی قشم | معرفی غذاهای محلی قشم

معرفی 6 تا از غذاهای محلی معروف قشم + عکس

غذاهای محلی قشم بسیار متنوع هستند و به دلیل نزدیکی بیش از حد به دریا، سفره‌های این مردم با غذاهای دریایی پر می‌شود. در ادامه پرطرفدار ترین غذاهای محلی قشم رو بهتون معرفی میکنم.

غذاهای محلی قشم
ویکی گردی:

در جنوب کشور، غذاهای محلی قشم بسیار پرطرفدار است. جزیره قشم از جزایر زیبای جنوبی ایران است که غذاهای خوش مزه و لذیذ مخصوص خود را دارد. قشمی ها ادویه های خوش عطر و بو را هنگام طبخ ماهی به کار می برند که طعم غذاهای محلی قشم را متفاوت و لذیذ می کند که به راحتی نمی توان از کنار آن ها رد شد. بازار طبخ غذاهای دریایی در قشم گرم شده و عاشقان غذاهای دریایی را به خود جذب کرده است. با ویکی گردی همراه باشید تا از خوشمزه ترین غذاهای محلی قشم بهتون بگم.

 

در انتهای خبر ویدئو ای از معرفی غذاهای محلی قشم براتون گذاشتیم. حتما ببینید و نظرتون رو برامون کامنت کنید.

خوشمزه ترین غذاهای محلی قشم

قشم غذاهای محلی متنوعی دارد و از قدیم الایام زنان این جزیره غذاهای خوش طعم به خصوص غذاهای دریایی طبخ می کردند. سعی کنید در سفر به جزیره قشم با تور مسافرتی این غذاهای محلی را تست کنید.

رفتیم کیش غذا چی بخوریم؟ | معرفی غذاهای محلی کیش + عکس

1. کلمبا از غذاهای محلی قشم 

کلمبا

کلمبا یکی از غذاهای محلی قشم است که حاوی گندم، ماهی، سبزیجات (گشنیز خرد شده و شوید) است. برای تهیه این غذا، مردم محلی جزیره گندم را در آب می جوشانند و همزمان ماهی را جداگانه با زردچوبه و نمک می جوشانند. ماهی را تا جایی می‌پزند که استخوان آن را به راحتی جدا کنند. سپس گوشت ماهی را با سبزیجات مخلوط کرده و به مخلوط گندم در حال جوش اضافه می‌کنند. بعد از چند ساعت مخلوط را می‌پزند و در نهایت با نان محلی سرو می‌کنند. به طور سنتی، ساکنان جزیره، کلمبا را با روغن حیوانی درست می‌کنند، که در زبان محلی «جونون» (روغن خوب) نامیده می‌شود.

2. ماهی کبابی

ماهی کبابی

ماهی برشته یا کبابی یکی از غذاهای محلی قشم است. اگرچه ماهی کبابی کاملا ساده به نظر می‌رسد، اما ادویه‌های خاص و گیاهان معطر طعم بی‌نظیری به این غذا می‌بخشد. معمولاً ماهی مورد استفاده در این غذا سنگسر یا سرخو است. در یکی از سبک‌های پخت این غذا، شکم ماهی را خالی می‌کنند و با پیاز، ادویه و سبزی معطر پر می‌کنند. در نهایت مردم محلی ماهی را روی شعله گاز یا زغال کباب می کنند. به طور سنتی خرما دسری است که با ماهی کباب سرو می‌شود.

چندش ترین غذا های دنیا که تاحالا ندیدی! + فیلم

3.  پودینی کوسه از غذاهای محلی پرطرفدار قشم 

پودینی کوسه

 پودینی کوسه یکی دیگر از غذاهای محلی قشم است که با گوشت کوسه یا ماهی درست می‌شود. تقریباً در منوی تمام رستوران‌های جزیره می‌توانید این غذا را پیدا کنید. برای درست کردن پودینی کوسه، ابتدا گوشت کوسه را با مقداری نمک و زردچوبه و سایر ادویه‌ها می جوشانند. سپس آن را با سبزی‌های معطر، پیاز، سیر، رب گوجه فرنگی، لیموی خشک و ادویه جات تفت می‌دهند.گاهی مردم محلی این غذا را با «سفره ماهی» (ماهی پهن یا تخت ماهی) طبخ می‌کنند.

4. مهیاوه

مهیاوه

مهیاوه که مهوه یا مهیابه نیز نامیده می‌شود، یک غذای سنتی جزیره قشم است که به عنوان پیش غذای تند سرو می‌شود. این غذای محلی در دیگر شهرهای جنوبی مانند لارستان و جهرم نیز خورده می‌شود. مردم محلی برای درست کردن مهیاوه ماهی‌های کوچک مانند ساردین را زیر آفتاب خشک می‌کنند. سپس ماهی‌های خشک شده را له کرده و با گشنیز، گندم، جو، خردل، زردچوبه و فلفل مخلوط می‌کنند. در نهایت این مواد را با آب و نمک مخلوط کرده و به مدت ۲۰ تا ۳۰ روز در ظرف مخصوصی که در معرض نور خورشید قرار دارد، می‌گذارند. به طور سنتی مهیاوه را با نان محلی خورده می‌شود.

معرفی 8 غذای لذیذ و پرطرفدار شمالی + عکس

5. هواری از غذاهای محلی قشم 

هواری

هواری یکی از بهترین غذاهای محلی قشم است. برای درست کردن این غذای خوشمزه ابتدا پیاز را با گیاهانی مانند گشنیز، شوید، شنبلیله و سیر در روغن سرخ می‌کنند. سپس ماهی را به سبزی‌ها اضافه می‌کنند تا با فلفل، ادویه و زردچوبه سرخ شود. پس از سرخ شدن کامل ماهی، برنج از قبل خیس شده را به مواد اضافه می‌کنند تا همه چیز کاملا پخته شود.

6. برنج دیشو

برنج دیشو

برای درست کردن این غذای خوشمزه، شیره خرما را در آب حل می‌کنند تا رقیق شود. سپس روی حرارت می‌گذارند تا بجوشد. پس از آن برنج را در این محلول می‌ریزند تا در آب بجوشد و تبخیر شود تا برنج دم بکشد. این برنج با ماهی کبابی خورده می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر