قبرستان سفید چاه | معرفی قبرستان سفید چاه | عکس های قبرستان سفید چاه

قبرستان تاریخی سفید چاه، اولین گورستان مرموز ایران + عکس

در این بخش از ویکی گردی، شما را با یکی از مرموزترین و در عین حال ترسناک ترین مکان های ایران به نام قبرستان سفید چاه آشنا می کنیم.

قبرستان سفید چاه
ویکی گردی:

در استان مازندران و در شهر بهشهر، در روستای سفیدچاه، گورستانی به نام قبرستان سفید چاه در انتظار شماست که بسیار پر رمز و راز است. قبرستان سفید چاه به نام خود روستا خوانده می‌شود و نیز به گورستان سپید نیز معروف است که عده ای عقیده دارند وجود خاک سپید دلیل انتخاب این اسم بوده است. قبرستان سفید چاه مربوط به زمان تیموریان است و حتی به عنوان اولین گورستان ایران نیز نام برده شده است.

در این روستا رسم بر این بود که سنگ قبر مردگان را بر اساس شغل آنها حکاکی می‌کردند. در این منطقه کسی را پیدا نمی کنید که از داستان های شگفت انگیز گورستان تاریخی این روستا نشنیده باشد. مردم گلوگاه از ۵۰ پارچه آبادی دور و اطراف، مرده‌های خود را به این گورستان می‌آورند، چراکه معتقدند که خاک سفید اینجا مردگانشان را نمی پوشاند.

ویلای ارواح کلاردشت کجاست؟ | ماجرای ویلای ارواح کلاردشت چیه؟ + عکس

قبرستان سفید چاه

از مهمترین کسانی که در این گورستان دفن شده‌اند می توان ۳ نواده امام موسی بن جعفر(ع)، ابراهیم(ع)، منصور(ع) و عبدالرحمان(ع) که از ظلم و جور خلفای مستبد فراری شدند را نام برد. از جمله دیدنی‌های مقبره این ۳ تن، صندوقچه‌ای چوبی است که اهالی روستا از آن محافظت می‌کنند. در ادامه، تصاویر دیگری از این گورستان مرموز را باهم می‌بینیم.

جاهای دیدنی بابلسر، نگین استان مازندران رو اینجا معرفی کردم + عکس

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه

قبرستان سفید چاه

 

منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر