ترسناک ترین جزیره جهان | جزیره عروسک های مکزیک | ماجرای جزیره عروسک ها

جزیره مرموزی که در آن عروسک ها را حلق آویز کرده اند! + عکس های وحشتناک

در ادامه این مطلب با ویکی گردی همراه شوید تا با هم به جزیره عروسک‌ ها سفر کنیم و ماجرای اصلی جزیره عروسک‌ ها بخوانیم.

جزیره عروسک های مکزیک
ویکی گردی:

جزیره عروسک‌ ها یکی از ترسناک ترین مکان های دنیا است. اگر به ژانر وحشت علاقه دارید و حتی مقاصد سفرتان را هم بر همین اساس انتخاب می‌ کنید، یکی از جذاب‌ ترین جاذبه‌ های گردشگری که می‌ توانید در لیست بازدیدهای خود قرار دهید؛ جزیره عروسک‌ ها است. جزیره عروسک‌ ها در کشور مکزیک قرار دارد و زمانی که وارد آن می‌ شوید انگار در جنگل رازآلودی قدم گذاشته‌اید که داخلش شخصیت‌ های زنده عروسکی زندگی می‌ کنند.

جزیره عروسک های مکزیک

این عروسک‌ها در اندازه‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های متفاوتی به درختان آویزان شده‌اند. برخی از آنها را به طرز وحشتناکی حلق‌آویز کرده‌اند و برخی هم چشم و دست و پا ندارند. چنین منظره‌ای ترس را در دل بازدیدکنندگان بیشتر می‌کنید.

مکان های عجیب دنیا که حیرت زدت میکنن! + عکس

جزیره عروسک های مکزیک

همه چیز درباره جزیره عروسک‌ ها در مکزیک

جزیره عروسک‌ها در یک شبکه گسترده از آبراه‌ها در جنوب مکزیکوسیتی قرار گرفته است و داستان شکل‌گیری آن به یکی از افسانه‌های قدیمی این منطقه باز می‌گردد. براساس این افسانه، حدود نیم قرن پیش، دختربچه‌ فقیری در آب‌های اطراف این جزیره غرق می‌شود و جسدش را مردی به نام خولیان سانتانا بارارا پیدا می‌کند. دختربچه درحالی غرق شده بود که عروسکش را هنوز همراه خود داشت.

جزیره عروسک های مکزیک

خولیان به دور از خانواده خود تنها در یک جنگل زندگی می‌کرد. زمانی که جسد دختربچه و عروسکش را پیدا کرد، به احترام روح او عروسکش را تکه پاره کرد و به درخت آویزان نمود تا روح شیطانی که دختربچه را اذیت می‌کرد، در عروسک رسوخ کند و نتوانید به او آسیب برساند. خولیان که یک مرد زاهد و گوشه نشین بود اعتقاد داشت روح دختربچه با روح شیطان ترکیب شده و برای اینکه از خودش و روح دختر در برابر شیطان محافظت کند، به این راهکار روی آورد.

شهری که در آن مرگ و خاکسپاری ممنوع شده است + عکس

جزیره عروسک های مکزیک

عروسک ‌های دیگر چگونه به جزیره عروسک‌ها اضافه شدند؟

خولیان که کاملا باور داشت روح شیطانی را به تسخیر عروسک درآورده، برای اینکه آرامش بیشتر به دختربچه بدهد عروسک‌های بیشتری را به درختان جنگ آویزان کرد. این مرد عروسک‌ها را از کانال‌های اطراف جزیره پیدا می‌کرد.

جزیره عروسک های مکزیک

معمولا عروسک‌هایی که توسط این مرد به درخت‌ها آویزان می‌شد، بدون دست و پا و چشم بودند. البته خولیان این کار را با عروسک‌ها نمی‌کرد بلکه فقط آنها را به همان شکل و قیافه‌‎ای که بودند، آویزان می‌کرد. برخی از عروسک‌هایی که سالم بودند هم با مرور زمان توسط نور آفتاب، باد و باران خراب شدند.

5 مکان ممنوعه جهان که آرزو می‌ کنید کاش می‌ توانستید ببینید

اتفاقات طبیعی شکل ظاهری این عروسک‌ها را ترسناک‌تر کرده است و باعث شده گردشگران و بومیان داستان‌های ترسناکی درباره جزیره عروسک‌ها بسازند. اما داستان واقعی همان بود که در بالا برایتان تعریف کردیم. سرگذشت خولیان هم درست شبیه به دختربچه شد. او 50 سال پس از این اتفاق، در همان جزیره، دقیقا همان جایی که دختر بچه غرق شده بود، غرق شد. به نظرشما روح دختربچه فقیر و خولیتم هنوز هم در جزیره سرگردان هستند؟

جزیره عروسک های مکزیک

جزیره عروسک‌ها چه زمانی مشهور شد؟

در سال 1943 یک کارگردان مکزیکی به نام امیلیو فرناندز، از این جزیره برای لوکیشن یک فیلم استفاده کرد و از آن پس جزیره عروسک‌ها و داستان عجیب آن در جهان مشهور شد. پس از مرگ خولیان زمانی که جزیره دیگر به یک مقصد گردشگری تبدیل شده بود؛ خانواده این مرد گوشه نشین به عموم اجازه بازدید از جزیره را دارند.

در این مکان به جز عروسک‌های ترسناک آویزان شده از درخت، سه کلبه و یک موزه کوچک هم وجود دارد که در آن مقالاتی درباره جزیره از روزنامه‌های محلی را می‌توانید ببینید. بیشتر قایقرانان حاضرند گردشگران را از مکزیکو سیتی به جزیره برسانند اما برخی هم به دلیل خرافات موجود درباره این مکان، از این کار امتناع می‌کنند. از داستان جزیره عروسک‌ها در فیلم و سریال‌های زیادی از جمله ماجراهای روح، لور و... استفاده شده است.

جزیره عروسک های مکزیک

داستان جزیره عروسک‌ها حقیقت دارد؟

جزیره عروسک‌ها در حال حاضر یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان است که داستانش آن را ترسناک‌تر هم می‌کند. اگرچه این داستان حقیقت دارد و واقعا گوشه نشینی به نام خولیان که خانواده زن و بچه خود را رها کرده و به تنهایی در جنگل زندگی می‌کرده؛ به‌خاطر مراقبت از خود در برابر شیطان و روح‌‎های شیطانی عروسک‌هایی را به درخت آویزان کرده است اما نمی‌توان درباره سلامت روان این شخص و اینکه آیا واقعا روح‌های تسخیر شده‌ای وجود داشته‌اند یا نه هیچگونه نظری دارد.

شهر اسرار آمیزی که 10 هزار ساله زیر آب دفن شده + عکس

جزیره عروسک های مکزیک

روایت‌های دیگر درباره جزیره عروسک‌ ها

داستان خولیان تنها روایت موجود درباره این جزیره نیست اما معتبرترینشان است. در یک روایت دیگر این مرد دختربچه را در حال غرق شدن در کانال‌های اطراف دیده است اما از آنجایی که موفق به نجات او نشده، برای آرامش خاطرش تصمیم به سخیر روح‌های شیطانی توسط عروسک‌ها شده است. به نظر می‌رسد روایت خولیان و دختر بچه غرق شده تنها داستان ترسناک مربوط به جزیره عروسک‌ها نیست.

محلی‌ها معتقدند زمانی که جزیره را مه فرا می‌گیرد؛ زن گریان در جزیره ظاهر می‌شود و شروع آه و ناله می‌کند. به نظر می‌رسد این زن در قدیم فرزندانش را کشته با مردی که عاشقش بوده ازدوا کند. در نهایت او موفق به ازدواج با مرد نمی‌شود و خودش را هم می‌کشد. از آن پس روح او در جزیره سرگردان مانده است.

جزیره عروسک های مکزیک

دسترسی به جزیره عروسک‌ها

برای رسیدن به جزیره عروسک‌ها باید یک مسیر دریایی دو ساعته را با قایق طی کنید. این مسیر بسیار سرسبز و زیباست و اگر بدون اینکه از داستان جزیره چیزی بدانید، اتفاقی سر از این مسیر در آورده باشید، به هیچ‌عنوان حدس نخواهید زد که چه چیزی انتظارتان را می‌‌کشد. برای رفتن به این جزیره باید ابتدا خود را به کشور مکزیک برسانید و از مکزیکوسیتی با قایق راهی جزیره شوید. قایق‌های مشخصی در مکزیکوسیتی وجود ندارند که شما را به جزیره عروسک‌ها برسانند و بنابراین باید خودتان با قایقران‌ها به توافق برسید.

تو این جزیره آفریقا شیرازی ها زندگی می کنند! + فیلم

جزیره عروسک های مکزیک

ترسناک‌ترین جزیره جهان

در این مقاله یکی از ترسناک‌ترین جزایر جهان یعنی جزیره عروسک را به شما معرفی نمودیم و داستان تبدیل شدنش به حالت امروزی را هم برایتان تعریف کردیم. اگر گذرتان به کشور مکزیک خورد حتی زمانی را برای بازدید از این جاذبه ترسناک که حال و هوای آنابل را به شما خواهد داد کنار بگذارید. اما باید صبح راهی جزیره شوید و تا قبل از غروب آفتاب بازگردید. اگر به شناخت جاذبه‌های ترسناک علاقه دارید پیشنهاد می‌شود مقاله جزایر متروکه جهان را نیز بخوانید.

جزیره عروسک های مکزیک

منبع: لحظه آخر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر