اقامتگاه | معرفی اقامتگاه | اقامتگاه های پرطرفدار ایران

معرفی 4 تا از خاص ترین اقامتگاه های ایران + عکس

اقامتگاه های بومگردی برای علاقه‌مندان به سفر از بهترین گزینه‌های اقامت هستند. در ادامه اقامتگاه های بومگردی پرطرفدار ایران رو بهتون معرفی می کنیم.

معرفی اقامتگاه
ویکی گردی:

در سال‌های اخیر توجه گردشگران زیادی به سفرهای بومگردی و اقامتگاه هاجلب شده است. زیباترین اقامتگاه های بومگردی ایران در حال حاضر بخشی از جاذبه‌های گردشگری در نواحی مختلف و بهترین انتخاب‌ها برای اقامت در نزدیکی جاهای دیدنی ایران هستند که امکان تجربه اقامت در دل طبیعت زیبا و کسب آرامشی دلپذیر را برای مسافران فراهم می‌کنند. با ویکی گردی همراه باشید تا بهترین  اقامتگاه های بومگردی ایران رو بهتون معرفی کنم.

معرفی اقامتگاه های پرطرفدار ایران

1. مجموعه پازارلند، اقامتگاه لوله‌ای و شناور؛ بوشهر

مجموعه پازارلند، اقامتگاه لوله‌ای و شناور

مجموعه گردشگری پازارلند (پازارگاد) در روستای شیرینو شهرستان عسلویه است که اقامتگاه‌ های خاص و جالبی در آن ساخته شده که از جمله آن‌ها اقامتگاه‌‌های لوله‌ای شکل به نام ویولا، اقامتگاه‌های چوبی شناور و اقامتگاه‌های سیمانی شبیه به کلبه اسکیموها هستند. این مجموعه، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صنعت پتروشیمی است که برای اقامت در آن‌ها باید یا جزئی از پرسنل آنها باشید یا مجوز اقامت بگیرید. 

ماجرای گنبد های رنگی جزیره هرمز

در روستای «شیرینو» جایی که تنها با نام پتروشیمی و سازه‌های بزرگ نفتی و کارکنان پارس جنوبی آن را می‌شناسند، سرمایه گذاران از لوله‌های بزرگ صنعتی GRP استفاده کرده‌اند. این ۲۱ لوله زمانی به عنوان ضایعات صنعتی روی دست پتروشیمی مانده بود تا اینکه به اینجا آورده شده و با تغییراتی درون آن‌ها به مرکز اقامتی با همه امکانات مورد نیاز مسافر تبدیل شدند. اسم این اقامتگاه‌های لوله‌ای را «ویولا» گذاشته‌اند.

کمی آن طرف‌تر از ویولاها، کلبه‌های درختی وجود دارد که گردشگران و مسافران از آن بالا رفته و چای و غذا سفارش می‌دهند، یا اگر خواستند به سبک اسکیموها داخل اقامتگاه‌ها می‌شوند. ایده اولیه این اقامتگاه‌ها چادرهای ترکمنی بود، اما بعدها به تقلید از کلبه اسکیموها تغییر شکل پیدا کرد.

جالب‌تر از آنها اقامت روی آب است. شناورهایی که در واقع یک کلبه چوبی هستند و روی آب به آرامی حرکت می‌کنند این اقامتگاه‌ها هیچ امکاناتی کمتر از یک هتل ندارند با این تفاوت که در طول چند ساعت تغییر مکان می‌دهند.

آدرس اقامتگاه پازارلند: استان بوشهر، بندر کنگان ، بندر شیرینو

 

2. هتل سنتی قلعه‌گنج، کپرنشینی با سبک لوکس؛ سیستان و بلوچستان

هتل سنتی قلعه‌گنج، کپرنشینی با سبک لوکس

نوع دیگری از اقامتگاه، برگرفته از فرهنگ ساخت خانه در شهرهای کویری است. شهرستان قلعه گنج یکی از اولین‌ها در ایجاد اقامتگاه سنتی کپری بود. ایجاد هتل سنتی کپری با استفاده از طرح خانه‌های کپری همان منطقه، ایده‌ای بود که با استقبال مواجه شد. این اتاق‌ها دقیقاً با مصالحی که مردم برای ساخت کپر استفاده می‌کردند، یعنی حصیر و آجر و… ساخته شده است با این تفاوت که به آن یک کپر کوچک به عنوان حمام و دستشویی هم اضافه کردند. این مجموعه نیز اگر چه از معماری کپر ساخته شده ولی یکی از گران‌ترین اقامتگاه‌ها برای گردشگران به حساب می‌آید.

اطلاعات اقامتگاه پرویز قشم + عکس

حالا در خیلی از شهرهای دیگر از این نوع کپرها در حال ساخته شدن است. مانند استان سیستان و بلوچستان که با استفاده از حصیر نخل، سیمان یا آجر کپر اقامتی می‌سازند. چون هم زیباست هم مصالح کمتری برای ساخت می‌خواهد و هم تجربه متفاوت‌تری به ارمغان می‌آورند.

آدرس هتل سنتی قلعه‌گنج: کرمان، جاده منوجان، قلعه گنج 

 

3. اقامتگاه بارین شمشک، هتلی به سبک اسکیموها؛ تهران

اقامتگاه بارین شمشک

از تصاویر زیر طراحی ویژه این اقامتگاه مشخص است. اقامتگاه بارین شمشک به سبک اسکیموهای قطب ساخته شده و قرار گرفتنش در دل کوه و میان برف، همخوانی جالبی با محیط ایجاد کرده. ایده این هتل از بلوک‌های یخی کلبه‌های اسکیموها گرفته شده است و سعی شده با طراحی خاص، یادآور آن اقامتگاه‌ها باشد. این طراحی خاص، فقط به فضای بیرونی محدود نمی‌شود و داخل آن هم دربرمی‌گیرد. این اقامتگاه به صورت سالیانه، اجاره داده می‌شود و کاربردش مانند سایر اقامتگاه‌ها نیست.: 

آدرس اقامتگاه بارین شمشک: تهران، دربندسر

 

4. اقامتگاه بومگردی سرای آرین در هرمز

اقامتگاه بومگردی سرای آرین

اقامتگاه بومگردی سرای آرین در زمستان سال ۱۴۰۰ شمسی در جزیره هرمز آغاز به کار کرد. این اقامتگاه در بخش شمالی جزیره هرمز، در بلوار خلیج فارس قرار دارد. اتاق‌های این مجموعه به‌صورت کلبه‌های سنتی با سقف‌های مدور ساخته شده‌اند.

داخل کلبه‌های اقامتگاه سرای آرین تزیینات و معماری اصیل جنوب ایران به چشم می‌خورد و بخش‌های مختلف این اتاق‌ها را با کاشی‌کاری‌های سنتی و حصیربافی پوشانده‌اند. کلبه‌ها یک تخته و دو تخته هستند و آن‌ها را به‌صورت سوئیت‌های اختصاصی طراحی کرده‌اند. از اقامتگاه بومگردی سرای آرین با نام هتل سنتی آرین نیز یاد می‌کنند.

در محوطه بیرونی اقامتگاه آرین هرمز تنوری بزرگ تعبیه کرده‌اند که غذاهای محلی جنوب به شیوه سنتی در آن طبخ می‌شوند. چنانچه به طعم غذاهای تند و دریایی جنوب ایران علاقه دارید، امکان تجربه غذاهای متنوع در این اقامتگاه را خواهید داشت. اقامتگاه بومگردی سرای آرین فاصله کوتاهی تا جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز و به‌خصوص ساحل سرخ و جنگل‌های حرا دارد.

آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، بلوار خلیج فارس، هتل سنتی آرین

 

منبع: لست سکند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر