مسیر های کوهنوردی | بهترین مسیرهای کوهنوردی | معرفی بهترین مسیرهای کوهنوردی در پاییز

بزن به دل کوه! | معرفی بهترین مسیرهای کوه نوردی که خستت نمیکنه!

اگر دلتان می‌خواهد مدت کوتاهی از شلوغی و هیاهوی شهر دور باشید، کوهنوردی بهترین گزینه برای شماست! در ادامه مطلب بهترین مسیرهای کوهنوردی را به شما معرفی میکنیم!

کوه نوردی
ویکی گردی:

این روزها زندگی شهری بسیار سخت و طاقت فرسا شده است! به همین خاطر است که مطمئنیم بدن شما نیاز به یک کوهنوردی دلچسب البته در بهترین مسیرهای کوهنوردی را دارد! بیایید ببینیم بهترین مسیر‌های کوهنوردی در تهران کدام هستند؟ فرقی نمی‌کند مبتدی باشید یا حرفه‌ای، به راحتی مثل بقیه افراد میتوانید کوه نوردی کنید! در ادامه مطلب از ویکی گردی شمارو با بهترین مسیرهای کوه نوردی برای همه افراد آشنا میکنیم!

 

1-مسیر دارآباد

دارآباد

می‌خواهیم یک مسیر کوهنوردی در تهران را به شما معرفی کنیم که برای همه افراد، از مبتدی گرفته تا حرفه‌ای، مناسب است؛ مسیر کوهنوردی دارآباد. اگر با خرید بلیط هواپیما به پایتخت سفر کرده اید و دلتان می‌خواهد در یکی از چشم نوازترین مسیر‌های تهران کوهنوردی کنید و از آب و هوای دلچسب آن روحتان تازه شود، مسیر کوهنوردی دارآباد را از دست ندهید. اما کدام مسیر برای شما مناسب‌تر است؟

8 تا از پاتوق تهرانیا که اکثر شبا اونجا جمعن! + ویدیو

آیا دستی در کوهنوردی دارید و قدرت بدنی‌تان هم بالا است؟ پس می‌توانید به راحتی از سمت دره دارآباد عبور کنید.

آیا با خانواده و دوستانتان به گردشگری آمده‌اید و می‌خواهید صرفاً از پیاده روی و کمی چالش لذت ببرید؟ در این صورت مسیر موزه دارآباد با امکاناتی عالی که برای گردشگران دارد، منتظر شماست! (سرویس بهداشتی، پارک، و...)

آیا یک کوهنورد بسیار حرفه‌ای هستید که می‌خواهید قابلیت‌هایتان را با یک مسیر سخت به چالش بکشید؟ از مسیر سمت راست دره دارآباد عبور کنید؛ اما یادتان نرود که وسایل حرفه‌ای کوهنوردی را حتماً همراهتان داشته باشید.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، دارآباد، خیابان دارآباد، خیابان محبی

 

2- مسیر کوهنوردی درکه(پلنگچال)

درکه

مسیر درکه یا پلنگچال از دیگر مسیرهای پرتردد کوهنوردی در تهران است. روزهای تعطیل و مخصوصا در فصل تابستان، این منطقه پر از رفت‌وآمد می‌شود. قله پلنگچال یکی از قله‌های شمال شهر تهران است که برای رسیدن به آن می‌توانید از مسیر درکه استفاده کنید. پناهگاه پلنگچال هم در مسیر صعود به همین قله قرار دارد. اگر در فصل زمستان می‌خواهید در مسیر کوهنوردی درکه کوه‌پیمایی کنید، بهتر است هدف نهایی خود را منطقه‌ای به نام آذغالچال قرار دهید و از آن بالاتر نروید چون احتمال ریزش بهمن وجود دارد.

فاصله میدان درکه تا پناهگاه پلنگچال حدود ۱۰ کیلومتر است. برای پیمودن این فاصله، با توجه به شیب مسیر بین ۲ تا ۳ ساعت پیاده‌روی لازم است. یکی از عواملی که باعث محبوبیت مسیر درکه شده، وجود امکاناتی مثل رستوران، کافه، قهوه‌خانه، سرویس بهداشتی و… در طول راه است. اگر به دنبال آرامش کوه هستید و می‌خواهید کمی خلوت کنید، توصیه می‌کنیم آخر هفته‌ها و ایام تعطیل این مسیر را انتخاب نکنید و اگر امکانش را دارید در طول هفته در این مسیر کوه‌پیمایی کنید.

معرفی مراکز بانجی جامپینگ تهران + عکس

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، خیابان داوودیان، درکه

 

3- مسیر فرحزاد

فرحزاد

برای اکثر مردم ایران محله فرحزاد در تهران به آب‌وهوای خنک، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های مختلفش معروف است؛ اما اگر نمی‌خواهید از این مسیر برای شکم‌گردی استفاده کنید و قصد کوهنوردی دارید، باید بگوییم مسیر سخت و پیچ‌درپیچ را انتخاب کرده‌اید.

مسیر کوهنوردی فرحزاد شما را به امام‌زاده داوود در ارتفاع ۲۶۰۰ متری می‌رساند. مسیری که خطرناک اما قدیمی و پرطرفدار است. طی کردن کامل این مسیر از نقطه شروع تا انتها حدود ۵ ساعت زمان می‌برد و توصیه می‌کنیم در فصل زمستان و روزهای بارانی از این مسیر برای کوهنوردی استفاده نکنید.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، انتهای بزرگراه یادگار امام، دره فرحزاد

 

4- مسیر ولنجک (تله کابین توچال)

ولنجک

مسیر ولنجک قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین مسیر کوهنوردی در تهران است که همه تهرانی‌ها آن را می‌شناسند. مسیر کوهنوردی ولنجک بین ۲ دره معروف تهران یعنی درکه و دربند و کوه‌های توچال قرار دارد. کلمه توچال، چال آبگیر یا دریاچه‌های کوچک ترجمه می‌شود و چون در نزدیکی قله توچال، دریاچه‌ای از یخ طبیعی قرار دارد، نام این محدوده را توچال انتخاب کرده‌اند.

7 تا از زیباترین مسیرهای پیاده روی در تهران + عکس

5- مسیر گلابدره 

گلابدره

یکی از دلایل محبوبیت این مسیر بین کوهنوردان غیرحرفه‌ای، شیب مناسب و کم آن است. اگر می‌خواهید در کنار کوهنوردی کمی هم تفریح داشته باشید، می‌توانید با تله کابین یا تله سیژ توچال نیمی از مسیر را طی کنید و بعد از آن کوهنوردی را شروع کنید. حالا ببینیم برای رسیدن به قله ولنجک چه مسیرهایی پیش روی شما است:

از پارکینگ توچال تا ایستگاه اول تله‌کابین ۲ کیلومتر پیاده‌روی می‌کنید که مسیری با شیب ملایم است و خیلی خسته‌تان نمی‌کند. حالا می‌توانید از تله‌کابین توچال استفاده کنید و در ایستگاه هفتم که در ارتفاع ۳۷۰۰ متری است پیاده شوید. بعدازآن حدود ۱۲۰۰ متر باید کوهنوردی کنید تا به قله توچال برسید.

اگر نمی‌خواهید از تله‌کابین استفاده کنید، از ایستگاه اول می‌توانید ۲ مسیر کوه‌پیمایی را انتخاب کنید. یکی مسیری که جاده خاکی و زیگزاگ است و طی کردن ۱۵ کیلومتر آن، کار چندان سختی نیست. مسیر دوم کمی کوتاه‌تر و حدود ۱۲ کیلومتر است اما نسبت به جاده خاکی مسیر سخت‌تری است.

حواستان باشد در مسیر ولنجک تا ایستگاه ۱ که همان مسیر تله‌کابین است، جاده آسفالت شده و خدمات رفاهی خوبی هم در دسترس است. از ایستگاه دوم به بعد امکانات رفاهی در مسیر دیده نمی‌شود پس اگر چیزی لازم دارید با خودتان همراه داشته باشید.

آدرس: استان تهران، شهر تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

آن دسته از کوهنوردانی که از شلوغ بودن مسیرهایی مثل درکه، دربند یا توچال خوششان نمی‌آید، بهتر است سراغ مسیر گلابدره بروند. در مسیر گلابدره خبری از رستوران‌های رنگارنگ و جمعیت مردم نیست. در گلابدره از سکوت و صدای آواز پرنده‌ها بیشتر از هر جای دیگری لذت خواهید برد. علت نام‌گذاری این منطقه قدیمی که از غرب به رودخانه درکه، از جنوب به دزاشیب و تجریش و از شرق به بزرگراه ارتش می‌رسد، سیب‌های گلاب معروف این دره است.

مسیر کوهنوردی گلابدره، حدفاصل بین کلکچال و دربند است، ارتفاع ۱۸۰۰ متری دارد و یکی از راه‌های رسیدن به قله توچال است. اگر قصد کوهنوردی ندارید، می‌توانید در مسیر کنار رودخانه پیاده‌روی کنید یا در سمت چپ مسیری که به سمت کوهنوردی منتهی می‌شود، به سورتمه‌سواری بروید و این تفریح را هم تجربه کنید. اگر هم حرفه‌ای هستید و تجهیزات لازم را دارید، بعد از طی کردن ۵۰۰ متر مسیر خاکی، به سمت چپ بروید که مسیری با شیب زیاد و تند است اما آبشار زیبایی دارد.

منبع:اتاقک

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر