جاهای دیدنی ایران | جاهای دیدنی ایران برای سفر

آبان ماه فقط اینجاها سفر کن! | جاهای دیدنی ایران که در پاییز حتما باید بری!

آبان ماه بهترین زمان سفر به جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی ایران است. با ویکی گردی همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی ایران برای سفر در آبان ماه رو بهتون بگم.

جاهای دیدنی ایران برای سفر
ویکی گردی:

سرتاسر ایران سرشار از جاذبه‌های گردشگری زیبا و دیدنی است. از کویر رویایی مصر تا جنگل النگدره همگی جاهای دیدنی ایران هستند که هرساله گردشگران زیادی به آنجا سفر می کنند. در این قسمت به بررسی بهترین جاهای دیدنی ایران می پردازیم که آبان ماه بهترین زمان سفر به این مناطق است . اگر شخصیتی ماجراجو دارید توصیه می‌کنیم قبل از آن که دیر شود به جاهای دیدنی ایران سر بزنید. در  ادامه 6 تا از بهترین جاهای دیدنی ایران که باید سفر کنید را معرفی می کنیم.

 

 

کویر رویایی مصر

کویر مصر

کویر مصر از مقاصد طبیعت‌گردی است که گردشگران و علاقه‌مندان کویرنوردی را شیفته خود می‌کند و در سال‌های اخیر شهرت زیادی پیدا کرده‌است. گردشگری در این ناحیه در حال رونق روزافزون است و مردم زیادی از آن استقبال می‌کنند

زیبایی حیرت انگیز پاییزی در جنگل النگدره + عکس

کویر زیبای مصر در روستایی با همین نام، در منطقه خور و بیابانک استان اصفهان قرار دارد و در واقع در ۴۵ کیلومتری شهر جندق و حدود ۵۷ کیلومتری خور و همچنین در بین راه دامغان به نائین و اصفهان است.

یکی از آرزوهای هر فردی در زندگی می‌تواند تماشای آسمان پرستاره کویر در شب باشد که این آرزو با سفر به کویر مصر محقق می‌شود زیرا خیره شدن به ستارگان و حتی پیدا کردن و رصد صورت‌های فلکی در آسمان و بهره بردن از سکوت در کویر شما را محصور خود می‌کند و همچنین ترکیب این آسمان ستاره باران و شب نشینی درکنار آتش در شب‌های سرد در کنار دوستان و همسفران‌ می‌تواند سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزند.

 

جنگل النگدره در گلستان

جنگل النگدره

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

هوای پارک جنگلی النگدره ۱۰ درجه از هوای شهر گرگان خنک‌تر است. در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سارهای متعدد جریان دارند. از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد. در حوالی این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی چون انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می‌دهند.

معرفی 8 مقصد رمانتیک برای سفر | برترین جاهای دیدنی ایران + عکس

آبشار شیرآباد در گلستان

آبشار شیرآباد

آبشارها یکی از بهترین مکان‌ها برای سپری کردن روزهای گرم سال و داشتن یک روز مفرح در کنار خانواده و دوستان است آبشار شیرآباد یکی از آبشارهای زیبا و تماشایی استان گلستان و ایران محسوب می‌شود که در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و حدود هفت کیلومتری جنوب شهر خان ببین واقع است.

آبشار شیرآباد مجموعه‌ای از هفت آبشار کوچک و بزرگ است که به نام هفت آبشار شیرآباد نیز شناخته می‌شود. این آبشار جزو میراث طبیعی و ملی ایران و از جاذبه های گردشگری استان گلستان محسوب می‌شود که در سال ۱۳۹۳ به ثبت رسیده است.

آبشار شیرآباد که به نام‌های آبشار خان ببین، آبشار آقا خان ببین و هفت آبشار شیرآباد شناخته می‌شود؛ یکی از جاهای دیدنی رامیان استان گلستان است که در میان پارک جنگلی سرسبز و زیبای شیرآباد جای گرفته است. این آبشار زیبا در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و بین شهرهای علی آباد کتول و آزاد شهر و حدود هفت کیلومتر جنوب شهر خان ‌ببین قرار دارد.

مجموعه آبشارهای پلکانی شیرآباد از ۱۲ آبشار کوچک و بزرگ تشکیل شده‌اند که همگی در مسیر رودخانه شیرآباد جای گرفته‌اند. البته این مجموعه به داشتن هفت آبشار معروف است و ازاین‌رو، به آن هفت آبشار شیرآباد نیز گفته می‌شود. نخستین آبشار این مجموعه از انتهای پارک شیرآباد در دو کیلومتری روستای شیرآباد آغاز می‌شود. ارتفاع آبشار اول از سطح دریا ۳۰۸ متر و آبشار هفتم ۳۸۵ متر است.

زیباترین جزایر ایران که محاله چیزی ازشون شنیده باشی! + ویدیو

شوش شوشتر در خوزستان

خوزستان شوش شوشتر

شوشتَر شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان شوشتر است. این شهر دارای تاریخ و تمدنی کهن است و تا ابتدای دوره پهلوی مرکز استان خوزستان بوده‌است. شوشتر به تنهایی ۱۴ میراث جهانی ثبت شده در فهرست یونسکو را در خود جای داده و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد.

شوشتر دارای زمستان و پاییزی مدیترانه‌ای بوده و زیست‌بوم سرسبز آن از پایان زمستان تا آغازه‌های بهار بسیار دلپذیر است. این شهر با زیست‌بوم زیبای جلگه‌ای-کوهپایه‌ای و کوهستانی خود در سراسر سال و به ویژه در روزهای نوروز پذیرای شمار بسیاری از گردشگران است

 

روستای اورامانات در کردستان

روستای اورامانات کردستان

روستای اورامانات جزیی از منطقه کوهستانی اورامانات است. این منطقه مثل خیلی از مناطق ایران نیست که دقیقا بگویم در کجای ایران و کدام استان قرار دارد، چون یک قسمت آن در شرق عراق و بخش دیگرش در غرب ایران واقع شده است.

از نقشه جهان که بگذریم و به نقشه ایران برسیم، روستای اورامانات و منطقه اورامان را بین دو استان کرمانشاه و کردستان می‌بینید. منطقه اورامانات آنقدر بزرگ است که ۷۰۰ روستا، شهرستان سروآباد، قسمتی از سنندج و کامیارانِ استان کردستان و شهرستان پاوه در استان کرمانشاه را در خود جای داده است.

برای اینکه آب‌وهوای روستای اورامانات دستتان بیاید که چطور است، اول از هر چیزی یادتان باشد با آب‌و‌هوایی کوهستانی سروکار دارید. منظورم از آب‌و‌هوای کوهستانی این است که سرمای هوا در این روستا فقط مخصوص فصل زمستان و پاییز نیست و گاهی ممکن است کش‌دار شود و به فصل بهار هم برسد.

3 تا از جاهای دیدنی ایران که اگه دل و جرئتت زیاده باید سفر کنی! + ویدیو

 کال جنی در طبس

کال جنی

کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود در شهر طبس در استان خراسان جنوبی است؛ دره‌ای زیبا، وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم ایران به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

در مسیر رسیدن به دره جنیان که یکی از دیدنیهای طبس است، در همان ابتدای راه، چشمه‌ها، درختان نخل و نیزارهای زیبا شما را جادو می‌کنند و به‌سمت داخل دره می‌کشانند. این دره زیبا از سال ۱۳۹۶ با نام کال جنی در فهرست آثار طبیعی ملی ایران ثبت شده است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به‌سمت خود جذب می‌کند.

منابع: علی بابا _ کجارو _ سفر مارکت

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر