معرفی جاهای دیدنی سمنان | جاذبه های گردشگری سمنان

سمنان کجا بریم؟ | 5 تا از جاذبه‌ های کمتر شناخته شده سمنان

سمنان یکی از استان‌های عجیب ایران است که کوه و کویر و جنگل و دریاچه و هر جاذبه طبیعی فوق‌العاده زیبایی را که فکر کنید در دل خود دارد.

دروازه ارگ سمنان
ویکی گردی:

اگه هنوز از جاهای دیدنی سمنان چیزی نمی دونی بیا تا بهت بگم. جاهای دیدنی سمنان چنان بی‌نظیر و رویایی هستند که گاهی نمی‌توانید باور کنید چنین مکان‌هایی در ایران، سرزمین اجدادی ما وجود دارند. همراه ویکی گردی با چند جاهای دیدنی سمنان که کمتر شناخته شده است آشنا شوید.

کاروانسرای لاسجرد یکی از تاریخی‌ترین جاهای دیدنی سمنان

کاروانسراها همیشه یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی یک شهر تاریخی هستند چراکه در دل رازهایی را حفظ می‌کنند که شاید تا هزاران سال دیگر کسی نتواند آن‌ها را فاش کند. مکان‌هایی که برای قرن‌ها شاهد گذر تاریخ از نسلی به نسلی و از دوره‌ای به دوره دیگر بوده‌اند. کاروانسرای لاسجرد که در روستایی به همین نام در 35 کیلومتری سمنان واقع شده یکی از کاروانسراهای پر رمز و راز ایران است. این کاروانسرا که حتی امروزه نیز فعال است یادگاری از دوران صفویه است.

تعطیلات نوروز از سفر به دریاچه سد طالقان غافل نشوید! + عکس

کاروانسرا

برج چهل دختر جاذبه‌ای عجیب از دوره سلجوقی

بدون شک یکی از زیباترین جاذبه‌های تاریخی سمنان که در شهر دامغان قرار دارد برج چهل دختر یا چهل دختران است. برج چهل دختر یکی از معروف‌ترین بناهای تاریخی به لحاظ معماری و تزئینات آجری است که از قرن چهارم هجری تاکنون همچنان استوار ایستاده است؛ ولی در دوره‌های مختلف تاریخی بازسازی شده است. در مرکز این برج قبری ساده و گچی قرار دارد که تا به امروز کسی نتوانسته ادعا کند که قبر متعلق به کیست.

برج-چهل-دختر

برج طغرل یکی از جاهای دیدنی سمنان

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های تاریخی سمنان برج طغرل است. این برج نیز همانند برج چهل دختر در نزدیکی دامغان واقع شده و یادگاری از دوره سلجوقیان است. اهمیت این سازه بیشتر به خاطر داشتن طاق‌نما و قطار مقرنس آجرکاری آن است. این برج را با نام برج مهمان‌دوست هم می‌شناسند.

کویر خارتوران؛ آفریقای ایران کجاست؟ + عکس

برج-طغرل

جنگل ابر یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی سمنان

جنگل معمولا جایی پر از درخت است؛ اما این جنگل تفاوت فاحشی با سایر جنگل‌های دنیا دارد. وقتی به 40 کیلومتری شمال شرقی شاهرود می‌روید، جنگل 40 میلیون ساله هیرکانی را می‌بینید. با بالا رفتن از ارتفاعات این جنگل به اقیانوس ابر بی‌انتهایی خواهید رسید که هر بیننده‌ای را مدهوش خواهد کرد. اینجا جنگل ابر شاهرود یکی از عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی ایران است.

جاهای-دیدنی-سمنان

بازار شیخ علاء‌الدوله از جاذبه‌های سمنان

یکی دیگر از زیباترین جاهای دیدنی سمنان بازار شیخ علاء‌الدوله است که از دوره ایلخانی به یادگار مانده است. این بازار قدیمی از جنوب شرقی خیابان امام تا گورستان پیر علمدار ادامه یافته است. در قدیم مردم از میان این بازار مردگان را تشییع و به‌سوی گورستان می‌بردند.

تجربه سفر در میان ابرها در جنگل ابر شاهرود + عکس

بازار-قدیمی

منبع: دلتا مگ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر