جنگل ابر | سفر به جنگل ابر | پاییز گردی در جنگل ابر | جنگل ابر شاهرود

تجربه سفر در میان ابرها | پاییز گردی رویایی در جنگل ابر شاهرود! + عکس

فصل پاییز یکی از فصل های جذاب برای سفر به جنگل ابر بوده که فرصت خوبی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. با ما همراه باشید تا از زیبایی های این جنگل بهتون بگیم.

جنگل ابر شاهرود
ویکی گردی:

یکی از برترین مقصد های پاییز گردی ایران،‌ جنگل ابر شاهرود است. جنگل ابر شاهرود یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین جنگل ایران بر دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع است و مرز بین منطقه جنگلی و نیمه بیابانی در استان سمنان و گلستان را تشکیل می‌دهد. برای کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، پاییز نه گرمای تابستان و شلوغی آن دوران را دارد، نه سرمای طاقت فرسای زمستان و بهترین فصل برای سفر به جنگل ابر می باشد. 

 

سفر به جنگل ابر

جنگل ابر

در اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی سمنان، جایی که طبیعت خشک و مرموز ریگ جن آن، آب و آبادی را به خاطره تبدیل می کند، دیدن ابر و جنگلی زیبا، آن هم به عنوان منحصر به فرد ترین جنگل ایران، از عجایب طبیعت رویایی و باور نکردنی ایران است. با جنگل ابر در سمنان می توان فهمید که چرا عنوان ایران باورنکردنی (Incredible Iran) شایسته این کهن دیار پر افتخار است.

حال و هوای زیبای پاییزی در جنگل النگدره  + عکس

جنگل ابر شاهرود در پاییز

اگر از سمت شاهرود به سوی جنگل ابر بروید، از باغ های با صفای بسطام و مقبره بازیزید عبور می کنیم و به یکی از مناطق بهشتی بهشت ایران زمین می رسیم. جایی که ابر ها، شما را در محاصره خود داشته و چیزی جز زیبایی و حیرت، نمی بینید. مخصوصا در پاییز که هزار رنگ جنگل ابر را به تماشا خواهید نشست.

در جنگل ابر، از عصر تا نیمه های سب که هوا سرد می شود، ابر ها پایین می آید و سطح جنگل را فرا می گیرد. در این منطقه درختی مشهور به نام اورس وجود دارد. درختی با ریشه های بلند که روی زمین می خزد. جنگل ابر با این که در طبیعت خشک و بیایانی سمنان جای دارد، اما در واقع گویا دنیایی دیگر در سمنان است. تپه های پر شیب و مملو از درختان بلند قامت سبز، بخشی از ظرفیت های طبیعت گردی جنگل ابر به شمار می رود.

جنگل ابر شاهرود

 خانه های روستایی بر فراز جنگل ابر

جنگل ابر را باید یکی از زیبا ترین چشم انداز های طبیعی ایران دانست. یکی از دلایل استقبال گسترده گردشگران و طبیعت گردان داخلی و بین المللی از جنگل ابر، موقعیت خاص ابر ها بر فراز این جنگل است. گاهی در برخی از ماه های سال، آن قدر فاصله ابر ها با درختان کم است که به نظر می رسد که جنگل بر روی ابر ها سوار است و می توان در میان ابر ها گردش کرد. 

راز صداهای ترسناکی که از جنگل جیغ می شنویم چیه؟

جنگل ابر شاهرود در پاییز

پیاده روی در جنگل ابر

پیاده روی میان ابر ها، یکی از لذت بخش ترین کارهایی که طبیعت گرد های ایرانی خواهند داشت.  وقتی با راهنما به سمت جنگل ابر بروید، در شیب شمالی کوه ابر، آبشار معروف شر شر، با صدای خروشانش، گویی طبیعت گرد ها را به انتظار نشسته است. آبشار آلوچال از جمله دیگر چشمه سار های زیبای این منطقه است که در طول سال، جذابیت خاص خود را حفظ می کند.

دریاچه ارواح نوشهر، مخوف و رازآلود در دل جنگل های شمال + فیلم

پوشش گیاهی جنگل ابر

یکی از عوامل خاص بودن جنگل ابر را باید به پوشش گیاهی متنوع آن مرتبط دانست. طرح غنی سازی پوشش گیاهی این جنگل از سال ۱۳۷۰ در دستور کار قرار گرفت و و بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از مناطق دامنه های شمالی کشور نهال کاری شد. گونه هایی از جمله بلوط، افراد، شیردارد، توسکا،اقاقیا، گلابی وحشی و ممرز، از جمله مواردی بودند که در این طرح مورد استفاده قرار گرفت.

جنگل ابر شاهرود در پاییز

منبع: برترین ها
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر